Vad söker ni hos en livspartner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Zokka » 2013-05-01 22:26:24

Kemi! Det är viktigt att man har kul tillsammans och att man kan prata med varandra :-)Happy
Zokka
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2009-06-06
Ort: Roslagen

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Kattmamma » 2013-05-01 23:00:38

Zokka skrev:Kemi! Det är viktigt att man har kul tillsammans och att man kan prata med varandra :-)Happy

Prata och skratta tillsammans det gör underverk!
Med den man kan skratta tillsammans med kommer man väldigt nära :-)128
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Ugglan » 2013-05-02 9:41:01

Självsäkerhet
Mycket hög intelligens
Humor
Snygg
Snäll
Manlig
Ugglan
 
Inlägg: 578
Anslöt: 2011-12-03

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-05-02 10:24:13

Ugglan skrev:Självsäkerhet
Mycket hög intelligens
Humor
Snygg
Snäll
Manlig


Jag som trodde det räckte att va rik och frisk, och inte fattig och sjuk. :-)040
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Ugglan » 2013-05-02 10:47:57

antonius skrev:
Ugglan skrev:Självsäkerhet
Mycket hög intelligens
Humor
Snygg
Snäll
Manlig


Jag som trodde det räckte att va rik och frisk, och inte fattig och sjuk. :-)040

Nix! Icke!
Och det där med pengar är verkligen ingentig i sig själv attraktivt.
Ugglan
 
Inlägg: 578
Anslöt: 2011-12-03

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-05-02 11:18:11

Ugglan skrev:Nix! Icke!
Och det där med pengar är verkligen ingentig i sig själv attraktivt.


Men om man är mager och har fysiska förträden då? Kan inte fatta, låter som jag flörtar, kanske jag gör det *gulp* :oops:
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Ugglan » 2013-05-02 11:40:51

antonius skrev:
Ugglan skrev:Nix! Icke!
Och det där med pengar är verkligen ingentig i sig själv attraktivt.


Men om man är mager och har fysiska förträden då? Kan inte fatta, låter som jag flörtar, kanske jag gör det *gulp* :oops:
Ja, ja eventuella fysiska nackdelar uppvägs av självsäkerhet, att man helt enkelt struntar i sina nackdelar. Så tycker jag.
Ugglan
 
Inlägg: 578
Anslöt: 2011-12-03

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav rapchic » 2013-05-02 12:11:09

Nu har jag ju hittat min livspartner för länge sen (vi har hållit ihop i 8+ år och varit gift i snart 2 år)

Men för mig är det insidan som är viktig, och det på utsidan som kan spegla detta (att nån är hälsosam är ju viktigt om man vill ha ett långt liv tillsammans och det avspeglas ju ofta på utseendet) pengar och utseende (som inte har med hälsa att göra) är inte viktigt.

Men min man är skitsnygg även om det inte var det jag sökte främst :wink:
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Zokka » 2013-05-02 12:46:54

rapchic skrev:Men för mig är det insidan som är viktig, och det på utsidan som kan spegla detta (att nån är hälsosam är ju viktigt om man vill ha ett långt liv tillsammans och det avspeglas ju ofta på utseendet) pengar och utseende (som inte har med hälsa att göra) är inte viktigt.

Men min man är skitsnygg även om det inte var det jag sökte främst :wink:


Skönhet kommer inifrån. Den man tycker om framstår för det mesta som vacker/snygg/tilltalande/attraktiv. Det hänger liksom ihop.

Ifall någon säger att ens gamla förälder är ful så reagerar nog de flesta negativt och tänker att den har fel: "Du känner inte min mamma, hon är världens goaste! - Min söta mamma..."
Zokka
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2009-06-06
Ort: Roslagen

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav rapchic » 2013-05-02 13:16:32

Zokka skrev:
rapchic skrev:Men för mig är det insidan som är viktig, och det på utsidan som kan spegla detta (att nån är hälsosam är ju viktigt om man vill ha ett långt liv tillsammans och det avspeglas ju ofta på utseendet) pengar och utseende (som inte har med hälsa att göra) är inte viktigt.

Men min man är skitsnygg även om det inte var det jag sökte främst :wink:


Skönhet kommer inifrån. Den man tycker om framstår för det mesta som vacker/snygg/tilltalande/attraktiv. Det hänger liksom ihop.

Ifall någon säger att ens gamla förälder är ful så reagerar nog de flesta negativt och tänker att den har fel: "Du känner inte min mamma, hon är världens goaste! - Min söta mamma..."

jo men det finns ju också estetiskt snygga alá gener eller operation och det är sånt som inte är viktigt för mig även om min man råkar vara estetiskt snygg också
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav mikael » 2013-05-03 4:42:47

Trygghet, modergestalt.
En kvinna som vill ta hand om mig.
Som förstår mina behov.
En som spelar musik och är med i bokklubb.
Kunna det som inte jag kan.
Lära mig nya saker.
Hon får gärna ha katt.
Gärna lärarinna omkring 30 år.
Hon måste gå med på att jag vill ha eget rum.

Har redan haft henne då jag var 18 år men en liknande partner igen vill jag ha.
Fast mindre aggressiv.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Zokka » 2013-05-03 14:47:51

mikael skrev:Trygghet, modergestalt.
En kvinna som vill ta hand om mig.
Som förstår mina behov.
En som spelar musik och är med i bokklubb.
Kunna det som inte jag kan.
Lära mig nya saker.
Hon får gärna ha katt.
Gärna lärarinna omkring 30 år.
Hon måste gå med på att jag vill ha eget rum.

Har redan haft henne då jag var 18 år men en liknande partner igen vill jag ha.
Fast mindre aggressiv.


Att få tag i en 30-årig lärarinna med starka modersinstinkter är nog lättare när man är 18 än när man är 57 :lol:
Zokka
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2009-06-06
Ort: Roslagen

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav antonius » 2013-05-03 18:50:53

mikael skrev:Trygghet, modergestalt.
En kvinna som vill ta hand om mig.
Som förstår mina behov.
En som spelar musik och är med i bokklubb.
Kunna det som inte jag kan.
Lära mig nya saker.
Hon får gärna ha katt.
Gärna lärarinna omkring 30 år.
Hon måste gå med på att jag vill ha eget rum.

Har redan haft henne då jag var 18 år men en liknande partner igen vill jag ha.
Fast mindre aggressiv.


Jag vill ju inte krossa dina illusioner, men önska kan man naturligtvis alltid göra, så lycka till :-)003
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav mikael » 2013-05-04 5:32:20

Det ska nog kunna gå att träffa en sådan kvinna!
Hade något liknande då jag var 42 hon 28 år men hon är biokemist.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav higgspartikel » 2013-05-04 16:50:56

En emotionellt stabil kvinna. Självständig, modig och kärleksfull. Eller iallafall nån som eftersträvar dessa egenskaper.
higgspartikel
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2012-10-29

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav imagine » 2013-05-07 20:49:51

Mycket. ;-)
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Inpius » 2013-05-15 22:01:22

Jag har höga krav xD

- Intelligent!! Högsta kravet - jag avskyr dumhet, men älskar intelligens, det är det mest attraktiva som finns hos en människa!
- Delar mina åsikter om livsfilosofi och stora frågor (basically vore det bra om han var satanist som jag)
- Vågar sticka ut och vara sig själv
- Kan prata om vad som helst utan att bli obekväm
- Snäll, men ingen ja-sägare som bara fjantar runt med folk och aldrig kan bli arg. Snäll mot de som förtjänar det, kan man säga :)
- Fysisk, jag älskar fysisk kontakt (med personer jag tycker om, alltså) och skulle inte klara ett förhållande med ständigt luftrum mellan oss
- Djup och nytänkande (fast det hör väl lite till intelligens...?)

Sedan finns några till önskvärda detaljer, men de kommer definitivt i andra hand eller är bara en bonus!

- Långt hår
- Smink
- Långsmalt andsikte, fylliga läppar, stora ögon
- Normal, hälsosam kropp. Inte överviktig eller så, men inte spinkig eller muskulös
- Gothstil
- Samma musikstil som jag (metal i alla dess former; death metal, black metal, gothic metal osv)
- Bra på t.ex matlagning, instrument eller nåt sånt

Översta listan MÅSTE fyllas till 95% om jag ens skulle överväga någon som livspartner (jag är perfektionist, okay?), nedre listan är bara bonus :)
Inpius
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2013-05-15

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Charlie72 » 2013-05-15 22:11:29

Bild
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Huggorm » 2013-05-15 22:19:36

Nu har jag ju lagt ner sökandet efter en livspartner, men skulle jag ändå börja leta efter en vore det viktigt att hon kunde acceptera mitt behov av egentid. Jag råkade svara på en lagom desperat annons på ett annat forum för ett par år sedan och den tjejen var sådan att hon skickade hjärndöda sms minst tio gånger om dagen. Det kunde vara allt från "vad gör du?" till bara en smiley. Jag kände mig helt kvävd när mobilen pep konstant och det var en lättnad när hon fladdrade vidare till nästa kille. Jag klarar inte av människor med ständigt uppmärksamhetsbehov.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2013-05-26 19:50:05

Skrev detta i en annan tråd men jag drar det igen:

Jag dras till udda, självständiga, livsglada, intelligenta och modiga kvinnor. De som är lite lone wolf och helt går sin egen väg genom livet; utan att för den skull vara socialt inkompetenta.

Gillar också människor som vill prova på nya saker eftersom jag själv är så himla dålig på att initiera sådant.

Fysik är mindre viktigt, så länge som hon inte är överviktig, anorektisk eller har väldigt säregna fysiska drag så är jag faktiskt väldigt öppen: jag ser skönhet i många.

Har jag många krav?
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Zokka » 2013-06-06 9:47:11

Deadly_Nightshade skrev:Har jag många krav?

Tror jag inte. De flesta av våra preferenser är nog omedvetna. Det ska kännas "bra" helt enkelt. När det sen gör det är det svårt att sätta fingret på vad det var som väckte den känslan.

Det pratas mycket om utseende. Många skriver att de vill ha en "snygg" dejt, i varje fall inte en "ful". Men det är ju subjektiva uppfattningar och inget som någon annan kan gissa sig till. Ta din egen vänkrets eller familj som exempel. Hur ofta bekymrar du dig för att de är för fula för den här världen?

Jag tror man ser skönhet i den man tycker om.
Zokka
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2009-06-06
Ort: Roslagen

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Miche » 2013-06-06 11:19:57

På sätt och vis har väl de flesta många fler krav på en partner än vad de vill erkänna.

Om jag ska vara riktigt ärlig så är min nuvarande relation kravlös men samtidigt så uppfyller min älskling alla de krav jag har på en relation, om det skulle ta slut (vilket knappast är troligt men ändå inte omöjligt pga oförutsedda händelser) så skulle jag omöjligt kunna använda mina nuvarande krav på någon annan människa. Min älskling är helt omöjlig att ersätta, hon är unik och vi två passar perfekt för varandra.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Zokka » 2013-06-06 12:01:04

Miche skrev:[...] Min älskling är helt omöjlig att ersätta, hon är unik och vi två passar perfekt för varandra.

Det är väl när relationen övergår i detta som frågan om utseende förlorar sin tyngd.
Zokka
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2009-06-06
Ort: Roslagen

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Tigerklo » 2013-06-06 15:31:47

Jag går mycket på intressen och egenskaper, mindre på utseende. Jag hade velat träffa en tjej som sjunger och kanske spelar något instrument, är något litterärt intresserad, inte faller in i könsstereotyper bara för att, tycker om djur och natur, är impulsiv med barnasinnet i behåll, som vågar intressera sig för varandras intressen och upptäcka nya tillsammans, inte hade haft något emot att resa, tycker om att spela brädspel och/eller tv-spel, tar ansvar för sin hälsa och gärna bär på en hel del empati för sina medmänniskor.

Det där var önskemål inte krav :roll:

Tillägg:

Får inte ha något emot tatueringar och piercings för då blir det svårt...
Tigerklo
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2013-01-01
Ort: Södra Sverige, men vill tillbaka till Skåne

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in