För normal för daglig verksamhet!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav LordNelson » 2021-09-30 18:09:41

Jossie94 skrev:han har väl körkort.

Jo, men jag skrev han har dåligt lokalsinne. Han vet inte var han är, inte var han ska och har ingen aning om vilken väg han ska åka för att ta sig dit han ska. Det gör antagligen att han känner sig i underläge och blir irriterad. Börjar man förklara hur han ska köra för att ta sig till resans mål blir han förbannad. Eftersom jag inte vill bli utskälld brukar jag se till han inte kör utan att jag gör det.

Tycker du det är jobbigt när folk här säger till dig att du ska citera så att det är lättare att förstå vad du menar?
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Jossie94 » 2021-09-30 19:19:03

Jag vet flera som inte citerar, som någon sa så citerade inte han/hon när det var uppenbart vem personen pratade med. Nej jag tycker inte det är jobbigt för jag ser inte det som något fel, jag menar, om någon råkar citera, vad ska man göra? Skälla ut personen? Det är lite som att alla vet och fattar att man ska vara schysst på nätet, men tror du alla följer det? Nej, kolla bara hur barn kommenterar på youtube, de sitter ju och tjafsar med antingen varandra eller med vuxna personer. Då är det väldigt grova grejer de säger, de vet mycket väl om vad de gör för det är ju inte 3 år, de är 14-15 eller något, då bör man veta hur man beter sig. Även om man kan vara omogen i den åldern.

Tycker inte att det spelar någon roll bara. Det är ju skillnad på att säga till om något sådant jämfört om man säger till någon som gör helt fel tex i trafiken eller något liknande för då är det ju för att det kan ske olyckor osv, det sker ju ingen olycka om man inte citerar eller inte.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

För normal för daglig verksamhet!

Inläggav Jossie94 » 2021-09-30 19:20:13

LordNelson skrev:
Jossie94 skrev:han har väl körkort.

Jo, men jag skrev han har dåligt lokalsinne. Han vet inte var han är, inte var han ska och har ingen aning om vilken väg han ska åka för att ta sig dit han ska. Det gör antagligen att han känner sig i underläge och blir irriterad. Börjar man förklara hur han ska köra för att ta sig till resans mål blir han förbannad. Eftersom jag inte vill bli utskälld brukar jag se till han inte kör utan att jag gör det.

Tycker du det är jobbigt när folk här säger till dig att du ska citera så att det är lättare att förstå vad du menar?
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in