Intresse för fotboll?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Fotboll i allmänhet

Inläggav 424stil » 2013-03-29 10:14:05

Arsenals lag var lite av arvet som Wenger fick efter George Graham med många klassiska namn i backlinjen som Lee Dixon, Martin Keown och Tony Adams men även säkerhetsrisken Sylvinho. I mål stod mannen med en frisyr som en belgisk porrstjärna: David Seaman. På kanterna hade man Ray Parlour och en av dom snabbaste spelarna som någonsin ställt sig på en gräsplan: Marc Overmars. Det centrala mittfältet var stenhårt med dom franska landslagsmännen och hårt tacklande Emmanuel Petit och Patrick Vieira. Anfallet var inte fy skam heller med Dennis Bergkamp och Thierry Henry. På bänken hade man två riktiga klassforwards i Davor Suker och Kanu.

Det var tydligen en jämn match som slutade 0-0 efter övertid och Gala tog hem det på straffar med 4-1. Jag har som sagt inget minne av det, jag vet att jag såg den men jag måste varit så nervös att jag förträngt hela upplevelsen. :D
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Fotboll i allmänhet

Inläggav kvicksilver » 2013-05-23 12:43:38

Nu är säsongen slut och bara Champions League kvar. Känns ganska ödsligt. :(

I Premier League så går Cardiff, Hull och antingen Watford eller Crystal Palace upp. Hoppas på Watford, intressant samarbete med Udinese och även en svensk i Joel Ekstrand.

Ner går Wigan, Reading och QPR. Wigan har varit förjäkligt charmiga och ett lag som jag kommer sakna. Får se hur det går för Martinez, ryktas ju att han ska ta över Everton efter Moyes.

Stora bomben är väl Fergusons avgång. Kan tycka att han är lite överskattad (inte särskilt nyskapande taktiskt) men samtidigt har han imponerat i sitt långvariga bygge, gillar dessutom hans satsningar på ungt och engelskt (typ Welbeck och Jones).

Tottenham hoppades jag på in i det sista. Man har klarat managerbytet förvånansvärt väl, men tycker man ger Redknapp för lite cred för att ha fört upp dem till toppen. Deras framtid hänger ju tyvärr mycket på Gareth Bale.

Hoppas på Dortmund i CL-finalen.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Fotboll i allmänhet

Inläggav kvicksilver » 2014-06-06 13:20:27

Bumpar upp tråden inför stundande VM! (Hoppas att det blir lite bättre tillströmning. :wink: )

Personligen gissar jag på Tyskland som slutsegrare (trots taskigt anfall) och England alternativt Kroatien som dark horse.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Återgå till Intressanta intressen



Logga in