Fascinerad av pundare

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Fascinerad av pundare

Inläggav Kungen1 » 2020-12-04 0:25:36

Dom är äckliga, fula, och vidriga. Dom är värdelösa, även för sig själva. Träffar dom rätt ofta i stan. Vissa stör andra människor.

Där bör politiker göra något för att få bort dom från landet/livet.

Alien
Detta inlägg bryter mot dessa forumregler:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.


Det är inte acceptabelt att skriva så. Men Kungen1 är redan inaktiverad.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Kungen1
Inaktiv
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2020-11-25

Fascinerad av pundare

Inläggav antonius » 2020-12-04 5:13:49

Kungen1 skrev:Dom är äckliga, fula, och vidriga. Dom är värdelösa, även för sig själva. Träffar dom rätt ofta i stan. Vissa stör andra människor.

Där bör politiker göra något för att få bort dom från landet/livet.


Problemet är ju knarket, dom är ju bara offren, de är de som förser folk med skiten man måste komma åt, de som sitter på dom fina salongerna i de fina kostymerna och kör exklusiva bilarna med guld Rolex klockor på bägge handlederna... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fascinerad av pundare

Inläggav nallen » 2020-12-05 14:12:24

antonius skrev:Problemet är ju knarket, dom är ju bara offren [...]

Å ja! Pundarna har ett eget ansvar, de gör ett eget val varje gång de tar en dos oavsett av vad. Det är ingen som tvingar dem.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Fascinerad av pundare

Inläggav antonius » 2020-12-05 18:11:06

nallen skrev:
antonius skrev:Problemet är ju knarket, dom är ju bara offren [...]

Å ja! Pundarna har ett eget ansvar, de gör ett eget val varje gång de tar en dos oavsett av vad. Det är ingen som tvingar dem.


Ja ju lättare offer så desto lättare göra sig en hacka, att dom sen knarkar skallen av sig blir inte mindre om knarkbaronerna får spela fritt, då är det inte långt till den totala anarkin heller, så har det varit överallt där det var fritt fram att kränga skiten, men vill man ha ett samhälle i kollaps så go ahead... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fascinerad av pundare

Inläggav Konstlad » 2020-12-06 0:08:46

Man har kämpat mot droghandel länge utan vidare resultat. Knarket kan man inte komma undan. Det är upp till missbrukaren att göra sina val. Men det är inte så enkelt som att sluta knarka. Dessa missbrukare har något i bagaget att förtränga och knarka bort. Det gäller att konstant övertyga dem om varför narkotika är dåligt och att de har mer att vinna på att leva ett nyktert liv. Då ,kanske, kommer en missbrukare försöka.
Konstlad
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2020-11-24

Fascinerad av pundare

Inläggav hej_på_dej_11 » 2020-12-06 1:03:33

Vindarna behöver bara blåsa lite fel för att det ska gå riktigt snett för en människa, och till slut glömma bort vem man en gång var... Vi lever i en tid där det finns gott om förrädiska vindar, låg gemenskap men inga riktiga lösningar för att ta sig ur helvetet... Vill TS lösa problemet med fallna själar tror jag inte du hittar det i förvisning som du verkar yrka på... Öppna ditt hjärta och tänk att det skulle istället lätt kunna vara du i samma sits!
hej_på_dej_11
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2020-11-04
Ort: Hässleholm

Fascinerad av pundare

Inläggav nallen » 2020-12-06 16:10:07

@antonius: du svara på nåt helt annat än det du citerar.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Fascinerad av pundare

Inläggav antonius » 2020-12-06 17:05:09

nallen skrev:@antonius: du svara på nåt helt annat än det du citerar.


Förlåt, det ser förvirrat ut, jag menar bara att om man delar ur "synd om poäng", ligger inte langarna högst i min bok, var bara det jag egentligen menar. Det ses så svart eller vitt på saker numera, men det finns ju faktiskt andra nyanser, och naturligtvis sitter dom själv med sprutan i armen, men det är fan inte synd om en knarkbaron. Och då säger många men dom går ju inte att komma åt, men det är väl inget skäl för legitimering... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Fascinerad av pundare

Inläggav nallen » 2020-12-06 23:23:46

antonius skrev:[J]ag menar bara att om man delar ur "synd om poäng", ligger inte langarna högst i min bok, var bara det jag egentligen menar.

Nej, det kan jag verkligen hålla med om.
Varken leverantörer, mellanhänder eller brukare är utan skuld, det var som min poäng. Måhända uttryckte jag den alltför kortfattat.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Fascinerad av pundare

Inläggav Alien » 2020-12-07 1:20:14

Moderator

Det ligger kanske nära till hands att diskutera för och emot cannabis, men det finns redan flera trådar om det:

medicinsk-cannabis-kriget-mot-droger-relativ-farlighet-etc-t23772.html
cannabis-och-as-t15263.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Fascinerad av pundare

Inläggav Flinta » 2020-12-07 2:20:58

hej_på_dej_11 skrev: Öppna ditt hjärta och tänk att det skulle istället lätt kunna vara du i samma sits!


:!: :-)154
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Fascinerad av pundare

Inläggav Vildsvin » 2020-12-07 2:21:13

Konstlad skrev:Man har kämpat mot droghandel länge utan vidare resultat. Knarket kan man inte komma undan. Det är upp till missbrukaren att göra sina val. Men det är inte så enkelt som att sluta knarka. Dessa missbrukare har något i bagaget att förtränga och knarka bort. Det gäller att konstant övertyga dem om varför narkotika är dåligt och att de har mer att vinna på att leva ett nyktert liv. Då ,kanske, kommer en missbrukare försöka.

Jag antar att många av dem har såpass omfattande psykiska problem att de inte vinner på att sluta. Dvs det är mest humant att låta dem knarka i fred. Att plåga dem för att de skall hålla sig drogfria gör bara att de dör.
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Fascinerad av pundare

Inläggav Konstlad » 2020-12-08 19:12:54

Vildsvin skrev:
Konstlad skrev:Man har kämpat mot droghandel länge utan vidare resultat. Knarket kan man inte komma undan. Det är upp till missbrukaren att göra sina val. Men det är inte så enkelt som att sluta knarka. Dessa missbrukare har något i bagaget att förtränga och knarka bort. Det gäller att konstant övertyga dem om varför narkotika är dåligt och att de har mer att vinna på att leva ett nyktert liv. Då ,kanske, kommer en missbrukare försöka.

Jag antar att många av dem har såpass omfattande psykiska problem att de inte vinner på att sluta. Dvs det är mest humant att låta dem knarka i fred. Att plåga dem för att de skall hålla sig drogfria gör bara att de dör.


Ja och det börjar väl hända till viss grad idag. Dessa lever i lågtröskelboenden vilket betyder underförstått att soc och andra insatser har tappat hoppet på dem.

När det gäller yngre folk som inte är så nergångna än så kan det ändå vara värt att försöka få dem på rätt spår. KBT tex kan göra underverk för folk som bestämt sig för att ändra sig och vilja leva efter samhällets ordning. Ger man inte dem chansen så förlorar de ett anständigare liv oavsett.
Konstlad
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2020-11-24

Fascinerad av pundare

Inläggav manne » 2020-12-24 12:57:02

Konstlad skrev:
Vildsvin skrev:
Konstlad skrev:Man har kämpat mot droghandel länge utan vidare resultat. Knarket kan man inte komma undan. Det är upp till missbrukaren att göra sina val. Men det är inte så enkelt som att sluta knarka. Dessa missbrukare har något i bagaget att förtränga och knarka bort. Det gäller att konstant övertyga dem om varför narkotika är dåligt och att de har mer att vinna på att leva ett nyktert liv. Då ,kanske, kommer en missbrukare försöka.

Jag antar att många av dem har såpass omfattande psykiska problem att de inte vinner på att sluta. Dvs det är mest humant att låta dem knarka i fred. Att plåga dem för att de skall hålla sig drogfria gör bara att de dör.


Ja och det börjar väl hända till viss grad idag. Dessa lever i lågtröskelboenden vilket betyder underförstått att soc och andra insatser har tappat hoppet på dem.

När det gäller yngre folk som inte är så nergångna än så kan det ändå vara värt att försöka få dem på rätt spår. KBT tex kan göra underverk för folk som bestämt sig för att ändra sig och vilja leva efter samhällets ordning. Ger man inte dem chansen så förlorar de ett anständigare liv oavsett.


kolla in denna där.
Godafton Sverige: Haschkakans dag
https://www.youtube.com/watch?v=FCGKvpcM4mI
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Fascinerad av pundare

Inläggav manne » 2021-02-21 15:58:57

antonius skrev:
Kungen1 skrev:Dom är äckliga, fula, och vidriga. Dom är värdelösa, även för sig själva. Träffar dom rätt ofta i stan. Vissa stör andra människor.

Där bör politiker göra något för att få bort dom från landet/livet.


Problemet är ju knarket, dom är ju bara offren, de är de som förser folk med skiten man måste komma åt, de som sitter på dom fina salongerna i de fina kostymerna och kör exklusiva bilarna med guld Rolex klockor på bägge handlederna... :-)004


jag har rökt lite sådant en kortare period av livet men aldrig fortsatt med det och jag kan säga att det är livsfarligt det att hålla på med. :oops: :cry:

https://www.youtube.com/watch?v=MorR04iLtMw
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Fascinerad av pundare

Inläggav ufo » 2021-02-21 22:20:10

manne skrev:någon mera än mig som tycker att det är fascinerade med knarkisar.?
Jag tycker mest dom är tragiska.
Hamnar dom inte i graven så hamnar dom på psyket.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Fascinerad av pundare

Inläggav Kidzi » 2021-04-22 23:07:19

Kolla in moderna filmer om missbruk. Där har de inte långt hår.

Sedan är pundare ett begrepp på de som använder centralstimulantia. Dvs man pundar inte på cannabis eller heroin.

Kan vi rekommendera lite knarkfilmer som inte är från forntiden?
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fascinerad av pundare

Inläggav earlydayminer » 2021-04-23 2:57:00

Jag har knarkat en hel del i mina dagar!

Amfetamin, kokain, benso, oxykodon, tramadol, hasch, gräs, LSD, MDMA.

Heroin har jag aldrig rört och kommer aldrig göra. Jag kommer heller aldrig injicera något som inte är förskrivet och tydligt demonstrerat av utbildad vårdpersonal, som när jag hade en blodpropp (medfödd förhöjd risk och mådde inte bra, så var för stillasittande och vårdslös mot mig själv) och blev ordinerad fragminspruta de första 5 dagarna. Känner mig faktiskt lite "våldtagen" (i brist på bättre benämning) i armen när jag tar blodprov. Det känns liksom att man ska inte sticka in något i blodådror, så jag antar att det är den mekanismen som gör att det känns invasivt och fel. Tog blodprov varannan dag i några veckor. Det sög.


Jag är en konstnär med trasig bakgrund och autism ink ADHD. Blueprinten fanns innan jag kom och självfallet blev jag en produkt från "gatan" - men jag är inte den antisociala typen och jag avskyr faktiskt kriminalitet mer öppet idag. Förutsättningarna för att ha ett fungerande och ömsesidigt socialt umgänge har alltid varit få och sällan tydliga. Dessutom umgås jag sällan med knarkisarna då jag är typen som försvinner iväg och gör min egen grej. Detta tycker inte andra knarkisar om. Man blir förrådd och baktalad. Jag har blivit rånad, manipulerad och lurad, hotad med riktiga vapen "för skojs skull" och dessutom aldrig gjort särskilt vettiga val under berusningen. En som var min vän gav mig en amfetaminbomb med över en gram och jag litade på honom att det var lugnt. Mycket dumt. Kändes som mina ögon skulle poppa ur huvudet och fick nästan en panikattack igen för första gången sedan jag blev av med paniksyndromet. Klarade det tack vare mitt starka psyke. För honom var det roligt, men han försökte medvetet sabotera för mig. Han har narcissistisk personlighetsstörning. Rolig snubbe, men totalrubbad i huvudet. En annan som är min vän från tonåren låtsades att vara mig för att komma in hos min vän. Jag har access och de är lätt bekanta också, från samma tid. Men han låtsades alltså att han var mig och jag, min vän + hela kön på Lidl hörde honom säga att han var jag och ville komma in. De skyller på världen och ljuger så jävla mycket att jag faktiskt hatar båda två. Det är liksom inte bara brustna överenskommelser - det är dolda agendor, sociala fulspel, extremt mycket manipulering, medveten sabotage, tisslande och tasslande.

Det är ganska sjuka människor som sysslar med droghandel och livnär sig på andras lidande. Den är totalt jävla åt helvete och ingenting fungerar, i synnerhet inte relationer!

Nu har jag mer självrespekt och vet vem jag tittar på när jag står framför spegeln. Vi med autism och ADHD har INGENTING i drogvärlden att göra. Fattar ni det? Har man vettiga principer och hög moral så blir man knullad i röven och huggen i ryggen. Man måste vara antisocial för att befinna sig i drogvärlden. Det är inget jag stödjer och det finns ingenting där att hämta. Lämnar man den ska man fan aldrig in igen. Det finns inga ursäkter att hoppa in i knarket med återfall och annat trams. RÄTA PÅ RYGGEN OCH UPP MED HUVUDET. Va inte en jävla idiot. Så enkelt är det.

Jag har stulit en sak en gång och då var jag 7, men mamma tvingade med mig och jag fick gå och ber om ursäkt. Det var till Konsum jag fick säga förlåt och jag fick säga förlåt till polisen som bodde där vi var och rotade efteråt.

Just det! En gång till har jag medvetet stulit något. Psykopatjäveln som lämnade mat i kylen när jag inte had några pengar är en intressant tvärkörd idiot. Jag åt givetvis upp maten. Han lämnade maten precis därför och för att han visste att jag skulle äta upp den. Och jag visste att det var så, självfallet så äter jag då upp den. Han hade eget hem och kunde tagit med den. Han tog verkligen ur den ur ryggsäcken innan han skull gå och lämnar den i MITT kylskåp för att han "inte har plats" - alltså... Det är så jävla stört. Då kunde han använda det genom att skuldbelägga mig. Tanken var att om jag inte äter upp maten så vet jag att den finns där så jag kan tänka på det. Då ska jag bli ledsen och må dåligt. Och om jag äter upp den så blir jag skyldig pengar när jag inte har några OCH får dessutom massivt med skuldbeläggning.

Jag har aldrig sålt droger eller gjort något kriminellt mer än att ta droger - vilket i sig inte är kriminellt, enligt mig. Jag fattar ju grejen från ett annat perspektiv.

Alkohol har jag aldrig varit särskilt intresserad av, men när jag druckit har jag oftast druckit för mycket. Men jag tycker inte om alkohol för det dödade en nära familjevän och skadat flera av mina vänner! Staten reglerar alkohol via Systembolaget. Samtidigt släpps alltså reklamfilmer med ett videoklipp på en liten tjej som sitter med gosedjur bakom texten "Vi till finns för alla i Sverige. Även de som inte handlar hos oss." https://www.youtube.com/watch?v=ldistlm ... mbolagetAB

Hur sjukt kan det bli? Hånar systembolaget? Tyckte det var högst olämpligt och respektlöst. För den där jävla reklamfilmen var särskilt aktiv under juletid.



Jag har mycket starka åsikter om si och så, jag är obstinat och jag har principer som måste böjas med knark i livet. Kan inte böja på mina principer något mer så jag vill inte vara med i ett liv med knark igen. Här joinas inte NA eller annat skit, det är inte för mig. Klarar det på egen hand för att jag hört tillräckligt med gnäll och trams från medlemmar i den där sekten. Förlåt om jag sårar någon. Funkar det för er så gör det, men jag har inte gruppmentaliteten och jag är ateist som inte gillar organisationer som har starka band med religion. Spelar ingen roll vad någon annan säger eller så... Finner ingen gemenskap med knarkare heller och man får lidande, lögner, förräderi och total omdömeslöshet - NJAAAAAAAA... Vill inte ha det i mitt liv. Här har autismen en superkraft. Jag är inte ledsen av att sitta själv i flera månader! Tvärtom. Dessutom visar det vilken karaktär jag har under allt! Det kan man inte ta från mig.

Funderar t o m på att bli säkerhetstekniker eller något liknande inom polisen eller försvarsmakten. Där finns tydligt struktur, disciplin och man gör något bra. Ja, jag vet. Jag är amerikaniserad. Det är helt sant att jag finner mig mer i den amerikanska kulturen, men rent politiskt är det en mardröm. Fast Sveriges militärbudget är för fan avskyvärd. Vi måste rusta upp.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Fascinerad av pundare

Inläggav earlydayminer » 2021-04-23 3:07:07

Värt att veta är att jag busade runt lite i tidiga 20-årsåldern. Det var liksom en grej, en social trend när man festade. Sen träffade jag en underbar och vacker kvinna, vi blev förälskade och flyttade till idyllen med en framtid i sikte. 2010 dog en barndomsvän plötsligt, 2011 dog en av min närmsta vänner, 2012 dog min favoritmoster samt 2013 dog en mycket nära familjevän som varit nära sedan jag var 12 år (jag är född 1985) och jag hade utvecklat paniksyndrom samma vår som min moster blev sjuk med en aggressiv hjärntumör och blev förskriven väldigt mycket bensodiazepiner (alprazolam) med en startdos på 4,5mg och Pfizer själva rekommenderar 1mg (som stardos) uppdelat i två per dag. Det gick givetvis åt helvete och jag kämpade med det beroendet och mitt paniksyndrom i 6 årstid! Jag har varit fri från det sedan 2018 och har inte haft beroendeproblematik sedan dess.


Det var mycket tragedi och mycket skräck, dödsångestliknande panikattacker och oförmåga att hantera allt på ett vuxet och genomtänkt sätt. Jag hanterade sorgen bra, men jag orkade liksom inte mer då. Vet vad det var bra för, varför jag lät allt snurra fritt utan ansvarstagande och principfasthet. Dålig stil. Lovade mig själv att det måste ta slut, så det är över nu. Kör bara framåt!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Fascinerad av pundare

Inläggav manne » 2021-04-23 9:47:54

earlydayminer skrev:Värt att veta är att jag busade runt lite i tidiga 20-årsåldern. Det var liksom en grej, en social trend när man festade. Sen träffade jag en underbar och vacker kvinna, vi blev förälskade och flyttade till idyllen med en framtid i sikte. 2010 dog en barndomsvän plötsligt, 2011 dog en av min närmsta vänner, 2012 dog min favoritmoster samt 2013 dog en mycket nära familjevän som varit nära sedan jag var 12 år (jag är född 1985) och jag hade utvecklat paniksyndrom samma vår som min moster blev sjuk med en aggressiv hjärntumör och blev förskriven väldigt mycket bensodiazepiner (alprazolam) med en startdos på 4,5mg och Pfizer själva rekommenderar 1mg (som stardos) uppdelat i två per dag. Det gick givetvis åt helvete och jag kämpade med det beroendet och mitt paniksyndrom i 6 årstid! Jag har varit fri från det sedan 2018 och har inte haft beroendeproblematik sedan dess.


Det var mycket tragedi och mycket skräck, dödsångestliknande panikattacker och oförmåga att hantera allt på ett vuxet och genomtänkt sätt. Jag hanterade sorgen bra, men jag orkade liksom inte mer då. Vet vad det var bra för, varför jag lät allt snurra fritt utan ansvarstagande och principfasthet. Dålig stil. Lovade mig själv att det måste ta slut, så det är över nu. Kör bara framåt!


jag har också testat lite droger men det var bara under en kort tid av mitt liv under några månader bara.
ett par gånger i veckan.
Sean Paul - We be burning (Legalize it) (Lyrics)
https://www.youtube.com/watch?v=fS_izbD ... rt_radio=1
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Fascinerad av pundare

Inläggav rut2000 » 2021-04-23 14:41:09

Jag upptäckte substanser när jag var 13. Jag upptäckte att det lugnade mig. Jag kunde stoppa panikattack, utbrotten, kunde hålla inne ilskan. Det kändes som en livräddning. Ingen eller inget hade tidigare lyckats göra det. Jag insåg att med detta kan jag leva, detta är en lösning och mina självmordstankar minskade drastiskt. När jag var 18 fick jag opiater utskriva första gången. Då försvann mina självmordtankar helt, för jag vet att det finns en lösning och det har jag med mig hela livet.

Droger har "räddat" mitt liv och gjort så mycket positivt för mig. Blir frustrerad av allt drog hat. Jag förstår att det är farligt och så. Men för mig som har kämpat hela livet och kommer kämpa hela livet, hjälper det mig så mycket, mer än vad någon psykiatriker kan påstå sig göra för mig. Att folk inte kan ta ansvar för sig själva och skylla på ex vården eller drogen är en annan grej. Tycker att det är så orättvist att det är just folk med ASD eller andra diagnoser mår sämst av alla. För de är de finaste människorna. jag tycker inte att dessa ska behöva lida varje dag. Tycker de borde få göra vad som helst för att må bra. droger är inte djävulen
rut2000
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2021-03-13

Fascinerad av pundare

Inläggav manne » 2021-04-23 21:17:59

rut2000 skrev:Jag upptäckte substanser när jag var 13. Jag upptäckte att det lugnade mig. Jag kunde stoppa panikattack, utbrotten, kunde hålla inne ilskan. Det kändes som en livräddning. Ingen eller inget hade tidigare lyckats göra det. Jag insåg att med detta kan jag leva, detta är en lösning och mina självmordstankar minskade drastiskt. När jag var 18 fick jag opiater utskriva första gången. Då försvann mina självmordtankar helt, för jag vet att det finns en lösning och det har jag med mig hela livet.

Droger har "räddat" mitt liv och gjort så mycket positivt för mig. Blir frustrerad av allt drog hat. Jag förstår att det är farligt och så. Men för mig som har kämpat hela livet och kommer kämpa hela livet, hjälper det mig så mycket, mer än vad någon psykiatriker kan påstå sig göra för mig. Att folk inte kan ta ansvar för sig själva och skylla på ex vården eller drogen är en annan grej. Tycker att det är så orättvist att det är just folk med ASD eller andra diagnoser mår sämst av alla. För de är de finaste människorna. jag tycker inte att dessa ska behöva lida varje dag. Tycker de borde få göra vad som helst för att må bra. droger är inte djävulen


Mår man dåligt och har ångest och inte kan sova så skulle jag rekommendera följande saker.
1.motion.
2.ssri
3.Imovane
4.Lergigan

Min lista på alternativ till droger.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Fascinerad av pundare

Inläggav Kidzi » 2021-04-23 22:04:02

manne skrev:Mår man dåligt och har ångest och inte kan sova så skulle jag rekommendera följande saker.
1.motion.
2.ssri
3.Imovane
4.Lergigan

Min lista på alternativ till droger.


Imovane är en drog. Den säljs varje dag olagligt till tusentals kronor.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Fascinerad av pundare

Inläggav slackern » 2021-04-23 22:14:28

Kidzi skrev:
manne skrev:Mår man dåligt och har ångest och inte kan sova så skulle jag rekommendera följande saker.
1.motion.
2.ssri
3.Imovane
4.Lergigan

Min lista på alternativ till droger.


Imovane är en drog. Den säljs varje dag olagligt till tusentals kronor.


Inte miljontals kronor?

Haha fyfan vad underbart såhär skrev dom om Imovane for 21 år sedan.

Sov gott med de nya ofarliga pillren
PUBLICERAD:
TOR 19 OKT 2000

UPPDATERAD:
TOR 10 SEP 2020
Sömn

Drygt två miljoner svenskar lider av sömnproblem och man räknar med att en dryg procent är beroende av sömnmedel eller lugnande medel. Men nu har forskningen hittat räddningen för dig med svåra sömnbesvär. Den nya generationens sömnpreparat är här – och de gör dig inte beroende.


https://www.aftonbladet.se/halsa/a/J1E2 ... ga-pillren
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in