BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Kvinniska » 2015-08-27 1:00:35

Som vanlig ute i allra sista minuten. Beklagar. Imorgon, torsdag, hålls en bdsm-klubb för alla andra kön än cis-killar i Stockholm. Vill mycket gärna dit och åtminstone bilda mig en uppfattning om stället. Våndas samtidigt över allt nytt och läskigt. Någon annan som funderat på att gå? Som känner för att nervösa i grupp istället för solo?
Det är helt ok att pm:a istället för att svara här i tråden. Ingen ska behöva hängas ut här ofrivilligt.

Länk till stället
http://www.clubwish.se/2015/08/torsdag- ... chool.html
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Hallonsaft » 2015-08-27 15:12:28

Jag gick in på sidan men jag förstår inte vad det är för något? Vad är CIS-killar och vad gör man där? Jag vet bara att det verkar ha med en sexuell fetisch att göra men inte för vilka, vem och vad man ska göra där?
Hallonsaft
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2014-12-05

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Alien » 2015-08-27 15:16:03

CIS är motsatsen till trans. En cis-person är alltså inte en transperson. Det kommer av det det latinska prefixet cis- som betyder ”på samma sida”.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Geastrum » 2015-08-27 15:19:04

Cis-killar är de som inte är transsexuella. Trans- betyder bortom och cis- betyder hitom.
Geastrum
 
Inlägg: 1500
Anslöt: 2014-05-08
Ort: Roslagen

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Hallonsaft » 2015-08-27 15:29:15

Ah, tack så mycket för att ni förklarade! Så det här är en alltså en BDSM-klubb för transsexuella personer och diverse andra kön, som enligt hemsidan verkar syfta på intersexuella, vilket jag inte riktigt har klart för mig vad det är för något.

Jag försökte också att läsa på om det. Tänka sig vad naiv man kan vara, som aldrig hört talas om såna här klubbar, och kanske är det till och med många transsexuella på det här forumet? Det var bara en gång kontakttråden jag såg en sådan användare.
Hallonsaft
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2014-12-05

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav slackern » 2015-08-27 16:33:55

Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav JaneLane » 2015-08-27 16:44:07

slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.


Blev du ledsen nu? :lol: Sorry var tvungen
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav slackern » 2015-08-27 17:36:59

JaneLane skrev:
slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.


Blev du ledsen nu? :lol: Sorry var tvungen


Nej absolut inte , är inte exhibitionistiskt lagd.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Moggy » 2015-08-27 18:13:33

Ska det läggas ut inbjudningar till träffar här där alla inte är välkomna? Eller till sexklubbar? Vad är okej? Tror det skulle bli ett väldigt liv om nån har en forumträff där det ska gås på strippklubb...
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Hallonsaft » 2015-08-27 20:35:25

Moggy skrev:Ska det läggas ut inbjudningar till träffar här där alla inte är välkomna? Eller till sexklubbar? Vad är okej? Tror det skulle bli ett väldigt liv om nån har en forumträff där det ska gås på strippklubb...


Det hade ju varit väldigt tråkigt om sådan diskriminering förekommer på forumet och jag hoppas att så verkligen inte är fallet. Kanske kan du prova att organisera en sådan aktivitet?
Hallonsaft
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2014-12-05

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav slackern » 2015-08-27 20:38:58

Hallonsaft skrev:
Moggy skrev:Ska det läggas ut inbjudningar till träffar här där alla inte är välkomna? Eller till sexklubbar? Vad är okej? Tror det skulle bli ett väldigt liv om nån har en forumträff där det ska gås på strippklubb...


Det hade ju varit väldigt tråkigt om sådan diskriminering förekommer på forumet och jag hoppas att så verkligen inte är fallet. Kanske kan du prova att organisera en sådan aktivitet?


Då kommer jag att tänka på den här filmen.

slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav antonius » 2015-08-27 20:54:43

slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.


Om man nu är nyfiken och är straight är det väl bara spela lite bi, det är väl inte svårare än så... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav slackern » 2015-08-27 20:58:02

antonius skrev:
slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.


Om man nu är nyfiken och är straight är det väl bara spela lite bi, det är väl inte svårare än så... :-)063


Problemet är väl att man får uppvaktning utav något man inte är intresserad utav. Men jag hade nog fel det är nog en klubb för tjejer och dom som känner sig som tjejer vet inte vad intersexuell betyder, trodde att det betydde öppensinnad men jag har nog fel.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav antonius » 2015-08-27 21:07:19

slackern skrev:Problemet är väl att man får uppvaktning utav något man inte är intresserad utav


Men det är väl ändå inget problem, låter som en undanflykt som många skyller på, det är bara säga att man redan är upptagen så är det löst, haha :-)005
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Kvinniska » 2015-08-27 23:19:08

Lycka är att komma hem och se 13 inlägg i den här tråden. Vilken aktivitet! Förtydligande: klubben riktar sig till tjejer och transpersoner. Transidentitet kan vara många olika saker. Orkar inte förklara, men här är info för den som vill reducera sin okunskap: http://www.rfsl.se/?p=115

Jag klarade inte av att gå dit den här gången. Kände att jag inte orkade ny och svårtillgänglig klubbmiljö. Jobbar dock på en lista till arrangörerna över hur de kan bli mer tillgängliga för oss autister och aspergare. Nästa gång!
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Huggorm » 2015-08-27 23:24:50

antonius skrev:
slackern skrev:Problemet är väl att man får uppvaktning utav något man inte är intresserad utav


Men det är väl ändå inget problem, låter som en undanflykt som många skyller på, det är bara säga att man redan är upptagen så är det löst, haha :-)005
Varför gå till ett sådant ställe om man redan är upptagen och inte vill ha några nya kontakter?
Huggorm
 
Inlägg: 22250
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav slackern » 2015-08-27 23:26:23

Huggorm skrev:
antonius skrev:
slackern skrev:Problemet är väl att man får uppvaktning utav något man inte är intresserad utav


Men det är väl ändå inget problem, låter som en undanflykt som många skyller på, det är bara säga att man redan är upptagen så är det löst, haha :-)005
Varför gå till ett sådant ställe om man redan är upptagen och inte vill ha några nya kontakter?


Utlevelse så klart, folk vill krydda på sitt sexliv.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav antonius » 2015-08-28 9:00:41

slackern skrev:
Huggorm skrev:
antonius skrev:
Men det är väl ändå inget problem, låter som en undanflykt som många skyller på, det är bara säga att man redan är upptagen så är det löst, haha :-)005
Varför gå till ett sådant ställe om man redan är upptagen och inte vill ha några nya kontakter?


Utlevelse så klart, folk vill krydda på sitt sexliv.


Om det gått slentrian i förhållandet efter 10-15 års äktenskap är det många som fortfarande älskar varan men vill titta på nya idéer och inriktningar... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Fenren » 2015-08-28 9:04:38

slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.


Inte måttligt könsdiskriminerande....
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav slackern » 2015-08-28 9:43:38

Fenren skrev:
slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.


Inte måttligt könsdiskriminerande....


Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Huggorm » 2015-08-28 9:47:50

slackern skrev:Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.
Bara att låtsas att man är en lesbisk kvinna i en manskropp då. Kunde varit kul att utforska hur långt man kunde kommit innan man avslöjades.
Huggorm
 
Inlägg: 22250
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav bittin » 2015-08-28 9:59:32

Detta låter najs, men var upptagen med jobb och promenera med nån annan men kanske nån annan gång i framtiden, dock ser jag fortfarande rätt manlig ut då jag inte fått hrt och så än :(
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Fenren » 2015-08-28 10:37:58

slackern skrev:
Fenren skrev:
slackern skrev:Om du är homo eller bisexuell kille får du också gå dit verkar det som, dom enda som inte är välkomna verkar vara heterosexuella män.


Inte måttligt könsdiskriminerande....


Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.


Ja men då blev det iallafall lite mindre diskriminerande.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav antonius » 2015-08-28 11:21:08

Huggorm skrev:
slackern skrev:Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.
Bara att låtsas att man är en lesbisk kvinna i en manskropp då. Kunde varit kul att utforska hur långt man kunde kommit innan man avslöjades.


Jamen, då är det ju grönt ljus om man säger att man är en kille men identifierar sig som en lesbisk kvinna som klätt ut sig till man...nu vart det komplicerat... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Träffar



Logga in