Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtar ni?

Inläggav biologic » 2013-03-31 0:11:28

Jag har aldrig dejtat "American Style". Har nog aldrig varit på någonting som skulle kunna räknas som en "dejt". Jag har dock haft tur ända sedan mitten/slutet av tonåren; av någon anledning så har jag alltid haft en svans med intresserade killar efter mig (med det inte sagt att jag varit intresserad av alla).
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Dejtar ni?

Inläggav plåtmonster » 2013-03-31 0:17:27

dasunbedingte skrev:en inte är så kräsen, så finns ju alltid HappyPancake

På vilket sätt bör man ej vara kräsen där? ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Dejtar ni?

Inläggav dasunbedingte » 2013-04-01 22:43:24

plåtmonster skrev:
dasunbedingte skrev:en inte är så kräsen, så finns ju alltid HappyPancake

På vilket sätt bör man ej vara kräsen där? ;)


Ja, urvalet är ju ute efter fysisk kontakt. Och ja, vill en kenula, så fungerar HP rätt bra på den fronten. :)
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Dejtar ni?

Inläggav edion » 2013-04-01 23:32:54

Satt och funderade på hur fan man dejtar när man inte är speciellt social. Visst man kan dejta på nätet men om man inte kan "koderna" till vad man bör skriva så går det ju inte där heller. Hur ska man få en tjej att bli intresserad trots att man inte är expert på signaler och måste be dom vara direkta.
edion
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-12-12
Ort: Sundsvall

Dejtar ni?

Inläggav KrigarSjäl » 2013-04-01 23:34:31

edion skrev:Satt och funderade på hur fan man dejtar när man inte är speciellt social. Visst man kan dejta på nätet men om man inte kan "koderna" till vad man bör skriva så går det ju inte där heller. Hur ska man få en tjej att bli intresserad trots att man inte är expert på signaler och måste be dom vara direkta.

Övning. Trial and error är den bästa skolan.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Dejtar ni?

Inläggav edion » 2013-04-01 23:50:22

KrigarSjäl skrev:
edion skrev:Satt och funderade på hur fan man dejtar när man inte är speciellt social. Visst man kan dejta på nätet men om man inte kan "koderna" till vad man bör skriva så går det ju inte där heller. Hur ska man få en tjej att bli intresserad trots att man inte är expert på signaler och måste be dom vara direkta.

Övning. Trial and error är den bästa skolan.


Den metoden e svår om man bara gör error hela tiden. Man vet ju inte hur man ska vara social. Nä att ta första steget e inget för mig då får någon hellre försöka ta första steget med mig dock utan "signaler" utan vara rätt fram
edion
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-12-12
Ort: Sundsvall

Dejtar ni?

Inläggav biologic » 2013-04-02 0:57:31

edion skrev:Satt och funderade på hur fan man dejtar när man inte är speciellt social. Visst man kan dejta på nätet men om man inte kan "koderna" till vad man bör skriva så går det ju inte där heller. Hur ska man få en tjej att bli intresserad trots att man inte är expert på signaler och måste be dom vara direkta.


Var ärlig? Jag har till och med skämtat om att jag är så dålig på att tolka "intressesignaler". Har funkat bra! Men det kan bli problem. Jag är personligen dålig på att se om någon är intresserad, men jag har varit med om AS-killar som istället har trott att JAG varit intresserad fast jag inte varit det. D.v.s. de har feltolkat mina signaler. Beror helt på vilka svårigheter man har.
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Dejtar ni?

Inläggav edion » 2013-04-02 21:08:47

biologic skrev:
edion skrev:Satt och funderade på hur fan man dejtar när man inte är speciellt social. Visst man kan dejta på nätet men om man inte kan "koderna" till vad man bör skriva så går det ju inte där heller. Hur ska man få en tjej att bli intresserad trots att man inte är expert på signaler och måste be dom vara direkta.


Var ärlig? Jag har till och med skämtat om att jag är så dålig på att tolka "intressesignaler". Har funkat bra! Men det kan bli problem. Jag är personligen dålig på att se om någon är intresserad, men jag har varit med om AS-killar som istället har trott att JAG varit intresserad fast jag inte varit det. D.v.s. de har feltolkat mina signaler. Beror helt på vilka svårigheter man har.


Ja det e ju som du säger det e inte lätt när man inte kan tyda dessa jävla signaler. Jag fungerar ju så att jag aldrig tror någon är intresserad och därmed automatiskt tolka ALLA eventuella signaler som att dom vill visa detta.
edion
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-12-12
Ort: Sundsvall

Dejtar ni?

Inläggav minimaugurl » 2013-04-09 18:34:54

har dejtat och det var svårt att hitta en kille som är seriös och vill vara trogen men nu har jag kanske hittat nån som vill, vet inte :shock: :lol: han är iallfall hur snäll som helst det är bara distansen som gör det så jäkla svårt :cry:
minimaugurl
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2012-03-13
Ort: Uppsala

Dejtar ni?

Inläggav animal » 2013-04-09 18:43:12

Dejta suger. Det är typ könsmarknadens svar på arbetsmarknadens AMS – som att stå i kö för att någon ska få pissa en i ansiktet.
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Dejtar ni?

Inläggav Bluebite » 2013-04-09 19:07:34

Har dejtat flera olika personer, oftast efter att ha lärt känna varandra genom diverse olika internetforum/communities.
Vissa dejter har lett till förhållanden, andra gånger har man bara setts en gång och aldrig hört av personen igen.
Jag söker aldrig någon att gå på dejt med, men ibland händer det att jag tackar ja om jag blir tillfrågad.
Bluebite
 
Inlägg: 162
Anslöt: 2013-04-06
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Huggorm » 2013-04-10 0:26:58

KrigarSjäl skrev:
edion skrev:Satt och funderade på hur fan man dejtar när man inte är speciellt social. Visst man kan dejta på nätet men om man inte kan "koderna" till vad man bör skriva så går det ju inte där heller. Hur ska man få en tjej att bli intresserad trots att man inte är expert på signaler och måste be dom vara direkta.

Övning. Trial and error är den bästa skolan.
Men när man gjort bort sig ett par gånger utan att egentligen ha lärt sig så mycket känns det bara jobbigt att försöka
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum


Dejtar ni?

Inläggav Alien » 2013-04-10 2:44:51

Svarta skrev:Kändes det rätt så flirtade jag lite, vilket kan vara väldigt roligt och uppskattat. :wink:


Jag undrar vad som egentligen menas med "flirta"? Är man bara allmänt glad och trevlig (fast hur vet folk då när det är flirt) el ska man kråma sig som visas i denna tråd: forstar-ni-kvinnors-signaler-t4515.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46092
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Dejtar ni?

Inläggav tahlia » 2013-04-10 6:24:06

Alien skrev:
Svarta skrev:Kändes det rätt så flirtade jag lite, vilket kan vara väldigt roligt och uppskattat. :wink:


Jag undrar vad som egentligen menas med "flirta"? Är man bara allmänt glad och trevlig (fast hur vet folk då när det är flirt) el ska man kråma sig som visas i denna tråd: forstar-ni-kvinnors-signaler-t4515.html


En flirt kan vara så enkel som en blick. Man måste prompt inte kråma sig och allmänt glad och trevlig kan man ju vara mest hela tiden utan att för den delen flirta.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Dejtar ni?

Inläggav LordNelson » 2013-04-11 8:55:28

biologic skrev: Jag har dock haft tur ända sedan mitten/slutet av tonåren; av någon anledning så har jag alltid haft en svans med intresserade killar efter mig (med det inte sagt att jag varit intresserad av alla).


Det är övergående.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dejtar ni?

Inläggav Azo85 » 2013-04-13 3:35:58

Dejtar inte, skulle aldrig falla mig in. För mig är dejting enbart sex något annat nöje ser jag inte med det. Skulle aldrig få för mig att investera i tre eller fler träffar med någon människa innan vi har sex. Hade sexuellt aktiva perioder för ett par år sedan, de personer jag träffade då har jag fortfarande tillräcklig kontakt med för att tillfredsställa mitt behov så någon anledning till dejting finns inte.

Förmodligen en fullständigt värdelös person att ha ett förhållande med och jag skulle vara minst lika värdelös på deting. Har inte tålamod för spelet. Antingen så vill människor knulla eller så vill de det inte, ju förr jag får reda på vilket desto bättre. Frågar man rakt ut direkt så sticker de flesta men båda slipper ödsla tid på något de inte vill.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Dejtar ni?

Inläggav biologic » 2013-04-13 11:19:16

LordNelson skrev:
biologic skrev: Jag har dock haft tur ända sedan mitten/slutet av tonåren; av någon anledning så har jag alltid haft en svans med intresserade killar efter mig (med det inte sagt att jag varit intresserad av alla).


Det är övergående.


Ja, snart är jag gammal och grå. Eller hur menar du? :P Tänkte bara berätta rakt av om min egen situation. Inte menat att provocera, om det var så du uppfattade det. Jag var i många år mobbad, och har även BDD, så inte ens jag förstår varför det blev så. Idag lever jag i ett särboförhållande och behöver således inte bekymra mig.
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2013-04-13 11:35:33

biologic skrev:
LordNelson skrev:
biologic skrev: Jag har dock haft tur ända sedan mitten/slutet av tonåren; av någon anledning så har jag alltid haft en svans med intresserade killar efter mig (med det inte sagt att jag varit intresserad av alla).


Det är övergående.


Ja, snart är jag gammal och grå. Eller hur menar du? :P Tänkte bara berätta rakt av om min egen situation. Inte menat att provocera, om det var så du uppfattade det. Jag var i många år mobbad, och har även BDD, så inte ens jag förstår varför det blev så. Idag lever jag i ett särboförhållande och behöver således inte bekymra mig.


Jag fattar inte hur du kunde ha blivit mobbad för ditt utseende eller har BDD. Men du är säkert som den fula ankungen kanske ful som barn men blommar ut när ditt utseende mognade.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Banzai » 2013-04-15 22:36:34

Har varit ute på dejt någon gång efter kontakt på nätet. Inget för mig dock, jag är för socialt obekväm med hela situationen, men det fungerar ju bevisligen för många så varför inte prova?
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Dejtar ni?

Inläggav magdalena » 2013-04-15 22:50:41

Gick in på en datingsida för först gången i mitt liv för ett halvår sedan. Ville prova, väldigt långt ifrån mitt vanliga jag. Efter två minuter fick jag ett meddelade. Den mannen har jag nu dejtat (vet inte riktigt vad som menas med dejta) sedan dess.
För övrigt hade varken han eller jag bild på sidan.
Har inte skrivit till någon annan eller ens läst, han var först helt enkelt. Men jag tyckte ju också om hans sätt att skriva förstås.
magdalena
 
Inlägg: 94
Anslöt: 2010-12-25

Dejtar ni?

Inläggav LordNelson » 2013-04-16 18:34:18

biologic skrev:Ja, snart är jag gammal och grå. Eller hur menar du? :P Tänkte bara berätta rakt av om min egen situation. Inte menat att provocera, om det var så du uppfattade det. Jag var i många år mobbad, och har även BDD, så inte ens jag förstår varför det blev så. Idag lever jag i ett särboförhållande och behöver således inte bekymra mig.

Jo, tänkte att antalet trånande kavaljerer sjunker i takt med stigande ålder. Men vid eftertanke är det väl inget som utesluter man kan vara fortsatt åtrådd även som äldre. Kanske blev jag provocerad av att inte befinna mig i din situation.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dejtar ni?

Inläggav Miche » 2013-04-17 1:00:33

Det finns många yngre som åtrår äldre erfarna mäniskor och det är aldrig försent för kärlek.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Dejtar ni?

Inläggav Dandelo » 2013-04-17 1:42:09

Jag föredrar erfarna kvinnor. Det är nåt där som gnistrar.
Och svar på trådfrågan: Jag har dejtat, men inte precis just nu. Det tar mycket kraft att ge sig ut och träffa någon.
Just nu är jag mest less på hela grejen.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in