Kan jag få sjukersättning?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Kan jag få sjukersättning?

Inläggav Hallonsaft » 2022-06-25 18:45:16

FuzzyFluffy skrev:Har själv gjort ansökan om sjukersättning. Gick genom Vuxenpsyk.


Och du blev beviljad sjukersättning på så vis?
Hallonsaft
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2014-12-05

Kan jag få sjukersättning?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-06-25 18:59:30

Hallonsaft skrev:
FuzzyFluffy skrev:Har själv gjort ansökan om sjukersättning. Gick genom Vuxenpsyk.


Och du blev beviljad sjukersättning på så vis?


Vet inte än. Om det blir nekat så hoppar jag i ån. Har har fått avslag tidigare på min aktivitersättning och det var ett helvete. Aldrig igen.
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Kan jag få sjukersättning?

Inläggav FuzzyFluffy » 2022-06-25 19:06:56

Initialt något upprörd över dagens ändring men är generellt sätt lugn och fin i kontakten under samtalet och kan redogöra väl för sin situation. Ter sig inte påverkad av någon substans. God formell kontakt men nedsatt emotionell kontakt. I det närmaste obefintlig ögonkontakt vilket ter sig habituellt för patienten. Lätt sänkt grundstämning. Ingen ångestprägling. Ingen psykomotorisk oro. Håller röd tråd. Inget overt psykotiskt. Ingen suicidal kommunikation.
FuzzyFluffy
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 963
Anslöt: 2021-09-05
Ort: Ängelholm

Kan jag få sjukersättning?

Inläggav Marjatta » 2022-06-26 11:08:23

Hallonsaft skrev:
melly skrev:OK. Jag försökte svara på frågan på ett - faktiskt - hjälpsamt sätt, du citerar mig under Liljans namn och låter som om du tror att det är jag som anvisar till låtsasjobb.


Ursäkta, det blev en felcitering!


Välkänt fenomen på det här forumet, att det händer att man råkar tillskriva ett citat fel person. Har en gång trott mig veta i vilka situationer det blir så, men kommer inte ihåg.
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Kan jag få sjukersättning?

Inläggav Mats » 2022-06-26 12:04:50

Marjatta skrev:Har en gång trott mig veta i vilka situationer det blir så, men kommer inte ihåg.

Det blir så om man markerar text i ett inlägg och sedan trycker på CITERA-knappen som hör till ett annat inlägg.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Kan jag få sjukersättning?

Inläggav Richard » 2022-06-30 16:55:49

Hallonsaft skrev:Jag har haft svår psykisk ohälsa med självmordsförsök, perioder av pillermissbruk och blivit inlags på sluten vård. Det känns inte aktuellt att klara av ett arbete med sådana erfarenheter.

Usch, jag håller med dig, har varit i den situationen. Då är det inte helt omöjligt att man kan få sjukersättning. Sen har jag ibland haft psykoser också.
Richard
 
Inlägg: 3407
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in