Hierarkier på aspergerträffar

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Aspkvinna » 2009-05-06 19:32:21

Tallerger, är det träffar som annonserats här på forumet? Oftast är ju någon ansvarig som man kan prata lite med innan i pm om man känner att man vill ha lite hjälp på traven.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 19:22:03, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav regnif » 2009-05-06 19:33:09

Det är lite trist det där med att andra verkar ha haft närmare kontakt med andra sedan innan, något som jag också har missat tidigare, då jag förlorat massa kontakter, och även de hade närmare kontakter sedan innan, vilket jag alltså inte hade.
Jag tycker eg. inte heller att det spelar någon roll vilken politisk sida någon står på. De kanske har någon punkt som är vettig liksom.

Ja, för mig med så har det hänt en del gånger att det blir så att säga trögt i "NT-sammanhang", men kanske kan man fungera där också, i någon grupp, jag hoppas det. För jag vill liksom inte undvika alla NTs för det och så. Det kan säkert gå trögt med vissa från båda hållen, men om jag skall prata om ytliga ämnen så vill jag inte göra det så länge, för då börjar jag känna att något saknas. Vet inte om det är kallprat, men men.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:22:03, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav alfapetsmamma » 2009-05-06 22:51:36

Jag tänker i termer av hierarkier och kotterier, det brukar gå mig förbi, ganska mycket för att det inte intresserar mig så mycket. Har t ex inte märkt nåt av den påstådda klubb-bildning som finns på ett annat forum där jag är. Jag pratar om det som roar mig med de jag gillar eller som säger nåt intressant eller tankeväckande, och that's it liksom.

Att tänka på att andra träffats förut och att det skulle vara ett hinder för att ge sig in i leken kan jag inte begripa. Det kommer ju ALLTID att vara så att vissa känner varann, eller gillar varann mer, eller ogillar varann, eller nåt. Livet är inte rättvist. Ju tidigare man begriper det och förlikar sig med det och ändå gör det man kan av SITT liv desto bättre, tänker jag om det.

Alltså, kom på träfffar, det värsta som kan hända är att man slösat bort en eftermiddag eller kväll, och det borde man ju vara van vid och kunna fördra... ;)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 19:22:03, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Tallerger » 2009-05-07 13:27:48

Typiskt att någon ska flytta tråden hit också. Denna är inte ett trådämne inom ämnet aspergerträffar på det viset, utan något som handlar om hur aspergare fungerar i grupp och eventuella likheter skillnader jämfört med hur NT fungerar i motsvarande situation, och ifall det verkligen är lättare för en aspergare att umgås med andra sådana än med NT - en fråga om att leva som aspergare!

Jag har börjat känna agg mot internetforumsadministratörer i allmänhet och det bara fortsätter...
Senast redigerad av Tallerger 2011-05-04 19:22:03, redigerad totalt 1 gång.
Tallerger
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2007-08-07

Inläggav Zombie » 2009-05-07 16:25:14

De kan ju också tänkas vara öppna för diskussion eller helt enkelt ha missuppfattat ens vinkling. Man kan pm:a eller anmäla via utropstecknet uppe till höger över lämpligt inlägg...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:22:03, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Titti » 2009-05-07 17:05:48

Tallerger skrev:Typiskt att någon ska flytta tråden hit också. Denna är inte ett trådämne inom ämnet aspergerträffar på det viset, utan något som handlar om hur aspergare fungerar i grupp och eventuella likheter skillnader jämfört med hur NT fungerar i motsvarande situation, och ifall det verkligen är lättare för en aspergare att umgås med andra sådana än med NT - en fråga om att leva som aspergare!

Jag har börjat känna agg mot internetforumsadministratörer i allmänhet och det bara fortsätter...


Admin:

Det var jag som fick en anmälan med en synpunkt på att ämnet hörde bättre hemma inom Träffar. Eftersom jag instämde i det så flyttade jag den. Diskussionen kan röra sig lite fram och tillbaka men utifrån såväl rubrik som inledningsinlägg är min uppfattning fortfarande att den passar bättre här.

Om du vill ha en annan diskussion med en annan vinkling föreslår jag att du gör en ny trådstart utifrån frågan om hur man som aspergare kan fungera i grupp eller hur du vill rubricera det.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 19:22:03, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Jossan » 2009-05-07 20:43:56

Hela den här tråden handlar ju om hur det är att vara på en apergerträff. Under träffar har det hitintills bara varit inlägg som handlar om att arrangera faktiska träffar. Den här tråden tycker jag hör hemma under "Att leva som asperger", eller möjligtsvis under "Övriga Aspergerfrågor" I vilket fall som helst så hör den inte hemma här.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 19:22:03, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Duras » 2009-05-07 20:59:37

Jossan skrev:Hela den här tråden handlar ju om hur det är att vara på en apergerträff. Under träffar har det hitintills bara varit inlägg som handlar om att arrangera faktiska träffar. Den här tråden tycker jag hör hemma under "Att leva som asperger", eller möjligtsvis under "Övriga Aspergerfrågor" I vilket fall som helst så hör den inte hemma här.


Jag tycker den är perfekt här! Precis som du skriver handlar det om hur det är att vara på en aspergerträff. För mig är det enormt värdefullt att få en uppfattning om detta eftersom jag funderar på att delta för första gången. Fokus är ju på träffarna och inte på hur det är att leva som aspergare.
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 19:22:03, redigerad totalt 1 gång.
Duras
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2007-12-31

Inläggav weasley » 2009-05-08 12:27:22

Jossan skrev:Hela den här tråden handlar ju om hur det är att vara på en apergerträff. Under träffar har det hitintills bara varit inlägg som handlar om att arrangera faktiska träffar. Den här tråden tycker jag hör hemma under "Att leva som asperger", eller möjligtsvis under "Övriga Aspergerfrågor" I vilket fall som helst så hör den inte hemma här.


Det finns ett flertal trådar här som inte handlar specifikt om någon träff.

Ett urval:

vanner-via-forumet-t5764.html

spontana-aspergare-t9122.html

en-fraga-om-traffar-t8795.html

och detta är bara på förstasidan på avdelningen Träffar.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Återgå till Träffar



Logga in