asperger = snäll ?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav KrigarSjäl » 2008-04-01 13:24:33

Moggy skrev:Skulle aldrig komma på tanken att frivilligt gå imellan i ett bråk mellan några andra.

Tack vare såna som du måste jag alltid gripa in. Du är långt ifrån ensam att resonera så, vi lever i fegisarnas rike...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Thunderchild » 2008-04-01 16:42:55

KrigarSjäl skrev:
Moggy skrev:Skulle aldrig komma på tanken att frivilligt gå imellan i ett bråk mellan några andra.

Tack vare såna som du måste jag alltid gripa in. Du är långt ifrån ensam att resonera så, vi lever i fegisarnas rike...


Ser man ut som du beskriver dig och alltid går emellan i våldsamma situationer så söker man våld.

Jag har varit ute i princip varje helg i flera års tid men nästan aldrig konfronterats med våld.

Kan tänka mig att risken skulle varit större om jag gått på de ställen där det bara hänger aspackade lågliv men vad skulle jag ha där att göra? Vad skulle jag ha för utbyte av korkade NT som bara knuffas och sluddrar?

Vad har du själv för utbyte av att hänga med sådana som du rimligtvis måste göra för att råka ut för våld hela tiden? Du är ju en smart och verbal kille som skulle kunna välja helt annat umgänge.

Börjar på allvar tro att din mor likt Hemingways tvingade dig att bära klänning eller nåt som pojke och att du sedan det traumat är tvungen att bevisa din manlighet livet ut.. :?
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Moggy » 2008-04-01 17:11:37

KrigarSjäl skrev:
Moggy skrev:Skulle aldrig komma på tanken att frivilligt gå imellan i ett bråk mellan några andra.

Tack vare såna som du måste jag alltid gripa in. Du är långt ifrån ensam att resonera så, vi lever i fegisarnas rike...


Är man en fegis om man inte vill riskera liv och lem för nån man inte känner?
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Milyc » 2008-04-01 17:18:53

Moggy skrev:
KrigarSjäl skrev:
Moggy skrev:Skulle aldrig komma på tanken att frivilligt gå imellan i ett bråk mellan några andra.

Tack vare såna som du måste jag alltid gripa in. Du är långt ifrån ensam att resonera så, vi lever i fegisarnas rike...


Är man en fegis om man inte vill riskera liv och lem för nån man inte känner?


Jag håller med Moggy, man måste välja sina strider.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav ford » 2008-04-01 17:53:02

Milyc skrev:
Moggy skrev:
KrigarSjäl skrev:[quote="Moggy"]
Skulle aldrig komma på tanken att frivilligt gå imellan i ett bråk mellan några andra.

Tack vare såna som du måste jag alltid gripa in. Du är långt ifrån ensam att resonera så, vi lever i fegisarnas rike...


Är man en fegis om man inte vill riskera liv och lem för nån man inte känner?


Jag håller med Moggy, man måste välja sina strider.[/quote]

Jag håller faktiskt med om att det är modigt att gå emellan om någon blir misshandlad, och fegt att bara stå och se på.
Jag har själv sagt ifrån flera gånger, när jag varit på stan och sett när någon betett sig hotfullt mot-, eller slagit på en tjej, och när jag sett ungar ägna sig åt mobbning.

Däremot är det onödigt att slåss för att bevisa sin manlighet. Flera ggr har jag faktiskt t.ex. skriket åt killar att dom skall ge fan i att slå på en tjej, för att därefter lägga benen på ryggen, när han börjat rusa mot mig. Tjejen har ju hursomheslt klarat sig undan, då hon har möjlighet att kuta åt andra hållet och genom att undvika slagsmål har jag även undvikit att utsätta mig själv för större fara än nödvändigt.

Är det däremot flera st. eller en kille som man vet att man inte haft en chans emot, så är det däremot bättre att hämta hjälp/försöka få tag i polisen. Samma sak om två killar försöker slå ihjäl varandra.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav KrigarSjäl » 2008-04-01 18:22:48

Moggy skrev:
KrigarSjäl skrev:
Moggy skrev:Skulle aldrig komma på tanken att frivilligt gå imellan i ett bråk mellan några andra.

Tack vare såna som du måste jag alltid gripa in. Du är långt ifrån ensam att resonera så, vi lever i fegisarnas rike...


Är man en fegis om man inte vill riskera liv och lem för nån man inte känner?

Jag skulle kanske inte gå emot ett gäng med dragna machetes, men ett vanligt gruff ser jag inte som att riskera livet. Grötskallarna som inte fattar bättre än att mucka när de är på krogen skrämmer mig beklagligtvis inte, de gör mig bara förbannad. De är ofta korkade & kan inte uttrycka sig, vilket bara gör mig mer arg. Vet inte vad det är jag blir mest arg på; deras uppträdande eller deras dumhet. Kan den typen helt enkelt; lantisar, svenssons med fåraktig uppsyn, utstyrd i senaste modet, fotbollssnubbar.

Det är rätt ovanligt med dragna machetes i Sverige, men desto vanligare med fegisar varför jag antar att jag får fortsätta gå emellan. Det värsta var när två vakter stod med armarna i kors och såg på när en snubbe blev påhoppad rakt framför dem. De sade inte ens något. Då kunde jag inte låta bli att gripa in, vilket också avhjälpte situationen. Sedan fick vakterna veta att de är ena riktiga pajasar som valt fel yrke.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 4 gånger.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2008-04-01 18:27:50

Thunderchild skrev:Ser man ut som du beskriver dig och alltid går emellan i våldsamma situationer så söker man våld.

Jag har varit ute i princip varje helg i flera års tid men nästan aldrig konfronterats med våld.

Kan tänka mig att risken skulle varit större om jag gått på de ställen där det bara hänger aspackade lågliv men vad skulle jag ha där att göra? Vad skulle jag ha för utbyte av korkade NT som bara knuffas och sluddrar?

Vad har du själv för utbyte av att hänga med sådana som du rimligtvis måste göra för att råka ut för våld hela tiden? Du är ju en smart och verbal kille som skulle kunna välja helt annat umgänge.

Börjar på allvar tro att din mor likt Hemingways tvingade dig att bära klänning eller nåt som pojke och att du sedan det traumat är tvungen att bevisa din manlighet livet ut.. :?

Alternativet är väl att sitta & sippa rödtjut med tamt studentfolk. Kan vara trevligt iofs, men rockerblodet i mig skriker efter ös. Sen tror jag inte jag kan se mig själv i spegeln om jag bara stått och sett på när någon blivit påhoppad. Men visst, jag har aldrig varit någon diplomat heller, och alltid känt att jag haft en krigisk ådra i mig. Därav nicket.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Thunderchild » 2008-04-01 19:33:30

KrigarSjäl skrev:
Thunderchild skrev:Ser man ut som du beskriver dig och alltid går emellan i våldsamma situationer så söker man våld.

Jag har varit ute i princip varje helg i flera års tid men nästan aldrig konfronterats med våld.

Kan tänka mig att risken skulle varit större om jag gått på de ställen där det bara hänger aspackade lågliv men vad skulle jag ha där att göra? Vad skulle jag ha för utbyte av korkade NT som bara knuffas och sluddrar?

Vad har du själv för utbyte av att hänga med sådana som du rimligtvis måste göra för att råka ut för våld hela tiden? Du är ju en smart och verbal kille som skulle kunna välja helt annat umgänge.

Börjar på allvar tro att din mor likt Hemingways tvingade dig att bära klänning eller nåt som pojke och att du sedan det traumat är tvungen att bevisa din manlighet livet ut.. :?

Alternativet är väl att sitta & sippa rödtjut med tamt studentfolk. Kan vara trevligt iofs, men rockerblodet i mig skriker efter ös. Sen tror jag inte jag kan se mig själv i spegeln om jag bara stått och sett på när någon blivit påhoppad. Men visst, jag har aldrig varit någon diplomat heller, och alltid känt att jag haft en krigisk ådra i mig. Därav nicket.


Finns det verkligen inga fler grupperingar i skåneregionen än mesiga studenter som sippar rödvin och aspackade dårar som måste slåss hela tiden?

På mitt stamhak skulle jag påstå att jag har hela spannet däremellan. Fast med din extremt provokativa framtoning a la tatuerad kriminell skinnskalle är det inte säkert att du blir insläppt.

Det är ju helt och hållet ditt val och du tycks ha bestämt dig för att göra livet så besvärligt som möjligt.

Har du aldrig varit nyfiken på vad en psykolog skulle säga om ditt tvång att med olika attribut provocera alla så fort du visar dig på stan?
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav ford » 2008-04-01 20:08:10

Han är åtminstone hel och ren, till skillnad från en del andra (OBS: inte riktat mot dig TC). Däremot kan det ju alltid vara bra att vara medveten om vilka signaler man sänder ut, men det verkar han ju också vara och i så fall anser jag att krigarn gjort ett val, som han står för.

Helt ok, för min del i varje fall.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Kvasir » 2008-04-01 22:04:47

Vi har nu gått från att Krigis påstår att det är mannens lott i livet (eller något åt det hållet) att bli utsatt för våld till att konstatera att det verkar vara han själv som till stora delar väljer en livsstil som medför ökade risker att bli utsatt för våld. Jag får också intrycket att Krigis själv faktiskt är medveten om att det är så, och då är det väl inte längre så mycket mera att säga om saken. Det är hans medvetet valda stil och livsföring som är huvudorsaken till våldsproblemen, även om det inte är hans syfte med övningen.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav weasley » 2008-04-01 22:43:18

Kvasir skrev:Vi har nu gått från att Krigis påstår att det är mannens lott i livet (eller något åt det hållet) att bli utsatt för våld till att konstatera att det verkar vara han själv som till stora delar väljer en livsstil som medför ökade risker att bli utsatt för våld. Jag får också intrycket att Krigis själv faktiskt är medveten om att det är så, och då är det väl inte längre så mycket mera att säga om saken. Det är hans medvetet valda stil och livsföring som är huvudorsaken till våldsproblemen, även om det inte är hans syfte med övningen.


Jag tycker det är lite intressant dock att det först uttrycks som att det är (precis som Kvasir säger) mannens "lott" att hamna i våldsamma situationer och att det bara är "menlösa medelklassfjantar" som inte gör det.

Men nu verkar det ju vara så att KS väljer att vistas på vissa platser, väljer att se ut och agera på ett visst sätt som gör att våldet dyker upp.

Då är det inte MANNENS (dvs generellt talat alla av manskön) lott längre; då är det ju individens val.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav KrigarSjäl » 2008-04-02 2:20:07

Thunderchild skrev:Finns det verkligen inga fler grupperingar i skåneregionen än mesiga studenter som sippar rödvin och aspackade dårar som måste slåss hela tiden?

På mitt stamhak skulle jag påstå att jag har hela spannet däremellan. Fast med din extremt provokativa framtoning a la tatuerad kriminell skinnskalle är det inte säkert att du blir insläppt.

Det är ju helt och hållet ditt val och du tycks ha bestämt dig för att göra livet så besvärligt som möjligt.

Har du aldrig varit nyfiken på vad en psykolog skulle säga om ditt tvång att med olika attribut provocera alla så fort du visar dig på stan?

Har själv ett stamhak dit jag gått regelbundet i snart åtta år, och där är det också oerhört blandat; där har jag krökat sida vid sida med svartrockare, estetfolk, finniga gymnasister, mångmiljonärer, backpackers, tyska Wallander-turister, sydamerikanska rebellbrudar, HA-medlemmar, bittra gamla kabbalistjudar, övervintrade hippies, haschtomtar, gitarrister, dealare, bonnläppar, rosengårdsturkar, konstnärer, trötta medelsvenssons, vänstrande medelåldersfruntimmer, rödvinsalkisar, socialfall, taxikörande professorer, irländska tattare etc.

Vissa kommer jag bättre överens med än andra, men det är alltid bra stämning där och jag har bara råkat i fight en gång. Det var den andre, en slags alfa i sin egna lilla krets, som i vanlig ordning bredde ut sig på andras bekostnad, men jag sizade upp honom istället för att låta honom gå på. Man säger inte vad som helst. Iaf inte till mig. Då skallade han mig över snoken och då hade jag inte lust att vara verbal längre, om vi säger så.

Psykologer är för fina i kanten för att kommentera sina klienters utseenden. I den mån de gör det, vågar de bara göra det i smickrande ordalag. Vidare blir jag alltid insläppt på utskänkningsställen benämnda stamhak. Jag uppför mig alltid.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2008-04-02 2:25:22

Kvasir skrev:Vi har nu gått från att Krigis påstår att det är mannens lott i livet (eller något åt det hållet) att bli utsatt för våld till att konstatera att det verkar vara han själv som till stora delar väljer en livsstil som medför ökade risker att bli utsatt för våld. Jag får också intrycket att Krigis själv faktiskt är medveten om att det är så, och då är det väl inte längre så mycket mera att säga om saken. Det är hans medvetet valda stil och livsföring som är huvudorsaken till våldsproblemen, även om det inte är hans syfte med övningen.

Och vad är syftet med rymdisens övningar? Att kunna skryta med en kropp utan ärr när han ligger på dödsbädden?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2008-04-02 2:29:42

weasley skrev:Jag tycker det är lite intressant dock att det först uttrycks som att det är (precis som Kvasir säger) mannens "lott" att hamna i våldsamma situationer och att det bara är "menlösa medelklassfjantar" som inte gör det.

Men nu verkar det ju vara så att KS väljer att vistas på vissa platser, väljer att se ut och agera på ett visst sätt som gör att våldet dyker upp.

Då är det inte MANNENS (dvs generellt talat alla av manskön) lott längre; då är det ju individens val.

Riktig betraktelse iofs, men faktum kvarstår; det är män som står för ca 98-99 % av alla våldsbrott, vilket vi får betrakta som en följd av vår testosteronhalt. Män tävlar, mäter sig med varandra, sizar upp varandra på ett annat sätt än vad kvinnor gör.

Det var ju väldigt vad min ringa person blev uppmärksammad...borde kanske starta en egen tråd; "allt ni vill fråga Krigarn", kan det vara nåt?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Inger » 2008-04-02 3:16:24

KrigarSjäl skrev:Riktig betraktelse iofs, men faktum kvarstår; det är män som står för ca 98-99 % av alla våldsbrott, vilket vi får betrakta som en följd av vår testosteronhalt. Män tävlar, mäter sig med varandra, sizar upp varandra på ett annat sätt än vad kvinnor gör.

Stämmer iofs - som väldigt grov generalisering. Men 98-99% av männen begår inte våldsbrott utan bara några få procent (nån som vet?) Där kan säkert klass, omgivande kultur, testosteronhalt och alkoholintag spela in, som ju redan nämnts.

Men medelklassmän som inte super & slåss är också män [tips: 'män' identifieras vanligen genom den där grejen mellan benen och inte på knytnävarna eller tatueringarna] och du borde veta vid det här laget att på ett Aspergerforum kan man inte bara kläcka ur sig en generalisering utan att specificera att man egentligen bara menar en del män och tro att man ska komma undan med det. (Lika lite som man kan säga att alla Aspergare är si eller så - vilket var vad du reagerade över.)

Det var ju väldigt vad min ringa person blev uppmärksammad...borde kanske starta en egen tråd; "allt ni vill fråga Krigarn", kan det vara nåt?

Egen hemsida eller wiki kanske? :wink:

Själv tycker jag faktiskt det var intressant att få veta lite mer om din bakgrund och få en mer nyanserad diskussion; då är det lättare att förstå 'var du kommer från' med dina irriterande stiliserade uttalanden som är som klippta ur nån gammal Spillane-deckare. (Inget ont om Spillane iofs, men de gör sig liksom inte lika bra som forum-inlägg.)

Men nu börjar väl ämnet kännas lite färdigutrett. Tyckte Kvasir sammanfattade det så bra att inte mycket mer behöver tilläggas.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav ford » 2008-04-02 12:49:45

Mitt intryck är i varje fall att Krigis verkar vara en schysst och reko kille, som dock valt en provocerande stil och verkar lida av för mycket dumdristig "macho-stolthet" för sitt eget bästa.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Mardröm » 2008-04-02 13:34:55

KrigarSjäl skrev:Riktig betraktelse iofs, men faktum kvarstår; det är män som står för ca 98-99 % av alla våldsbrott, vilket vi får betrakta som en följd av vår testosteronhalt. Män tävlar, mäter sig med varandra, sizar upp varandra på ett annat sätt än vad kvinnor gör.

Det var ju väldigt vad min ringa person blev uppmärksammad...borde kanske starta en egen tråd; "allt ni vill fråga Krigarn", kan det vara nåt?


Vi är inte djur, självkontroll, ordning.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Karl » 2008-04-02 15:11:22

På tal om utseende så gick det en intressant dokumentär på SVT i söndags om "Scary Guy". Han var tatuerad in absurdum, hade bara någon liten fläck otatuerad och var tvungen att sluta sitt jobb som säljare för han såg skräckinjagande ut.

Sympatisk och intelligent kille som nu reser omkring och håller föredrag på ungdomsfängelser, skolor och för militärer och poliser. Han fick kontakt med problemungar och fick dom att öppna sig på ett sätt som ingen annan lyckats med.

Går att läsa lite mer här.

Bild
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Karl
 
Inlägg: 987
Anslöt: 2007-03-06
Ort: Västkusten

Re: asperger = snäll ?

Inläggav Proffe Slimp » 2008-08-04 14:40:11

1010010 skrev:Är de vanligt att man är ovanligt snäll när man har asperger? :)

Kanske bara har att göra med att jag är en lugn person..
Men jag ser inte poängen med att vara arg på någon eller bråka.
Har blivit slagen , men har aldrig slagit tillbaka.
Fula ord är bara ord. De betyder ingenting för mig.

Jag var mobbad under hela min tid i grundskolan utan att jag ens förstod att jag var mobbad :?

Om någon frågar om de får låna pengar och jag bara har 100 kronor att köpa mat för resten av månaden så lånar jag ut 100 kronor.... :(

Blev mordhotad en gång av en knarkare.
Då log jag mot honom och ville vara trevlig och fick ta emot många slag i ansiktet.
Men arg blev jag aldrig...
Rent spontant så låter det som om du inte har någon som helst självbevaralsedrift gentemot människor. Typ en karikatyr på karikatyren av de snälla AS:arna i "Nördsyndromet". Så att säga att du är snäll är fel.

Någon som har någon ide på hur 1010010 kan tuffa till sig?
Senast redigerad av Proffe Slimp 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
Proffe Slimp
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2008-08-03

Inläggav KrigarSjäl » 2008-08-04 18:27:27

"Tuffa till sig"? Går inte. Antingen så är man tuff eller så är man det inte. Det är en slags låga som måste finnas där från början. Tror det handlar om anlag, gener, testosteron. Sen har uppväxtmiljön också en otroligt stor betydelse, troligen den största.

Indolenta män med låg testosteronhalt brukar bli frimärkssamlare eller Stig Helmer-typer. Såna som klär sig illa & inte kan ragga brudar.

Själv vore jag inte lycklig om jag inte fick ta risker & leva som jag vill. Notera min signatur, bättre kan det inte sägas...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav geocache » 2008-08-04 18:45:31

Kanske personer med AS är snälla på grund av att de (vi :roll: ) har så hög intelligenskvot och emotionell kvot att vi helt enkelt vet att inte lönar sig att vara dum?

Sedan tror jag också att om man växer upp med ärligt snälla respektfulla människor (förstår ni hur jag menar där?) så blir den snällheten som en sorts livsstil för en.

Och som jag läste i "filosofiska hörnan" en gång... "det bästa sättet att få en vän är att vara en".
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 12:01:40, redigerad totalt 1 gång.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Inläggav KrigarSjäl » 2008-08-04 18:48:37

Låter som veligt dravel som inte leder någon vart. Vad vill du ha sagt?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:01:43, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Kristofer » 2008-08-04 18:50:20

KrigarSjäl skrev:Sen har uppväxtmiljön också en otroligt stor betydelse, troligen den största.


Jag känner igen detta till fullo! Jag växte upp utan bra kontakt med min far eller annan manlig förebild. Ingenting saknades mig i min uppväxt, utom just detta. Det gör att jag idag faktiskt har svårt att veta hur ja ska agera i t.ex. flirtsituationer med kvinnor. Det är också mot bakgrund av detta som jag anser att det är viktigt för pojkar att ha en far att se upp till, annars kommer de bli halvfeminiserade. Men det kanske går hem hos vissa grupperingar.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 12:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Brillmongot » 2008-08-04 18:51:09

[img]http://c.imagehost.org/0469/1213771537451.png[/img]

Varför i helvete finns det ingen sagefunktion med bbs?
Senast redigerad av Brillmongot 2011-05-04 12:01:43, redigerad totalt 1 gång.
Brillmongot
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2008-05-26
Ort: Fagersta

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in