Fascinerad av pundare

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Fascinerad av pundare

Inläggav Kungen1 » 2020-12-04 0:25:36

Dom är äckliga, fula, och vidriga. Dom är värdelösa, även för sig själva. Träffar dom rätt ofta i stan. Vissa stör andra människor.

Där bör politiker göra något för att få bort dom från landet/livet.

Alien
Detta inlägg bryter mot dessa forumregler:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.

Det är inte acceptabelt att skriva så. Men Kungen1 är redan inaktiverad.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Kungen1
Inaktiv

Anslöt: 2020-11-25

Fascinerad av pundare

Inläggav antonius » 2020-12-04 5:13:49

Kungen1 skrev:Dom är äckliga, fula, och vidriga. Dom är värdelösa, även för sig själva. Träffar dom rätt ofta i stan. Vissa stör andra människor.

Där bör politiker göra något för att få bort dom från landet/livet.

Problemet är ju knarket, dom är ju bara offren, de är de som förser folk med skiten man måste komma åt, de som sitter på dom fina salongerna i de fina kostymerna och kör exklusiva bilarna med guld Rolex klockor på bägge handlederna... :-)004
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Fascinerad av pundare

Inläggav nallen » 2020-12-05 14:12:24

antonius skrev:Problemet är ju knarket, dom är ju bara offren [...]

Å ja! Pundarna har ett eget ansvar, de gör ett eget val varje gång de tar en dos oavsett av vad. Det är ingen som tvingar dem.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Fascinerad av pundare

Inläggav antonius » 2020-12-05 18:11:06

nallen skrev:
antonius skrev:Problemet är ju knarket, dom är ju bara offren [...]

Å ja! Pundarna har ett eget ansvar, de gör ett eget val varje gång de tar en dos oavsett av vad. Det är ingen som tvingar dem.

Ja ju lättare offer så desto lättare göra sig en hacka, att dom sen knarkar skallen av sig blir inte mindre om knarkbaronerna får spela fritt, då är det inte långt till den totala anarkin heller, så har det varit överallt där det var fritt fram att kränga skiten, men vill man ha ett samhälle i kollaps så go ahead... :-)004
antonius

Fascinerad av pundare

Inläggav Konstlad » 2020-12-06 0:08:46

Man har kämpat mot droghandel länge utan vidare resultat. Knarket kan man inte komma undan. Det är upp till missbrukaren att göra sina val. Men det är inte så enkelt som att sluta knarka. Dessa missbrukare har något i bagaget att förtränga och knarka bort. Det gäller att konstant övertyga dem om varför narkotika är dåligt och att de har mer att vinna på att leva ett nyktert liv. Då ,kanske, kommer en missbrukare försöka.
Konstlad

Anslöt: 2020-11-24

Fascinerad av pundare

Inläggav hej_på_dej_11 » 2020-12-06 1:03:33

Vindarna behöver bara blåsa lite fel för att det ska gå riktigt snett för en människa, och till slut glömma bort vem man en gång var... Vi lever i en tid där det finns gott om förrädiska vindar, låg gemenskap men inga riktiga lösningar för att ta sig ur helvetet... Vill TS lösa problemet med fallna själar tror jag inte du hittar det i förvisning som du verkar yrka på... Öppna ditt hjärta och tänk att det skulle istället lätt kunna vara du i samma sits!
hej_på_dej_11

Anslöt: 2020-11-04

Fascinerad av pundare

Inläggav nallen » 2020-12-06 16:10:07

@antonius: du svara på nåt helt annat än det du citerar.
nallen

Fascinerad av pundare

Inläggav antonius » 2020-12-06 17:05:09

nallen skrev:@antonius: du svara på nåt helt annat än det du citerar.

Förlåt, det ser förvirrat ut, jag menar bara att om man delar ur "synd om poäng", ligger inte langarna högst i min bok, var bara det jag egentligen menar. Det ses så svart eller vitt på saker numera, men det finns ju faktiskt andra nyanser, och naturligtvis sitter dom själv med sprutan i armen, men det är fan inte synd om en knarkbaron. Och då säger många men dom går ju inte att komma åt, men det är väl inget skäl för legitimering... :-)063
antonius

Fascinerad av pundare

Inläggav nallen » 2020-12-06 23:23:46

antonius skrev:[J]ag menar bara att om man delar ur "synd om poäng", ligger inte langarna högst i min bok, var bara det jag egentligen menar.

Nej, det kan jag verkligen hålla med om.
Varken leverantörer, mellanhänder eller brukare är utan skuld, det var som min poäng. Måhända uttryckte jag den alltför kortfattat.
nallen

Fascinerad av pundare

Inläggav Alien » 2020-12-07 1:20:14

Moderator

Det ligger kanske nära till hands att diskutera för och emot cannabis, men det finns redan flera trådar om det:

medicinsk-cannabis-kriget-mot-droger-relativ-farlighet-etc-t23772.html
cannabis-och-as-t15263.html
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Fascinerad av pundare

Inläggav Flinta » 2020-12-07 2:20:58

hej_på_dej_11 skrev: Öppna ditt hjärta och tänk att det skulle istället lätt kunna vara du i samma sits!

:!: :-)154
Flinta

Anslöt: 2007-07-21

Fascinerad av pundare

Inläggav Vildsvin » 2020-12-07 2:21:13

Konstlad skrev:Man har kämpat mot droghandel länge utan vidare resultat. Knarket kan man inte komma undan. Det är upp till missbrukaren att göra sina val. Men det är inte så enkelt som att sluta knarka. Dessa missbrukare har något i bagaget att förtränga och knarka bort. Det gäller att konstant övertyga dem om varför narkotika är dåligt och att de har mer att vinna på att leva ett nyktert liv. Då ,kanske, kommer en missbrukare försöka.

Jag antar att många av dem har såpass omfattande psykiska problem att de inte vinner på att sluta. Dvs det är mest humant att låta dem knarka i fred. Att plåga dem för att de skall hålla sig drogfria gör bara att de dör.
Vildsvin

Anslöt: 2011-01-03

Fascinerad av pundare

Inläggav Konstlad » 2020-12-08 19:12:54

Vildsvin skrev:
Konstlad skrev:Man har kämpat mot droghandel länge utan vidare resultat. Knarket kan man inte komma undan. Det är upp till missbrukaren att göra sina val. Men det är inte så enkelt som att sluta knarka. Dessa missbrukare har något i bagaget att förtränga och knarka bort. Det gäller att konstant övertyga dem om varför narkotika är dåligt och att de har mer att vinna på att leva ett nyktert liv. Då ,kanske, kommer en missbrukare försöka.

Jag antar att många av dem har såpass omfattande psykiska problem att de inte vinner på att sluta. Dvs det är mest humant att låta dem knarka i fred. Att plåga dem för att de skall hålla sig drogfria gör bara att de dör.

Ja och det börjar väl hända till viss grad idag. Dessa lever i lågtröskelboenden vilket betyder underförstått att soc och andra insatser har tappat hoppet på dem.

När det gäller yngre folk som inte är så nergångna än så kan det ändå vara värt att försöka få dem på rätt spår. KBT tex kan göra underverk för folk som bestämt sig för att ändra sig och vilja leva efter samhällets ordning. Ger man inte dem chansen så förlorar de ett anständigare liv oavsett.
Konstlad

Anslöt: 2020-11-24

Fascinerad av pundare

Inläggav manne » 2020-12-24 12:57:02

Konstlad skrev:
Vildsvin skrev:

Ja och det börjar väl hända till viss grad idag. Dessa lever i lågtröskelboenden vilket betyder underförstått att soc och andra insatser har tappat hoppet på dem.

När det gäller yngre folk som inte är så nergångna än så kan det ändå vara värt att försöka få dem på rätt spår. KBT tex kan göra underverk för folk som bestämt sig för att ändra sig och vilja leva efter samhällets ordning. Ger man inte dem chansen så förlorar de ett anständigare liv oavsett.

kolla in denna där.
Godafton Sverige: Haschkakans dag
https://www.youtube.com/watch?v=FCGKvpcM4mI
manne
Förhandsgranskad

Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Intressanta intressen

Logga in