Vad söker ni hos en livspartner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav kullan » 2013-06-06 15:35:19

Det jag söker finner jag hos min partner.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Frimodig » 2013-06-06 16:11:49

Jag har alltid fastnat för avvikande brudar. Utom några gånger, när jag var ung, och det bara handlade om att utforska det kvinnliga könet. På ett skutt på läroverket i Hallskolan i Västerås spenderade jag ett par timmar i en städskrubb med en kvinnlig klasskamrat. Jag undersökte alla håligheter och utbuktningar och stimulerade känsliga ställen, fram och bak.

Annars gillar jag utmanande individer, brudar som argumenterar mot och ger en annan bild. Sen får de gärna komma från andra sociala miljöer än jag. Jag är arbetarklass. Man gör aldrig nån klassresa. Trots vad lögnhalsarna påstår. Exfrun är bonddotter, det ökade intresset.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Miche » 2013-06-06 16:35:03

Zokka skrev:
Miche skrev:[...] Min älskling är helt omöjlig att ersätta, hon är unik och vi två passar perfekt för varandra.

Det är väl när relationen övergår i detta som frågan om utseende förlorar sin tyngd.

Det var både hennes utseende och den emotionella värme jag kände första gången vi möttes som gjorde att jag ville ha henne i mitt liv och ju mer jag tittar på henne desto vackrare blir hon i mina ögon (kärleken påverkar ju givetvis mig, det kan jag inte blunda för).

En del män lockas definitivt inte av hennes yttre, andra gör det, smaken är ju som baken.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Krokus » 2013-07-01 0:07:53

Finns bara en sak som är viktigt, att jag känner i mitt hjärta att jag vill fortsätta leva med den personen. Allt annat är irrelevant.
Krokus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 54
Anslöt: 2013-06-28

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Automaton » 2013-07-04 22:15:05

Personligheten får vara som den är det är egentligen inget jag kan påverka så det får vara som det är. Enda jag kan tänka på är att det ska finnas självständighet då jag ej pallar att umgås 24/7.

Kroppsligt

Ej tjock,överviktig,mullig jag kommer aldrig i mitt liv inleda en relation med en tjej som faller inom dessa kategorier då jag helt enkelt omöjligen kan skapa nån sexuell attraktion.

Ej långa tjejer, jag är relativt kort kille med 175 i längd och föredrar tjejer som är kortare än jag själv.

Smala eller tunna tjejer det är vad det ska vara, och det är i princip bara sådana mina ögon dras till. Föredrar söt framför snygg, gärna med oskyldig look.
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav dontknow » 2013-07-04 22:27:22

Har bara ett krav på en livspartner: hon skall vara en kvinna. Killar som gillar killar har ingenting att hämta här.
dontknow
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2013-05-20
Ort: Anderstorp

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-07-04 22:59:44

dontknow skrev:Har bara ett krav på en livspartner: hon skall vara en kvinna. Killar som gillar killar har ingenting att hämta här.


Du var då kräsen, för mig räcker det om det är en livsform, behöver inte ens va jordisk, har bara en städrobbot att prata med, kallar den för Alfred, efter Batmans betjänt. :-)004
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Charlie72 » 2013-07-04 23:44:15

För mycket :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav jesusiscool » 2013-07-05 3:02:22

Man talar ju om The Beauty of a Virtuous Woman's Heart.
Det skulle hon ha om jag nu skulle hitta någon livspartner...
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Mountain_lion » 2013-08-04 1:34:20

Någon som matchar mina värderingar och intressen. Någon som gör att jag växer mer än jag skulle kunna själv, får mig att må bra och lycklig. Och som låter mig vara mig. Jag tycker om lite udda ovanliga personer personer. Vanliga personer gör mig lätt uttråkad.
Insidan är viktigast, men visst spelar utsidan roll. Samtidigt är skönhet väldigt subjektivt och det är väl tur det. :lol:
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-08-04 10:25:57

I min ålder vill man inte ha en romantiker, utan en praktiker, som är bra på byta till vinterdäck, fixa kranpackningar, renovera köket och bära tunga matkassar. Och de yngre vill inte ha en ''fossil'' :-)063
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Re: Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Titti » 2013-08-04 10:37:31

Respekt och integritet. Tolerans, ömhet, omtanke. Absolut lojalitet. Intelligens, vilja och förmåga att tänka ovanför sina egna ramar och inbjuda mig att göra detsamma. Tankar och erfarenheter att dela med sig av och intresse av att hitta fler och nya. Egna ben att stå på och självförsörjande med körkort.

Det var väl det viktigaste.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Miche » 2013-08-04 13:08:08

Titti skrev:med körkort

Det där beror väl på att du bor där kollektivtrafik inte är något möjligt alternativ.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Titti » 2013-08-04 13:37:32

Miche skrev:
Titti skrev:med körkort

Det där beror väl på att du bor där kollektivtrafik inte är något möjligt alternativ.

Absolut. Jag har nog med att skjutsa barnen kors och tvärs, att göra detsamma med en partner vore för mycket.

Nu är det här ingen kontaktannons, jag hittade en man här för fem år sedan och har inga som helst planer på eller längtan efter att byta.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Kattmamma » 2013-08-04 14:07:48

antonius skrev:I min ålder vill man inte ha en romantiker, utan en praktiker, som är bra på byta till vinterdäck, fixa kranpackningar, renovera köket och bära tunga matkassar. Och de yngre vill inte ha en ''fossil'' :-)063

Äsch ! Alla kvinnor är inte ute efter en vaktmästare.
Jag gillar romantik!
Det måste väl finnas fler än jag.
Hallå singel kvinnor!
Stöt nu på Antonius! Han verkar ju vara ett kap.
Seså var inte blyga!
Annars får du regga dig på adhd forum.
Där har de ju ingen impulskontroll ! Hi hi.
Så då tänker de inte massor utan , yes en trevlig man.
Iväg med ett pm. Så är det kirrat!
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-08-04 15:13:48

Kattmamma skrev:Stöt nu på Antonius! Han verkar ju vara ett kap.


Ta mej tusan, du får en gammal man att rodna ner till skoskaften, hahaha :oops:
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav annorlunda » 2013-08-04 15:20:45

Hahaha..Men herregud! Jag hade tolkat det som att antonius sökte någon som kunde byta däck osv och inte ville ha en romantiker. Ett litet off topic inlägg sådär.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Bali » 2013-08-04 15:53:40

annorlunda skrev:Hahaha..Men herregud! Jag hade tolkat det som att antonius sökte någon som kunde byta däck osv och inte ville ha en romantiker. Ett litet off topic inlägg sådär.

Det gjorde jag med, men nu fick jag mig ett gott skratt och det var inte helt fel. :D
Sorry för ännu ett OT-inlägg.
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Kattmamma » 2013-08-04 17:50:58

antonius skrev:
Kattmamma skrev:Stöt nu på Antonius! Han verkar ju vara ett kap.


Ta mej tusan, du får en gammal man att rodna ner till skoskaften, hahaha :oops:

Det skulle jag vilja se!
Ett foto till bildtråden! Snälla! :wink: :D
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-08-04 18:41:54

Kattmamma skrev:Ett foto till bildtråden! Snälla!


Bild

Här är jag ju, är för solbränd syns inte när jag rodnar, haha :-)005
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Kattmamma » 2013-08-04 18:50:36

@ Antonus ! du är en tok! :lol: ( komplimang)!
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-08-04 21:53:19

Kattmamma skrev:@ Antonus ! du är en tok! ( komplimang)!


Jag vet, och tack! :mrgreen:
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav annorlunda » 2013-08-05 8:28:49

Satt och stirrade på den här tråden hela dagen igår och funderade på om jag skulle skriva eller inte. Jag har nog blivit rätt kräsen med vad jag söker hos en livspartner. Eftersom jag trivs rätt bra som singel också så antar jag att jag kan unna mig den lyxen. Men nog vore det ju trevligt om man träffade rätt person också. Nåja, nog svamlat.

Det viktiga hos en livspartner skulle vara att han har humor och att vi är på samma våglängd, att man har en grundläggande gemensam syn på världen och andlighet skulle nog inte heller skada. Han behöver inte nödvändigtvis ha samma tro som mig men åtminstone respektera min.

Utöver detta så finns det en mängd praktiska saker som skulle behöva uppfyllas för att det skulle fungera i längden. Han måste vara intresserad av att vi ska bo ihop och att vi kan hjälpas åt med vardagliga bestyr. Anledningen är att jag lägger väldigt mycket energi på saker utanför hemmet vissa tider på året. Vidare så måste han ha intresse av att hjälpa mig med mina hundar, att gå långa promenader tillsammans vore guld värt eftersom jag har draghundar och de kräver en del motion. Mitt liv kretsar kring dessa draghundar så det är nog nödvändigt att den andra personer är friluftsintresserad i någon mån åtminstone och som sagt, intresserad av hundar. Sommartid har jag visserligen mer tid för annat också och det är ju inte så att jag bara är ute och kör med hundarna annan tid heller men de är som mina barn så allt kretsar kring dem i slutändan.

Sen är det viktigt att man även kan ge varandra ensamtid förstås, jag blir inte så trevlig att leva med om jag inte får tid för mig själv.

Ja, det var väl åtminstone en del av det som skulle behöva stämma, jag har säkert glömt något.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-08-05 8:59:47

annorlunda skrev:Eftersom jag trivs rätt bra som singel också så antar jag att jag kan unna mig den lyxen. Men nog vore det ju trevligt om man träffade rätt person också. Nåja, nog svamlat.


Man kan ju, som ungdomarna, ha en KK, eller en särbo :-)063
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in