Ville bara säga hejdå

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

Ville bara säga hejdå

Inläggav rattlelizard » 2011-04-28 19:02:42

Ville bara säga hejdå till de som inte har tillgång till den
privata avdelningen av olika anledningar.
Jag kom på det jag vet inte om kvasir är där men tack för visad vänskap
emellanåt.
Jag kan tyvärr inte vara med på ett forum som kastar ut dysfunktionella människor till höger och vänster när de mår som sämst.
jag trodde att Aspergerforum var en fristad för oss som inte passar
in på grund av Aspergers syndrom.
Här sätter man upp regler liknande de vi med dysfunktionella utsätts för
ute i samhället varje dag.
Man kastar ut,och sorterar vi från dem...
Finns det någons sorts elit-dysfunktionella?
Eller vad är det frågan om?
Jag har sällan sett så många människor med sociala skills på ett ställe
och då är det mest utmärkande för en med Aspergers avsaknaden av dessa skills.
Hur bär ni er åt?
Varför måste man kastas ut från ett forum bara för man inte skrivit på en tid?
Kostar det pengar att ha inaktiva medlemmar?
Nej, Ni vill straffa dem som för tillfället inte orkar...
rattlelizard

Anslöt: 2008-04-06

Re: Ville bara säga hejdå

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-28 19:14:26

Jag kan inte svara för hur moddarna tänker men själv känner jag mig inte särskilt utkastad fast jag varit bannad flera gånger. Nu skulle jag vilja säga något klämkäckt i stil med "ryck upp dig" men jag antar att det inte är så enkelt. Stanna kvar och skriv. Det säger jag istället.
KrigarSjäl

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav treeman » 2011-04-28 19:28:17

Jag får inte skriva/läsa i privata avdelningen. Jag har också varit avstängd en längre tid.

Men jag tyckte jag misskötte mig så det var motiverat.

Säger som ovanstående. Stanna helst kvar här!
treeman

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav Titti » 2011-04-28 20:06:47

Admin

Vi kastar inte ut människor från forumet hur som helst och det finns inga som helst krav på att skriva för att få vara kvar - med ett undantag: Privata avdelningen.

I PA delar medlemmarna med sig av mer känsliga saker och vi vill inte att det som skrivs där skall läsas annat än av dem, som på något sätt själva deltar i samtalet. Där ska det inte finnas människor som bara läser vad andra skriver men inte själva skriver något.

Om man inte har skrivit något i PA under tre månader blir man borttagen därifrån. Vill man är man välkommen att söka igen den dag då man är beredd att på något sätt delta där och inte bara läsa, till skillnad från den som blir utesluten ur PA pga olämpligt uppträdande.

Om man blir borttagen ur PA påverkar det inte på något sätt rättigheterna i resten av forumet.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Zombie » 2011-04-29 1:54:08

rattlelizard, det var inte tänkt som du tror. Hur man tycker ledningen lyckas med det ena och det andra är väl en sak (så länge man inser att de också är människor, att de är rekryterade bland oss medlemmar och således aspergare med alla besvär och eventuella funktionshinder det medför, och att de jobbar med det här på sin fritid); men inte fan har de menat det så illa som du har uppfattat det. Det är ett aspigt missförstånd. Dessutom är ledningen inte hela forumet. Stanna kvar här, använd forumet till det du vill ha det till och se om det håller. Man hinner ju inte ens säga välkommen tillbaka, roligt att se dig igen!
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav rattlelizard » 2011-04-29 14:56:31

Jag kanske missuppfattade det hela men jag har mått så hemskt dåligt under en längre tid och kännt mig så ensam sedan min älskade hund dog så
jag visste inte hur jag skulle reagera när jag fick ett mail från ADMIN
att jag skulle bli avstängd.
Jag hade tänkt gå in och dela med mig mig av mina upplevelser
men jag har suttit och kollat på inloggningsrutan flera gånger sedan stängt datorn igen.
Visst finns det människor kring mig men ingen som förstår hur jag
känner det.
rattlelizard

Inläggav Zombie » 2011-04-29 15:11:04

Så det tycks ha varit ett djävulskt olyckligt sammanträffande: din älskade hund har dött, ingen irl förstår dig, du behöver forumet; just då tänker ledningen "nu ska vi förvarna dem som står på tur att avföras från Privata enligt tremånadersregeln, så att de som vill vara kvar får en chans att tala om det" — och du får deras pm i ett mycket känsligare ögonblick än vad de på något sätt kunde ana.

Riktigt dålig tajming av ödet. Får vi väl alla lägga in i minnet och lära av så gott vi nu kan.
Prova gärna, om du kan, med att använda forumet. Kanske någon förstår. Det är ju personer, ingen grå massa ;) .
Senast redigerad av Zombie 2011-04-29 15:12:40, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Inläggav sugrövmanövern » 2011-04-29 15:11:26

Ehm, det kanske behöver omformuleras, alltså det som skrivs i PM:et när man meddelar att någon ska bli avstängd från PA ,pga att den ej skrivit på tre månader.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Dagobert » 2011-04-29 15:13:30

Jag vet inte hur det ligger till nu, rattlelizard är ju medlem enl. listan.
Annars kan han få ta min plats, jag varken läser eller skriver. Jag gick med av nyfikenhet för nån vecka sen, men det var inget för mig. Nån kan alltså få ta bort mig från PA.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Inläggav rattlelizard » 2011-04-29 15:24:26

Tack Zombie!
Jag kan inte bekriva hur det känns att inte kunna gråta över min hund
som jag saknar så när det är det jag vill.
Min fru har en egen liten hund och hon har låtit mig ta hand om
den.
Hon heter Smilla och är en liten Papillontik som ligger bredvid min säng
varje kväll då somnar jag så gott.
rattlelizard

Inläggav Banzai » 2011-04-29 15:57:23

rattlelizard skrev:Tack Zombie!
Jag kan inte bekriva hur det känns att inte kunna gråta över min hund
som jag saknar så när det är det jag vill.
Min fru har en egen liten hund och hon har låtit mig ta hand om
den.
Hon heter Smilla och är en liten Papillontik som ligger bredvid min säng
varje kväll då somnar jag så gott.

Jag ville bara säga att vi nog är många som förstår smärtan över att förlora ett djur. Jag skulle själv inte klara mig utan djur och jag har fått säga farväl till alltför många i mitt liv. Det låter bra att du har en liten vän som gör att du kan somna i alla fall.

Jag håller med Zombie och jag hoppas du stannar här.
Banzai

Anslöt: 2010-07-21

Inläggav Zombie » 2011-04-29 16:08:40

Nog kan jag förstå en del jag också fast jag inte har "haft" något djur själv. Relationer har man ju haft (längre eller kortare-men-inte-ytliga) med både människor och andra varelser, och världen kan vara väldigt kall utan vad bräckliga tillflykter man kan finna.

Men nu tänker jag också på en annan sak: hoppas ingen glömmer att det här inte är Privata, bara Regler, nyheter och synpunkter?
Zombie

Inläggav Miche » 2011-04-29 20:10:31

Dagobert skrev:Jag vet inte hur det ligger till nu, rattlelizard är ju medlem enl. listan.
Annars kan han få ta min plats, jag varken läser eller skriver. Jag gick med av nyfikenhet för nån vecka sen, men det var inget för mig. Nån kan alltså få ta bort mig från PA.

Det är inte fråga om någons plats. Både du och rattlelizard är medlemmar i PA på samma villkor. rattlelizard är aktiv nu i PA och har kvar sitt medlemskap i PA.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in