Jargong och stämning på chatten [avdelad tråd]

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Jargong och stämning på chatten [avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2017-01-22 15:10:43

Det där upplägget låter som att du har fått inspiration från Passagens gamla chatt dom hade ungefär den uppdelningen med dom namnen.

Inget ont i att få inspiration eller återanvända funktioner som onekligen har fungerat. :)
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Jargong och stämning på chatten [avdelad tråd]

Inläggav snuggelhund » 2017-01-22 15:20:44

Toblerone skrev:Fast om man har en chatt med flera olika rum, då får man ju lätt situationen att inte har fler än högst en person som vill använda den (samtidigt). Och man kan ju inte prata med sig själv. :wink:


Jodå, monologer förekommer.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Jargong och stämning på chatten [avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2017-01-22 15:25:41

Toblerone skrev:Fast om man har en chatt med flera olika rum, då får man ju lätt situationen att inte har fler än högst en person som vill använda den (samtidigt). Och man kan ju inte prata med sig själv. :wink:


Ja, är man ensam i rummet får man gå in i ett annat el gå ut. Finns det då bara folk i "hemlighuset" så får man skylla sig själv om man går in dit.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46089
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Jargong och stämning på chatten [avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2017-01-22 15:28:46

slackern skrev:Det där upplägget låter som att du har fått inspiration från Passagens gamla chatt dom hade ungefär den uppdelningen med dom namnen.

Inget ont i att få inspiration eller återanvända funktioner som onekligen har fungerat. :)


Nej, det kom jag faktiskt på alldeles själv. :P Jag har aldrig varit inne på Passagens chatt.

Men jag kan tänka mig att tre el flera rum funkar bäst om det är många i chatten.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46089
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Jargong och stämning på chatten [avdelad tråd]

Inläggav Zirre » 2017-01-22 17:54:10

Med flera chattrum kan det ske så att man blir ensam då majoriteten, af den som är i chatten i dagsläget, antagligen kommer vara i "vuxendagiset".

Tror ni att det kommer vara tillräckligt många användare för att flera rum skulle löna sig?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Jargong och stämning på chatten [avdelad tråd]

Inläggav snuggelhund » 2017-01-22 18:12:07

Svar : ja.

Väljer man att hänga i snuskrummet för att man känner sig ensam i det seriösa då får man stå sitt kast.

De snuskiga kan knappast tvingas till anständighet i syfte att hålla de pryda sällskap.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Jargong och stämning på chatten [avdelad tråd]

Inläggav snuggelhund » 2017-01-22 18:16:56

Själv tror jag att två chattrum skulle räcka gott och väl.

Ett där man får vara obegränsat oanständig och ett där könsord, bajs och snusk är strängeligen förbjudet.

Borde göra de flesta nöjda kan man tycka.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in