BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Maggi » 2015-08-28 12:30:31

antonius skrev:
Huggorm skrev:
slackern skrev:Jag hade fel, det är bara tjejer och dom som identifierar sig som tjejer som dom vänder sig till.
Bara att låtsas att man är en lesbisk kvinna i en manskropp då. Kunde varit kul att utforska hur långt man kunde kommit innan man avslöjades.


Jamen, då är det ju grönt ljus om man säger att man är en kille men identifierar sig som en lesbisk kvinna som klätt ut sig till man...nu vart det komplicerat... :-)063
Tack för skratt, roliga scener ser jag! :lol:
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Kristofer » 2015-08-29 15:50:07

Moggy skrev:Ska det läggas ut inbjudningar till träffar här där alla inte är välkomna? Eller till sexklubbar? Vad är okej?


Träffar med begränsad målgrupp har utannonserats tidigare och det betraktar jag inte som problematiskt. Vi är en så pass mångfacetterad skara här på forumet att det inte alltid går att alla träffar ska passa alla. Ytterst styrs det av hur pass preciserade träffens aktiviteter är.

Däremot anser jag att det är olämpligt att utannonsera träffar som är rena sexträffar eller träffar som är direkt sammankopplade med sex. Det som utannonseras här i tråden är olämpligt att skriva om som träff enligt mig. Som helhet så kan det ge forumet ett dåligt anseende. Det blir extra viktigt på avdelningar som är öppna för alla att läsa.

Jag är inte involverad i forumdriften men det är är min åsikt. Givetvis innebär det här inte att jag tycker att sex, samlevnad eller relationer inte ska få diskuteras. Diskussionerna bör dock ske på en annan nivå.

Edit
Ett klargörande: Det här är min allmänna åsikt, oavsett vilken sexuell läggning det handlar om.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Kvinniska » 2015-08-30 0:15:28

Kristofer skrev:Däremot anser jag att det är olämpligt att utannonsera träffar som är rena sexträffar eller träffar som är direkt sammankopplade med sex. Det som utannonseras här i tråden är olämpligt att skriva om som träff enligt mig. Som helhet så kan det ge forumet ett dåligt anseende. Det blir extra viktigt på avdelningar som är öppna för alla att läsa.


Jag söker inte utlevnadspartner i denna tråd. Kan dock inte se hur det skulle vara problematiskt om jag gjorde det. Jag sökte (och söker fortfarande) någon att gå dit med som har ett liknande funktionssätt som mig själv. Asperger alltså. För att känna mig mindre avvikande. För att kunna dela intryck med någon som eventuellt uppfattar saker på liknande sätt som mig själv.

Hur skulle denna tråd ge forumet dåligt rykte? För att det handlar om BDSM och inte vaniljsex/"normalsex"? Eller för att tråden kan uppfattas som en sex-kontakt-annons? Det finns en annan tråd för det här. Klaga på den i så fall. Jag ser inget problem med den trådens existens heller.

Kristofer skrev:Jag är inte involverad i forumdriften men det är är min åsikt. Givetvis innebär det här inte att jag tycker att sex, samlevnad eller relationer inte ska få diskuteras. Diskussionerna bör dock ske på en annan nivå.


Vill precisera vad du ser som en "annan nivå"?
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav plåtmonster » 2015-08-30 5:03:48

En tjej med aspergers vill ha något att hålla i handen till en träff där det kan vara väldigt många intryck och osynliga konventioner. Att det är BDSM kanske är känsligt men frågan borde vara adekvat. Det enda jag kan invända är exklusionen av cis-killar som lär vara i majoritet på forumet och ha det svårt i detta avseende alldeles oavsett.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Kristofer » 2015-08-30 10:52:38

Kvinniska skrev:Hur skulle denna tråd ge forumet dåligt rykte? För att det handlar om BDSM och inte vaniljsex/"normalsex"?


Nej. Som jag tidigare skrev:

Kristofer skrev:Ett klargörande: Det här är min allmänna åsikt, oavsett vilken sexuell läggning det handlar om.


I övrigt tycker jag att vi ska nöja oss med att konstatera att vi har olika åsikter här. Jag har uttryckt och motiverat min ovan och du har uttryckt och motiverat din. Ingen av oss är heller involverade i forumdriften och därför kan ingen av oss heller fatta något beslut.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Kvinniska » 2015-08-30 14:29:23

Kristofer skrev:I övrigt tycker jag att vi ska nöja oss med att konstatera att vi har olika åsikter här. Jag har uttryckt och motiverat min ovan och du har uttryckt och motiverat din. Ingen av oss är heller involverade i forumdriften och därför kan ingen av oss heller fatta något beslut.


Jag svarade ditt inlägg eftersom jag inte uppfattade några argument för ditt påstående. Skulle uppskatta om du vill svara på min fråga istället för att konstatera att vi har olika åsikter.

Hur påverkas forumets rykte av denna tråd?
Vad anser du är lämpliga nivåer för inlägg kopplade till sexualitet?
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Moggy » 2015-08-30 14:49:44

Kvinniska skrev:
Hur påverkas forumets rykte av denna tråd?
Vad anser du är lämpliga nivåer för inlägg kopplade till sexualitet?



Känns som att du tog chansen och gjorde reklam för aktiviteter anordnade av en organisation mer än att anordna en träff. Den här tråden är till för de som anordnar aspergerträffar och det där är nån suspekt sexklubb som inte riktar sig folk med AS. Det där verkar vara nån sexklubb med suspekta värderingar.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav antonius » 2015-08-30 15:18:15

Moggy skrev:. Det där verkar vara nån sexklubb med suspekta värderingar.


Men kan ingen gå dit då och göra en bedömning hur det är och skriva en liten utvärdering? :-)063
antonius
 
Inlägg: 21862
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Mountain_lion » 2015-08-30 18:44:56

Club Wish har funnit länge och är en seriös och högt värderad "förening för personer som identifierar sig som kvinnor, transpersoner och/eller intersexuella, och som har ett intresse för BDSM och fetischism.
Träffarna ska vara en fristad för dig som vill leka, diskutera, dansa eller bara ta en öl med likasinnade."

Jag hoppas att personer här, som faller inom identitetsramen, och som känner att dessa träffar vore intressant och upplysande hittar varandra och kan ta er dit.

Kunskap och upplysning är något vi alla bör söka, inte minst för egen glädje och välmående.

Jag hoppas att du, Kvinniska, hittar någon som kan följa med dig dit.
Vi har alla rätten att vara den vi är, älska den vi vill och på det sätt vi vill, så länge ingen skadas. Detta gäller alla personer i alla möjliga konstalationer.

Lycka till, Kvinniska. :-)Hug
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav antonius » 2015-08-30 19:32:11

Tack, @Mountain_lion, då vet man lite mer iaf...
antonius
 
Inlägg: 21862
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Sjuckert » 2015-09-04 13:09:15

Admin:

Då vissa uttryckt tveksamhet över den här trådens lämplighet vill jag säga att vi inte ser den som olämplig. Hade det handlat om en ren sexträff vore det en annan sak, men nu verkar det röra sig om en seriös klubb som TS är nyfiken på.

Det är inte heller mot reglerna att anordna träffar för en begränsad målgrupp – se Är du osäker om träffarna? Läs gärna här.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Kvinniska » 2015-09-05 1:19:08

Sjuckert: Tack för tydligheten!

Mountain_lion: Tack för att du orkade förklara!
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

BDSM-aktivitet i Stockholm (hbtq)

Inläggav Mountain_lion » 2015-09-05 8:20:10

Tack själv Kvinniska.
Det finns mycket okunskap=fördomar kring BDSM.
Jag hoppas du hittar någon att hålla i handen, så du kommer dit.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Återgå till Träffar



Logga in