RSMH:s mäniskosyn.

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav KrigarSjäl » 2011-09-16 3:27:24

Vad är det för terapiformer från 60-talet dom sysslar med?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav mikael » 2011-09-16 5:37:14

KrigarSjäl skrev:Vad är det för terapiformer från 60-talet dom sysslar med?

http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=436
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-ess ... psykiatrin

Det här, fast tokvänstern -68 vänstern börjar tappa mark, istället har vänsterpartiet kanske insett att neuropsykiatri är av godo vet inte .
Dom är nu få men borde åtalas samt betala böter, och hamna i finkan.
Jag fick min ungdom stulen av tokvänsterns psykologi och psykiatri.
Jag kräver ersättning av staten, landstinget som samhällets styvbarn gör.
Vänstern ska verka för arbetarnas sak ,inte syssla med psykiatri.
Vet inte alls vad jag har dom, när det gäller neuropsykiatri?????
Får fråga dom!
Eller googla.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav Lord Bulinham » 2011-10-06 2:56:35

Mitt inlägg är förmodligen ett stickspår i den här tråden, men när jag läste Mikaels utmärkta inlägg + intressanta länkar - speciellt den om Johan Cullberg - kom skrivklådan.

Själv slängde jag bort 2½ - 3 år i Johan Cullbergs s.k. Nackaprojekt i slutet av 70-talet. För mig personligen var det en totalt värdelös och "rå" terapiform mot de fruktansvärda ångestattacker, skuld- och utanförskapskänslor samt tvångstankar som pinade mig då. Medicinering? Det ordet var bannlyst hos Cullberg & Co. Jag drog ifrån den psykiatriker jag blivit tilldelad och lämnade abrupt Nackaprojektet av egen fri vilja. Jag pallade helt enkelt inte med "dravlet". :?

De enda "semestrarna" från helvetet inombords var de fåtal gånger jag kom över några Valium eller drack starköl på den lokala puben. Det senare eskalerade pga anti-psykofarmaka racet bland psykiatriker och andra läkare på den tiden. Jag höll faktiskt på att supa ihjäl mig under slutet av 90-talet och i början av nuvarande sekel. Besöken hos Tillnyktringsenheten och efterföljande avgiftning blev mer och mer vanliga. :(

Som tur var träffade jag rätt läkare + AA i tid. Idag har jag diagnosen Aspergers syndrom och Bipolär (II). Jag får den medicin som är rätt för mig + Benzo "vid behov". Mår hur bra som helst, trivs med mitt liv, kan leva avslappnat, arbeta och hålla mina 'mentala handikapp' i schack. För övrigt har jag testat KBT: Det är säkert bra för många, men funkar inte alls på mig.

Tack Mikael för många intressanta och tänkvärda inlägg. :)
Lord Bulinham
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2011-10-05

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav mikael » 2011-10-07 5:33:59

Lord Bulinham skrev:Mitt inlägg är förmodligen ett stickspår i den här tråden, men när jag läste Mikaels utmärkta inlägg + intressanta länkar - speciellt den om Johan Cullberg - kom skrivklådan.

Själv slängde jag bort 2½ - 3 år i Johan Cullbergs s.k. Nackaprojekt i slutet av 70-talet. För mig personligen var det en totalt värdelös och "rå" terapiform mot de fruktansvärda ångestattacker, skuld- och utanförskapskänslor samt tvångstankar som pinade mig då. Medicinering? Det ordet var bannlyst hos Cullberg & Co. Jag drog ifrån den psykiatriker jag blivit tilldelad och lämnade abrupt Nackaprojektet av egen fri vilja. Jag pallade helt enkelt inte med "dravlet". :?

De enda "semestrarna" från helvetet inombords var de fåtal gånger jag kom över några Valium eller drack starköl på den lokala puben. Det senare eskalerade pga anti-psykofarmaka racet bland psykiatriker och andra läkare på den tiden. Jag höll faktiskt på att supa ihjäl mig under slutet av 90-talet och i början av nuvarande sekel. Besöken hos Tillnyktringsenheten och efterföljande avgiftning blev mer och mer vanliga. :(

Som tur var träffade jag rätt läkare + AA i tid. Idag har jag diagnosen Aspergers syndrom och Bipolär (II). Jag får den medicin som är rätt för mig + Benzo "vid behov". Mår hur bra som helst, trivs med mitt liv, kan leva avslappnat, arbeta och hålla mina 'mentala handikapp' i schack. För övrigt har jag testat KBT: Det är säkert bra för många, men funkar inte alls på mig.

Tack Mikael för många intressanta och tänkvärda inlägg. :)


Ja då vet du, kan vi kräva ersättning som barnhemsbarnen?

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat ... 0005755782

Tack själv :!: :) :-)003
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav Lord Bulinham » 2011-10-07 9:28:43

Jag känner igen mig i din berättelse, Mikael, men du har definitivt haft det dj-vligare än jag. Tack och bock för ett lysande reportage av hur en samling legaliserade flummare, stollar och pratkvarnar fick okritiskt styra och ställa i mentalvården under den sista tredjedelen av 1900-talet. Urk!

Fy f-n vilka minnen din berättelse i Passagen väcker... Det är bra att friska upp minnet, för den där flum-lekstugan - med sköra människor som spelbrickor - får aldrig någonsin komma tillbaka. :-)197
Lord Bulinham
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2011-10-05

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav lettan » 2011-11-04 1:17:23

Jag tycker den föreningen jag gått till är bra, man blir bra bemött och de är välkomnande, lätt att prata med folk och de är intresserade av en i motsats till aspergerträffar.
lettan
 
Inlägg: 489
Anslöt: 2008-05-23

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav Asberger » 2011-11-14 3:37:50

Hej. Jag träffar dej gärna och andra också så jag kan säga att jag är på.
Asberger
Bannad
 
Inlägg: 110
Anslöt: 2011-11-14

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav Asberger » 2011-11-14 3:39:01

Hur blir man medlem då? Bor i Småland.
Asberger
Bannad
 
Inlägg: 110
Anslöt: 2011-11-14

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav Savanten Svante » 2011-11-15 19:13:45

Asberger skrev:Hej. Jag träffar dej gärna och andra också så jag kan säga att jag är på.



Ledtråd - Det framgår inte alls vem du talar till. Citera den du pratar med, eller skriv i inlägget vem du pratar med. Vi är inte tankeläsare, vet du.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav Savanten Svante » 2011-11-15 19:15:04

Asberger skrev:Hur blir man medlem då? Bor i Småland.


Ledtråd: I första inlägget i den här tråden finns en länk. På sidan den länken leder till finns både mail och telefonnummer.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav mikael » 2011-12-04 7:27:26

mikael skrev:
Lord Bulinham skrev:Mitt inlägg är förmodligen ett stickspår i den här tråden, men när jag läste Mikaels utmärkta inlägg + intressanta länkar - speciellt den om Johan Cullberg - kom skrivklådan.

Själv slängde jag bort 2½ - 3 år i Johan Cullbergs s.k. Nackaprojekt i slutet av 70-talet. För mig personligen var det en totalt värdelös och "rå" terapiform mot de fruktansvärda ångestattacker, skuld- och utanförskapskänslor samt tvångstankar som pinade mig då. Medicinering? Det ordet var bannlyst hos Cullberg & Co. Jag drog ifrån den psykiatriker jag blivit tilldelad och lämnade abrupt Nackaprojektet av egen fri vilja. Jag pallade helt enkelt inte med "dravlet". :?

De enda "semestrarna" från helvetet inombords var de fåtal gånger jag kom över några Valium eller drack starköl på den lokala puben. Det senare eskalerade pga anti-psykofarmaka racet bland psykiatriker och andra läkare på den tiden. Jag höll faktiskt på att supa ihjäl mig under slutet av 90-talet och i början av nuvarande sekel. Besöken hos Tillnyktringsenheten och efterföljande avgiftning blev mer och mer vanliga. :(

Som tur var träffade jag rätt läkare + AA i tid. Idag har jag diagnosen Aspergers syndrom och Bipolär (II). Jag får den medicin som är rätt för mig + Benzo "vid behov". Mår hur bra som helst, trivs med mitt liv, kan leva avslappnat, arbeta och hålla mina 'mentala handikapp' i schack. För övrigt har jag testat KBT: Det är säkert bra för många, men funkar inte alls på mig.

Tack Mikael för många intressanta och tänkvärda inlägg. :)


Ja då vet du, kan vi kräva ersättning som barnhemsbarnen?

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat ... 0005755782

Tack själv :!: :) :-)003

Nu har Johan Cullberg börjat ångra en del av vad han gjorde.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav mikael » 2011-12-04 8:09:04

lettan skrev:Jag tycker den föreningen jag gått till är bra, man blir bra bemött och de är välkomnande, lätt att prata med folk och de är intresserade av en i motsats till aspergerträffar.

Hej ,
dom enskilda föreningarna kan ha vettiga åsikter och gör ett bra jobb när det gäller aktiviteter.
Har själv haft hand om grillkvällar inom RSMH.
Det jag vänder mig emot är styrelsens ideologi.
Mvh:Mikael
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Re: RSMH:s mäniskosyn.

Inläggav mikael » 2012-01-26 8:39:31

mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in