Fler som känner sig totalt misslyckade?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Flinta » 2016-04-14 17:01:13

Om ni inte vill fortsätta känna er totalt misslyckade kan ni välja att välja vilka ni jämför er med..
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Bali » 2016-04-14 17:06:21

Flinta skrev:Om ni inte vill fortsätta känna er totalt misslyckade kan ni välja att välja vilka ni jämför er med..

Kloka ord, för så är det förstås, Flinta.

Men ibland går det bara inte, särskilt inte de där skitdagarna då allt tycks gå emot en.
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Geastrum » 2016-04-14 17:32:37

Totalt misslyckad har jag aldrig känt mig. Men jag har misslyckats så många gånger att detta med att misslyckas nästan har blivit ett genomgående livstema. Jag kan knappt föreställa mig hur mitt liv skulle ha sett ut om jag hade lyckats i stället för att misslyckas. Det skulle helt enkelt inte vara "jag".
Geastrum
 
Inlägg: 1500
Anslöt: 2014-05-08
Ort: Roslagen

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav kiddie » 2016-04-14 23:50:46

Flinta skrev:Om ni inte vill fortsätta känna er totalt misslyckade kan ni välja att välja vilka ni jämför er med..


Jag skulle velat kommit längre bara... Har aldrig avundats NT-livet för det ligger inte för mig så där har jag aldrig jämfört. Jag jämför med drömmar jag har.

Sedan att folk säger att jag gör bra saker kan jag bara ta åt mig på ett plan eftersom det är sådana saker jag inte anser vara det viktigaste.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav atoms » 2016-04-15 0:07:32

Geastrum skrev:Totalt misslyckad har jag aldrig känt mig. Men jag har misslyckats så många gånger att detta med att misslyckas nästan har blivit ett genomgående livstema. Jag kan knappt föreställa mig hur mitt liv skulle ha sett ut om jag hade lyckats i stället för att misslyckas. Det skulle helt enkelt inte vara "jag".


Du kanske misslyckas bättre och bättre.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18072
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav vofff » 2016-04-18 13:37:19

Att misslyckas är bra, det är ju så vi lär oss att förbättra? Misslyckas är nånting som vi satsar lotto på och hoppas på det bästa. Är det inte bättre att göra det man tycker om att göra och se det mer som en stor fördel
att det kommer bli bra ändå.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav manne » 2016-04-19 19:18:57

Karamell skrev:Jag är en positiv person och har haft stora drömmar i livet om att skaffa mig mitt drömyrke och familj. Istället har jag de senaste åren fått mer och mer insikt om mina begränsningar och blivit riktigt bitter. Ska fylla 40 år och har aldrig haft en partner, kommer nog inte kunna få barn, har aldrig haft ett jobb (även om jag kanske har ett på gång snart), inga vänner, jag är ful som stryk och tröstäter mig tjock.

Ibland lurar jag mig själv och tror att det ska bli så mycket bättre, men till slut sitter man där helt ensam och ingen kan förstå eller tycka om en. Önskar jag föddes med mer energi så jag kunde vara lika duktig som alla vanliga människor och önskar jag inte hade alla dom sjukdomar jag har som gör mig så ful. Livet är så orättvist. Dessutom gör ju ens fattigdom att man inte kan köpa mer än mat och kläder.

Jag håller nog på att bli knäpp, och tror faktiskt det är nyttigt, att bli knäpp. För då vågar man mer och skiter i vad folk tycker. Man blir liksom vild och gör vad fan man vill. Risken med det är ju dock att man blir kriminell eller utstött för att folk inte kan förstå varför man är så vild. Fler som känner såhär? Ingen fattar hur mycket man lider när man har dolda handikapp. Det är inte helt lätt att snacka om och förklara bara sådär.

Och säg inte att jag gnäller, för jag har verkligen försökt att göra mitt bästa i 40 år, men jag börjar känna mig sliten. Jag har ju trots allt inte tagit livet av mig och är inte intresserad av att göra det heller. Allt bara känns så orättvist. Blir så avundsjuk på folk som lever Svenssonliv och är trött på att höra om deras lyxproblem.

Ingen tycker om mig.


har gått upp vikt av den apsykoitska medicinen jag käkar inte kul det. :cry:
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Livet4Life » 2016-04-22 10:18:16

Flinta skrev:Om ni inte vill fortsätta känna er totalt misslyckade kan ni välja att välja vilka ni jämför er med..


Jag känner att jag är bättre än de flesta ``Svenssons´´ och ytliga idioter på mitt gymnasium. Men det gör inte att jag känner mig mindre socialt omöjlig.
Visst har jag vänner. Men de är inte tillräckligt förstående av mina intressen. Eller rättare sagt, i princip ingen är djupt intresserad av någonting. Jag förstår inte hur folk kan leva utan specialintressen som de vill dela med sig av sin kunskap om.

Å sen är det jag som känner mig misslyckad? Jag har ju iallafall intressen som skiljer mig ifrån alla andra.
Men, jag antar att man måste älska hjärndöda sporter såsom fotboll för att få vänner?
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Adira » 2016-04-22 10:39:42

Livet4Life skrev:
Flinta skrev:Om ni inte vill fortsätta känna er totalt misslyckade kan ni välja att välja vilka ni jämför er med..


Jag känner att jag är bättre än de flesta ``Svenssons´´ och ytliga idioter på mitt gymnasium. Men det gör inte att jag känner mig mindre socialt omöjlig.
Visst har jag vänner. Men de är inte tillräckligt förstående av mina intressen. Eller rättare sagt, i princip ingen är djupt intresserad av någonting. Jag förstår inte hur folk kan leva utan specialintressen som de vill dela med sig av sin kunskap om.

Å sen är det jag som känner mig misslyckad? Jag har ju iallafall intressen som skiljer mig ifrån alla andra.
Men, jag antar att man måste älska hjärndöda sporter såsom fotboll för att få vänner?

Precis så känner jag också. Vad lever folk för? Att handla de senaste prylarna och renovera sina kök, eller?
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav kiddie » 2016-04-22 10:59:15

Jag jämför mig typ med nobelpristagare. :lol:
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav slackern » 2016-04-22 11:04:01

kiddie skrev:Jag jämför mig typ med nobelpristagare. :lol:


Sikta mot stjärnorna. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Livet4Life » 2016-04-22 14:43:36

Adira skrev:Precis så känner jag också. Vad lever folk för? Att handla de senaste prylarna och renovera sina kök, eller?


Jag vet enbart att jag lever för kunskap. Men jag antar att många andra lever för att vara den ``fränaste´´, #socialstatus.

Kan kanske också vara en del av alfahanesbeteende?
Det mest onaturliga är väl hur det kommer sig att tjejer anstränger sig för att se snygga ut?
Fast antagligen grundar det sig i monogami normen?. (jag älskar monogami). Men det förklarar kanske roten till tjejers utseendefixering när den riktas till sig själva? Borde väll vara något feminister borde utreda?

För, är inte människan väldigt lik sjöelefanterna? Bara lite annourlunda prioriteringar, såsom utseende och pengar istället för fett och förmåga att krossa andra hannar?
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Adira » 2016-04-22 16:39:10

Livet4Life skrev:
Adira skrev:Precis så känner jag också. Vad lever folk för? Att handla de senaste prylarna och renovera sina kök, eller?


Jag vet enbart att jag lever för kunskap. Men jag antar att många andra lever för att vara den ``fränaste´´, #socialstatus.

Kan kanske också vara en del av alfahanesbeteende?
Det mest onaturliga är väl hur det kommer sig att tjejer anstränger sig för att se snygga ut?
Fast antagligen grundar det sig i monogami normen?. (jag älskar monogami). Men det förklarar kanske roten till tjejers utseendefixering när den riktas till sig själva? Borde väll vara något feminister borde utreda?

För, är inte människan väldigt lik sjöelefanterna? Bara lite annourlunda prioriteringar, såsom utseende och pengar istället för fett och förmåga att krossa andra hannar?

Vad menar du när du säger att du älskar monogami?
Om människor har andra prioriteringar än sjöelefanter, på vilket sett är vi då lika just dem och inte andra djur? Ditt inlägg hänger inte riktigt ihop i svängarna..
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Livet4Life » 2016-04-22 19:15:42

Adira skrev:Vad menar du när du säger att du älskar monogami?
Om människor har andra prioriteringar än sjöelefanter, på vilket sett är vi då lika just dem och inte andra djur? Ditt inlägg hänger inte riktigt ihop i svängarna..


Jag har delvis glömt vad jag ville säga, men jag tror det var det att jag kände mig frustrerad och min hjärna ansåg liknelsen med sjöelefanter vara relevant.

Sjäelefanternas beteende var det mest extrema exemplet av ``hanen´´ får alla honorna. Förutom dom som smyger sig runt.
Det är väl grunden till attityden ``bad boys´´. Återigen drog jag en inkompetent slutsats.
Men, ahh. jag är trött på så mycket i min omgivning.


TLDR: Jag skrev utan mål eller mening. Min hjärna skrev vad den ansåg vara relevant. Något som visade sig vara en felbedömning :(
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav slackern » 2016-04-22 19:22:03

Livet4Life skrev:
Adira skrev:Vad menar du när du säger att du älskar monogami?
Om människor har andra prioriteringar än sjöelefanter, på vilket sett är vi då lika just dem och inte andra djur? Ditt inlägg hänger inte riktigt ihop i svängarna..


Sjäelefanternas beteende var det mest extrema exemplet av ``hanen´´ får alla honorna. Förutom dom som smyger sig runt.
Det är väl grunden till attityden ``bad boys´´. Återigen drog jag en inkompetent slutsats.
Men, ahh. jag är trött på så mycket i min omgivning.


Bara för att man inte är en "bad boy" så behöver man inte vara en mes.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Adira » 2016-04-22 19:47:46

Livet4Life skrev:
Adira skrev:Vad menar du när du säger att du älskar monogami?
Om människor har andra prioriteringar än sjöelefanter, på vilket sett är vi då lika just dem och inte andra djur? Ditt inlägg hänger inte riktigt ihop i svängarna..


Jag har delvis glömt vad jag ville säga, men jag tror det var det att jag kände mig frustrerad och min hjärna ansåg liknelsen med sjöelefanter vara relevant.

Sjäelefanternas beteende var det mest extrema exemplet av ``hanen´´ får alla honorna. Förutom dom som smyger sig runt.
Det är väl grunden till attityden ``bad boys´´. Återigen drog jag en inkompetent slutsats.
Men, ahh. jag är trött på så mycket i min omgivning.


TLDR: Jag skrev utan mål eller mening. Min hjärna skrev vad den ansåg vara relevant. Något som visade sig vara en felbedömning :(

Haha, okej. Jag tror jag förstår.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav diori » 2016-04-22 20:19:45

Känner mig misslyckad ja. Inte för att jag vill bli svensson som alla NT, kan inte alls förstå varför pengar och status ska vara så viktigt.
Däremot är det jobbigt att inte kunna passa in någonstans, inte levt upp till föräldrarnas förhoppningar (om att vara svensson antar jag) och se hur ens barndomsvänner sakta glider ifrån en för att man lever helt skilda världar. Bara att delta på julmiddagar eller födelsedagar med familj och bekanta är rätt kämpigt eftersom det alltid kommer frågor det inte finns bra svar på.
diori
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2016-04-16

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Livet4Life » 2016-04-22 21:19:32

slackern skrev:
Livet4Life skrev:Bara för att man inte är en "bad boy" så behöver man inte vara en mes.


Jag kan lova dig att jag absolut inte är en mes.
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Adira » 2016-04-22 21:29:49

Livet4Life skrev:
slackern skrev:
Livet4Life skrev:Bara för att man inte är en "bad boy" så behöver man inte vara en mes.


Jag kan lova dig att jag absolut inte är en mes.

Men inte en "bad boy" heller?
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Livet4Life » 2016-04-22 21:48:24

Adira skrev:
Livet4Life skrev:
slackern skrev:


Jag kan lova dig att jag absolut inte är en mes.

Men inte en "bad boy" heller?


Hur är definieringarna nu?

Jag går min egen väg och står alltid upp för mig själv, men jag sårar ogärna människor.
Jag kan inte definiera detta.

Någonstans mellan nörd och rebell skulle jag säga om jag måste definiera mig med hjälp av två karaktärsdrag..

Jag tror jag behöver sömn, jag klarar inte av att avgöra vem som sa vad eller när.
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Adira » 2016-04-22 21:53:28

Livet4Life skrev:
Adira skrev:
Livet4Life skrev:
Jag kan lova dig att jag absolut inte är en mes.

Men inte en "bad boy" heller?


Hur är definieringarna nu?

Jag går min egen väg och står alltid upp för mig själv, men jag sårar ogärna människor.
Jag kan inte definiera detta.

Någonstans mellan nörd och rebell skulle jag säga om jag måste definiera mig med hjälp av två karaktärsdrag..

Jag tror jag behöver sömn, jag klarar inte av att avgöra vem som sa vad eller när.

Jag frågar eftersom det var du som började prata om "bad boys" och sjöelefanter. Du verkar lite trött.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav slackern » 2016-04-22 22:09:20

Adira skrev:
Livet4Life skrev:
Adira skrev:Men inte en "bad boy" heller?


Hur är definieringarna nu?

Jag går min egen väg och står alltid upp för mig själv, men jag sårar ogärna människor.
Jag kan inte definiera detta.

Någonstans mellan nörd och rebell skulle jag säga om jag måste definiera mig med hjälp av två karaktärsdrag..

Jag tror jag behöver sömn, jag klarar inte av att avgöra vem som sa vad eller när.

Jag frågar eftersom det var du som började prata om "bad boys" och sjöelefanter. Du verkar lite trött.


Det känns snarare som en metaforer för vem som får doppa.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav Adira » 2016-04-22 22:16:50

slackern skrev:
Adira skrev:
Livet4Life skrev:
Hur är definieringarna nu?

Jag går min egen väg och står alltid upp för mig själv, men jag sårar ogärna människor.
Jag kan inte definiera detta.

Någonstans mellan nörd och rebell skulle jag säga om jag måste definiera mig med hjälp av två karaktärsdrag..

Jag tror jag behöver sömn, jag klarar inte av att avgöra vem som sa vad eller när.

Jag frågar eftersom det var du som började prata om "bad boys" och sjöelefanter. Du verkar lite trött.


Det känns snarare som en metaforer för vem som får doppa.
Här får man lära sig nya slang hela tiden.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Fler som känner sig totalt misslyckade?

Inläggav slackern » 2016-04-22 22:22:43

Adira skrev:
slackern skrev:
Adira skrev:Jag frågar eftersom det var du som började prata om "bad boys" och sjöelefanter. Du verkar lite trött.


Det känns snarare som en metaforer för vem som får doppa.
Här får man lära sig nya slang hela tiden.


Det bör påpekas att jag inte stödjer teorin om "bad boys",sjölejon och att doppa.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in