Windows Phone - tråden.

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Windows Phone - tråden.

Inläggav kullan » 2012-09-04 8:49:22

För att inte spamma ner androidtråden med snack om Windows phones frågor så öppnar jag en egen tråd för denna typ av mobil. Här kan man tipsa om appar och annat som har med Windows mobiler.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Windows Phone - tråden.

Inläggav bittin » 2012-09-05 19:49:11

bara för att supporta kullans tråd http://www.engadget.com/2012/09/05/live-from-nokia-and-microsofts-windows-phone-event/ själv gillar jag inte Win phone alls
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Windows Phone - tråden.

Inläggav kullan » 2012-09-11 10:11:38

Nokia Lumia 920 med w8 vore ju kalas.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Windows Phone - tråden.

Inläggav kullan » 2012-09-28 11:58:36

Jag är sugen på att skaffa mig en y mobil och då blir det en sådan mobil som denna tråden handlar om.

Det blir inge ny mobil innan jag flyttat i alla fall. Jag får hålla tummarna för att det inte händer något med den jag har.

Nu till lite frågor:

Är W7 bra i mobilen eller bör man vänta på att W8 kommer i mobilen. Jag har i så fall inte råd förrän om ett par kanske.

Om man inte vill lägga ut 5000:- på en mobil finns det billigare och är även dessa bra? En gammal sanning är väl att du får vad du betalar för.

Märken jag kollar in är Nokia Lumia och Samsung. HTC är visst på gång oxå men det märket vet jag ingenting om. Samsung verkar billigare men är dom lika bra som Nokia?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Windows Phone - tråden.

Inläggav Miche » 2012-09-28 14:42:08

Ärligt talat tycker jag inte att något av operativen W7 eller W8 är något att ha, jag tror det är bättre att du pratar med någon som faktiskt gillar dom, men då riskerar du att få en helt okritisk skönmålad bild.

Min svåger har en W7-mobil och den är helt klart alldeles för avancerad för honom, minsta lilla enkla inställning som han behöver göra (så som att se till att mobilen ringer istället för vibrerar samt byta ringsignal) så håller han på och pillar bra länge innan han lyckas, så användarvänligheten tycker jag känns som om den är riktigt usel.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Windows Phone - tråden.

Inläggav kullan » 2012-09-28 14:46:49

Jag är ihop med en datanörd och han anser att jag ska ha en Windows Phone. Och han kan då hjälpa mig när jag ska lära mig hur den funkar. Överlag känns det som att på detta forum existerar tydligen bara 2 sorters smartphones. Iphone eller Android. Jag vill inte ha nåt av det egentligen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Windows Phone - tråden.

Inläggav Zirre » 2012-09-28 16:14:30

kullan skrev:Jag är ihop med en datanörd och han anser att jag ska ha en Windows Phone. Och han kan då hjälpa mig när jag ska lära mig hur den funkar. Överlag känns det som att på detta forum existerar tydligen bara 2 sorters smartphones. Iphone eller Android. Jag vill inte ha nåt av det egentligen.
Hade inte han en tidigare variant av Windows Phone, alltså inte ens Windows Phone 7?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Windows Phone - tråden.

Inläggav kullan » 2012-09-28 17:34:54

Zirre skrev:
kullan skrev:Jag är ihop med en datanörd och han anser att jag ska ha en Windows Phone. Och han kan då hjälpa mig när jag ska lära mig hur den funkar. Överlag känns det som att på detta forum existerar tydligen bara 2 sorters smartphones. Iphone eller Android. Jag vill inte ha nåt av det egentligen.
Hade inte han en tidigare variant av Windows Phone, alltså inte ens Windows Phone 7?


Han har en PC - mobil. En föregångare till Windows mobilerna. Hans telefon är superbra enligt han och enligt han måste en Winwow mobil vara snäppet bättre. Alltså tänker han köpa en egen sen när han ska ha en ny vid tillfälle. Han menar oxå att eftersom han kan sin mobil så kommer han enlet kunna komma in hur systemet i en Windows mobil funkar oxå. Han tycker att min nästa mobil bör vara windows mobil.Jag håller med han.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Windows Phone - tråden.

Inläggav Miche » 2012-09-28 18:49:31

Jag hade en chef med en Windowsmobil, den var så förbannat dålig så det var larvigt, han hade satt en låt som ringsignal, men mobilen klarade inte ens av att spela upp melodin utan korta avbrott, det lät minst sagt förjävligt. Den var dessutom instabil och strulade massor.

Ärligt talat undrar jag vad det är för datornörd som kan vara nöjd med sånt och tro att W7/W8 "kan" vara bättre då användarinterfacet är så tillkrånglat så man måste leta efter de mest elementära funktionerna...

Jag är väl medveten om de brister som både Android och iOS (dvs iPhone) har (ingen av dom är felfria), jag fattar inte varför man ska betala mera pengar för att få mera krångel...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Windows Phone - tråden.

Inläggav kullan » 2012-09-28 19:00:10

Miche skrev:Jag är väl medveten om de brister som både Android och iOS (dvs iPhone) har (ingen av dom är felfria), jag fattar inte varför man ska betala mera pengar för att få mera krångel...


Och han kan i sin tur inte fatta att det ska va så dåligt. Han tror stenhårt på detta. Sedan beror det väl på vilken modell din chef hade. Bara för att en första modell krångla behöver ju nästa generation inte krångla. Det finns som sagt barnsjukdomar och dom har dom antagligen tagit hand om nu. Men fortsätt vara negativ. Tänk om det faktiskt är så att den är enklare att använda än en android. Jag vet en medlem som helt såld på denna typ av mobil men hen får tillkännage sig själv om hen vill.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Windows Phone - tråden.

Inläggav Miche » 2012-09-28 19:20:22

kullan skrev:Tänk om det faktiskt är så att den är enklare att använda än en android.

Det finns säkert människor som det funkar för och jag tycker definitivt att du ska prova en innan du kastar ut en jävla massa pengar på ett köp.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk


Windows Phone - tråden.

Inläggav kullan » 2012-11-12 23:44:17

Jag har tjatat om Nokia Lumia familjen men nu har jag hittat ett alternativ tror jag:

http://www.elgiganten.se/product/mobil- ... UNNER_EGAB
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Windows Phone - tråden.

Inläggav barracuber » 2012-11-12 23:51:25

kullan skrev:Jag har tjatat om Nokia Lumia familjen men nu har jag hittat ett alternativ tror jag:

http://www.elgiganten.se/product/mobil- ... UNNER_EGAB

Den ser rätt fin ut. Om jag skulle köpt en Windows Phone hade jag nog hellre valt HTC 8X, som är närmaste konkurrenten, eftersom jag gillar HTC. Båda finns på Tele2 för exakt samma kostnad - 289/mån med Kompis Surf-abonnemang.
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-ativ-s
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/htc-8x-black

EDIT: Ser just att Samsungen har bättre batteri och större skärm..
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Windows Phone - tråden.

Inläggav kullan » 2013-10-12 20:30:16

Har varit in och kollat på utbudet av appar. Börjar bli rätt många att välja på och man känner igen de flesta namnen från Iphone och android. Så nu börjar jag fundera på en Windows Phone igen. Tror fortfarande på att OP - systemet passar mig bättre.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Windows Phone - tråden.

Inläggav Miche » 2013-10-13 0:12:43

Min svåger har en Windows Phone (alltså med Windows 8) och han verkar fortfarande inte fatta hur man använder telefonen... Den verkar inte så lättanvänd och intuitiv som man kanske skulle kunna tro.

Innan du köper, testa hur den känns att använda, många butiker ger möjlighet att testa telefonmodellen i butik.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till IT-forum



Logga in