Hur berättar man - "jag tror du har AS"

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Vindra » 2010-01-14 21:44:43

Tack för era svar.

Nu är det ju så att jag är VÄLDIGT påläst :)
Att slänga ur mig att AS-människor är lite konstigt klädda
var inte riktigt vad jag tänkt.
Det skulle inte gynna den här personen.
Nja, kanske jag låter det bero.
Kanske är man lyckligast ovetandes.
Senast redigerad av Vindra 2011-05-04 23:47:10, redigerad totalt 1 gång.
Vindra
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2009-12-05

Re: Hur berättar man...

Inläggav Heliora » 2010-01-15 1:08:36

Men man behöver ju inte tala om att man tror att den har AS, det blir ju liksom för mycket. Det räcker väl att lite försynt tala om att man tycker sig se något enstaka drag av AS.

Jag har talat om detta för ett flertal personer jag känner och har inte gjort någon större affär av det hela. Eftersom jag själv har diagnos så har jag berättat om den och sagt att personen också verkar ha något drag och tagit upp exempel. Men jag har varit väldigt noga med att säga att alla egentligen har lite drag av någonting och att "drag av" inte betyder någonting.

En person sade "Åh, vad intressant, berätta mer!" och kände sedan igen sig helt och fullt i det jag berättade om AS. Några sade "Jo, det stämmer nog. Jag har nog något drag av det, men jag tror inte jag har diagnosen" och jag har då bara bekräftat att många har drag av det utan att behöva ha diagnosen. En person sade "Ja ja, visst visst. Stor chans..." och då har jag bara droppat det hela.

Det lustiga i det hela är ju att den sistnämnda, den som helt förnekade det hela, är den som verkar mest aspig av dem alla :lol: . Men h*n blev ju inte arg på något sätt eller så, det blev ingen av dem jag berättade det för.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in