Vem/vart vänder man sig för seriös utredning angående AS

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vem/vart vänder man sig för seriös utredning angående AS

Inläggav pappan » 2010-01-06 21:40:11

Hejsan.

Jag har fått en utredning i en liten stad som heter Laholm.

Efter 4-5 timmars tester och lite korta frågor på en dag så fick jag diagnosen - Vuxen ADHD. Fick concerta. Blev manisk och paranoird av den.

Efter jag fick min diagnos så har jag läst om andra diagnoser. Läst fakta likväl som själv biografier. Och sett dokumentärer/ filmer etc om AS.

Jag har även träffar Många olika Aspisar av olika kön / åldrar. Och även folk med ADHD eller både och.

Jag har en ordentligt stark känsla av att jag har AS. Jag klarar inte av att jobba , får panik ångest attacker. Jag klarar inte av att vara pappa. Har svårt att inte bli jätte orolig av att vara med min 17 månaders son. Jag får stark ångest av situationer som inte 'är förutsäg bara. och fastnar för detaljer i allting.

Jag har separerat med mitt ex. Klarar inte av att ta hand om mig själv. Fått boende stöd.

Dom vänner jag har är dom aspisar jag möt på möten. första gången i mitt liv jag kunnat hitta andra som talar mitt språk. Jag trodde jag var robot / utom jording redan som liten. för mig var det helt obegripligt att man skulle leka ihop så som barn gör. Dom är högljuda och ologiska.

hur som helst. Jag har berättat om mina tankar för dom som gjort min utredning. Dom skrattar och frågar om jag kan kramas. och det kan jag. då har jag inte AS. Jag tar kontakt med dom och vill prata . Då har jag inte AS. Jag har ögon kontakt (tittar dom på munnen /pannan men det märker dom inte) . Jag är rätt säker på att så enkelt är det inte att ställa diagnos.

För mig skulle en AS diagnos betyda mycket. Pga jag inte kan jobba eller ta hand om min son. Även skulle det vara ett vertyg att kunna gå vidare i mitt liv . säka till folkskola för personer med AS te.x LSS är också en viktig bit för mig pga jag inte klarar saker själv.

Jag är väldigt rädd att bli bemöt med samma skeptiska okunnighet så undrar om någon vet vem eller vart jag kan vända mig för att kunna få en ordentlig AS utredning. jag vet det kan vara vänte tider men jag finner det viktigt att få en bra utredning. Oavsett vad den kommer fram till så har jag gjort vad jag kan. Tänker mest för min son skull. Vill kunna fungera så bra jag kan för honom.
Senast redigerad av pappan 2011-05-04 23:38:53, redigerad totalt 1 gång.
pappan
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Laholm

Inläggav Koboshi » 2010-01-06 21:48:49

Tja jag har gått hos öppenpsyk i Halmstad. Du kanske kan vända dig dit. De är bra och Halmstad är ju större ^_^.
Senast redigerad av Koboshi 2011-05-04 23:38:53, redigerad totalt 1 gång.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Inläggav pappan » 2010-01-06 21:56:09

två frågor. Behöver jag nån remiss från laholm? Och måste mina föräldrar vara med i nån del av utredningen?
Senast redigerad av pappan 2011-05-04 23:38:53, redigerad totalt 1 gång.
pappan
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Laholm

Inläggav MsTibbs » 2010-01-06 23:40:15

pappan: Gå i första hand till din vårdcentral och be om utredning. Psyk funkar med men det är större risk för avslag eftersom de har mycket att göra och prioriterar viktigaste. Annars kan du bli remitterad från Arbetsförmedlingen eller soc exempelvis. Eller göra utredningen privat, men då får man betala också, kan kosta ca 15 000kr.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 23:38:53, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav pappan » 2010-01-06 23:58:56

Ok. Ska ha ett möte med Försäkringskassan angående att jag varit sjukskriven i ett år nu. Min läkare och psykolog kommer vara där. Men dom är ju dom som tror att man inte har AS bara för man kramas. klurigt
Senast redigerad av pappan 2011-05-04 23:38:53, redigerad totalt 1 gång.
pappan
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Laholm

Inläggav Alien » 2010-01-07 5:39:27

De borde gå in hit och läsa, så kanske de inser att aspergare inte är så stereotypiska som de tror. Och vadå, kan inte kramas? Menar de att krama sina nära och kära, el att man kan krama vemsomhelst? Om det är det förra, så kan t o m jag kramas utan problem.

Förrsten, jag hittar inget om "kramas inte" i diangoskriterierna, kan de mena detta:
bristande modulering av socio-emotionell ömsesidighet som visar sig genom nedsatt eller avvikande gensvar på andra människors känslor
Autustimforum, diagnoskriterierna i ICD-10
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Vem/vart vänder man sig för seriös utredning angående AS

Inläggav svarabhaktivokal » 2010-01-07 7:54:02

pappan skrev:
hur som helst. Jag har berättat om mina tankar för dom som gjort min utredning. Dom skrattar och frågar om jag kan kramas. och det kan jag. då har jag inte AS. Jag tar kontakt med dom och vill prata . Då har jag inte AS. Jag har ögon kontakt (tittar dom på munnen /pannan men det märker dom inte) . Jag är rätt säker på att så enkelt är det inte att ställa diagnos.


Vad är det för hemska människor som skrattar åt en när man berättar om sina tankar? Jag hade nog fått ett utbrott om det hände mig. Jag tycker du skall be dem att skaffa sig lite kunskap om AS.

Nu är jag ingen expert, men jag har läst väldigt många böcker om AS, och flera forskare har menat att det är en myt att alla med AS ogillar kramar/kroppskontakt. Vissa kan istället vara mycket beroende av en eller ett par människor, och "klänga" på dem och ständigt vilja vara nära dem. Att man däremot kan ha svårt för spontan kroppskontakt och viss typ av beröring är en annan sak.
Senast redigerad av svarabhaktivokal 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
svarabhaktivokal
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2009-10-30

Re: Vem/vart vänder man sig för seriös utredning angående AS

Inläggav pappan » 2010-01-07 10:01:54

Tack för länken.

Jag visste inte om nånting om varken AS/ADHD föräns för mindre än ett år sedan. Och efter träffat andra med AS och läst kriterier och själv biografier så finner jag det märkligt hur mycket myter det finns som verkar vara väldigt levande hos utredare och andra instancer.

Vi lever i 2010 . Skrämmande.
Kan det vara att dom är NT och inte ser det som personer med AS ser?

himmla intressant på ett sätt. men skrämmande.
Senast redigerad av pappan 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
pappan
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Laholm

Re: Vem/vart vänder man sig för seriös utredning angående AS

Inläggav Hyper » 2010-01-07 18:21:05

pappan skrev:hur som helst. Jag har berättat om mina tankar för dom som gjort min utredning. Dom skrattar och frågar om jag kan kramas. och det kan jag. då har jag inte AS. Jag tar kontakt med dom och vill prata . Då har jag inte AS. Jag har ögon kontakt (tittar dom på munnen /pannan men det märker dom inte) . Jag är rätt säker på att så enkelt är det inte att ställa diagnos.

Hahaha, skulle det vara ett krav att man inte kan kramas, inte kan ta kontakt, och inte ha ögonkontakt, för en AS-diagnos, då skulle typ ingen i världen ha en AS diagnos XD
Senast redigerad av Hyper 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
Hyper
 
Inlägg: 350
Anslöt: 2009-10-02
Ort: Norrland, Luleå

Inläggav pappan » 2010-01-07 19:06:33

Ja precis. Jag är väldigt nyfiken på vad en bra utredning bygger på .
Senast redigerad av pappan 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
pappan
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Laholm

Inläggav Truly » 2010-01-16 15:20:26

pappan skrev:Ja precis. Jag är väldigt nyfiken på vad en bra utredning bygger på .


Jag också! Jag vill ha detaljerad information så man kan checka av om teamet verkligen har kollat allt. Och även vad de bygger sina teorier på.

Jag är just mitt inne i en utredning, men det är ingen som har berättat för mig vad som ska checkas och varför. För mig är sånt lugnande att få veta. Jag vill säkerställa att det går riktigt till eller hur jag nu ska uttrycka mig.
Jag har gjort så många andra undersökningar av diverse somatiska diagnoser och där vet jag vad som är korrekt och vad som inte är korrekt. Men då det gäller AS så verkar allt vara ett luddigt hysch-hysch. Ungefär som att om man vet för mycket så kan man lura till sig en diagnos. *jösses* :roll:
Senast redigerad av Truly 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
Truly
 
Inlägg: 1741
Anslöt: 2009-11-25
Ort: Skogen

Inläggav MsTibbs » 2010-01-16 16:25:32

Truly skrev:Jag är just mitt inne i en utredning, men det är ingen som har berättat för mig vad som ska checkas och varför. För mig är sånt lugnande att få veta. Jag vill säkerställa att det går riktigt till eller hur jag nu ska uttrycka mig.
Jag har gjort så många andra undersökningar av diverse somatiska diagnoser och där vet jag vad som är korrekt och vad som inte är korrekt. Men då det gäller AS så verkar allt vara ett luddigt hysch-hysch. Ungefär som att om man vet för mycket så kan man lura till sig en diagnos. *jösses* :roll:


I utredningen läser utredaren av ditt kroppsspråk och hur du talar, vet du vad de letar efter så kan du omedvetet eller medvetet ändra ditt beteende. Samma med testerna, det är meningen att man inte skall veta vad de mäter, för att de skull få ett så bra verklighetstroget resultat som möjligt.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Truly » 2010-01-16 17:23:15

MsTibbs skrev:
Truly skrev:Jag är just mitt inne i en utredning, men det är ingen som har berättat för mig vad som ska checkas och varför. För mig är sånt lugnande att få veta. Jag vill säkerställa att det går riktigt till eller hur jag nu ska uttrycka mig.
Jag har gjort så många andra undersökningar av diverse somatiska diagnoser och där vet jag vad som är korrekt och vad som inte är korrekt. Men då det gäller AS så verkar allt vara ett luddigt hysch-hysch. Ungefär som att om man vet för mycket så kan man lura till sig en diagnos. *jösses* :roll:


I utredningen läser utredaren av ditt kroppsspråk och hur du talar, vet du vad de letar efter så kan du omedvetet eller medvetet ändra ditt beteende. Samma med testerna, det är meningen att man inte skall veta vad de mäter, för att de skull få ett så bra verklighetstroget resultat som möjligt.


Jo, men om man vill lura till sig en diagnos på det sättet så kan man ju bara läsa på om Asperger och spela en roll efter kriterierna och allt som skrivs här på ASforumet t.ex.

Nu var det iofs inte just kroppsspråk och hur jag talar som jag menade utan alla test som utförs - mönstertest, WAIS, kuber, pussel, minnestest och alla frågor av olika art mm. Jag har fortfarande inte fått ett enda svar på något av dessa. Och det gör mig orosladdad och ångestfylld. Jag funderar hela tiden på när teamet ska ha diskuterat klart allt och jag kan få några svar. Och för den delen om allt det jag gjort verkligen bara är en utredning av AS eller om de undersöker något annat?

Ja, jag vet jag har ett stort kontrollbehov. Vill veta vad de sysslar med.
Senast redigerad av Truly 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
Truly
 
Inlägg: 1741
Anslöt: 2009-11-25
Ort: Skogen

Inläggav A » 2010-01-16 17:27:45

Hej pappan

Tala om för din läkare att de har fel ang sina påståenden om vad man inte kan om man ska ha AS. Deras påståenden är rent trams. Och skratta åt det du säger är respektlöst o oförskämt. Det ska du ta med chefen på mottagningen! Det är inte acceptabelt bemötande.

Be dem sedan konsultera någon kunnig kollega, tex någon av barnpsykiatrikerna på bup i Halmstad. De är bra på det här.

Du kan själv vända dig till vuxenpsyk i H-stad, jag tror inte det krävs remiss, det brukar inte göra det.

Du kan också säga till dem som utredde dig att du inte är nöjd med deras utlåtande och diagnos utan att du vill ha en second opinion.

Med tanke på hur du reagerade på Concerta så kanske du har inte bara AS? Vet du vad bipolär är? Se om där finns nåt som stämmer på dig!

F ö så låter din beskrivning av dig själv väldigt mkt som just AS.
Senast redigerad av A 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
A
 
Inlägg: 647
Anslöt: 2005-10-22

Inläggav MsTibbs » 2010-01-16 18:31:00

Truly skrev:Jo, men om man vill lura till sig en diagnos på det sättet så kan man ju bara läsa på om Asperger och spela en roll efter kriterierna och allt som skrivs här på ASforumet t.ex.

Nu var det iofs inte just kroppsspråk och hur jag talar som jag menade utan alla test som utförs - mönstertest, WAIS, kuber, pussel, minnestest och alla frågor av olika art mm. Jag har fortfarande inte fått ett enda svar på något av dessa. Och det gör mig orosladdad och ångestfylld. Jag funderar hela tiden på när teamet ska ha diskuterat klart allt och jag kan få några svar. Och för den delen om allt det jag gjort verkligen bara är en utredning av AS eller om de undersöker något annat?

Ja, jag vet jag har ett stort kontrollbehov. Vill veta vad de sysslar med.


Jag tror det är svårt att lura till sig en diagnos, i synnerhet om utredaren har erfarenhet, bara genom att läsa om AS, för det finns så mycket man gör och hur man uttalar sig mm som man inte styr medvetet.

Det finns ingenting i utredningen som är något att oroa sig för. WAIS är ett intelligenstest, olika testerna ger en bild av vad som är dina styrkor respektive svagheter, detta visar vad du behöver hjälp med eventuellt. När de jämför dina resultat med genomsnittet av testpersoner så kan man också se om du har AS, aspergare har ofta bra resultat på vissa tester och dåliga på andra, "normala" människor har mer jämnbra resultat på alla testerna.

Är du nervös och har ångest, så tala om det för utredarna, de kan nog bäst lugna dig. Du kan också fråga om det finns en misstanke om du kommer få diagnos eller inte; jag fick reda på att jag kom att få AS och ADHD-diagnos efter bara halva utredningen, psykologen sa att hon sett de inom tre minuter. "Man lär sig se sånt" sa hon, det säger mina läkare också. :)
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav pappan » 2010-01-17 0:59:16

A skrev:Hej pappan

Tala om för din läkare att de har fel ang sina påståenden om vad man inte kan om man ska ha AS. Deras påståenden är rent trams. Och skratta åt det du säger är respektlöst o oförskämt. Det ska du ta med chefen på mottagningen! Det är inte acceptabelt bemötande.

Be dem sedan konsultera någon kunnig kollega, tex någon av barnpsykiatrikerna på bup i Halmstad. De är bra på det här.

Du kan själv vända dig till vuxenpsyk i H-stad, jag tror inte det krävs remiss, det brukar inte göra det.

Du kan också säga till dem som utredde dig att du inte är nöjd med deras utlåtande och diagnos utan att du vill ha en second opinion.

Med tanke på hur du reagerade på Concerta så kanske du har inte bara AS? Vet du vad bipolär är? Se om där finns nåt som stämmer på dig!

F ö så låter din beskrivning av dig själv väldigt mkt som just AS.


Jag har läst om Biopolär och min läkare har även nämnt hon misstänker nåt sånt. Hon vill testa strattera som ska råda bot på min adhd och biopolära symptom. Men jag vågar inte svälja medicinen. rädd jag ska bli som vid concertan. och vill ha en ordentlig utredning innan mer medicin ska testas på mig.

Tack för alla goda exempel på hur jag kan ta steget att komma till ny utredning / second opinion. Ska bara samla mig och ta tag i det med.

Är bara rädd att jag inte ska bli tagen på allvar .
Senast redigerad av pappan 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
pappan
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-12-26
Ort: Laholm

Inläggav A » 2010-01-17 2:18:04

Har aldrig hört att man behandlar bipolär med Strattera. Det finns speciella mediciner som används.

Det brukar vara så att man behandlar den bipolära sjukdomen först innan man ev behandlar en ADHD, iaf om man använder läkemedel typ Conserta som är CS-medel, centralstimulerande.

Strattera har en helt annan effekt men kan förstås också ge biverkningar.
Jag tycker din inställning att du vill bli ordentligt utredd först innan du börjar med nåt läkemedel, är en sund inställning.
Senast redigerad av A 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
A
 
Inlägg: 647
Anslöt: 2005-10-22

Inläggav Truly » 2010-01-17 5:05:12

MsTibbs skrev:
Truly skrev:Jo, men om man vill lura till sig en diagnos på det sättet så kan man ju bara läsa på om Asperger och spela en roll efter kriterierna och allt som skrivs här på ASforumet t.ex.

Nu var det iofs inte just kroppsspråk och hur jag talar som jag menade utan alla test som utförs - mönstertest, WAIS, kuber, pussel, minnestest och alla frågor av olika art mm. Jag har fortfarande inte fått ett enda svar på något av dessa. Och det gör mig orosladdad och ångestfylld. Jag funderar hela tiden på när teamet ska ha diskuterat klart allt och jag kan få några svar. Och för den delen om allt det jag gjort verkligen bara är en utredning av AS eller om de undersöker något annat?

Ja, jag vet jag har ett stort kontrollbehov. Vill veta vad de sysslar med.


Jag tror det är svårt att lura till sig en diagnos, i synnerhet om utredaren har erfarenhet, bara genom att läsa om AS, för det finns så mycket man gör och hur man uttalar sig mm som man inte styr medvetet.

Det finns ingenting i utredningen som är något att oroa sig för. WAIS är ett intelligenstest, olika testerna ger en bild av vad som är dina styrkor respektive svagheter, detta visar vad du behöver hjälp med eventuellt. När de jämför dina resultat med genomsnittet av testpersoner så kan man också se om du har AS, aspergare har ofta bra resultat på vissa tester och dåliga på andra, "normala" människor har mer jämnbra resultat på alla testerna.

Är du nervös och har ångest, så tala om det för utredarna, de kan nog bäst lugna dig. Du kan också fråga om det finns en misstanke om du kommer få diagnos eller inte; jag fick reda på att jag kom att få AS och ADHD-diagnos efter bara halva utredningen, psykologen sa att hon sett de inom tre minuter. "Man lär sig se sånt" sa hon, det säger mina läkare också. :)


Tack för förklaringarna Tibbs!
Jag har ju gjort utredningen. Jag tror den är klar, men är inte säker. Fick reda på att vi skulle träffas efter nyår, men jag har inte fått någon kallelse ännu.
Jag tycker ju precis som du, att det borde vara svårt att fejka sig till en diagnos. Och det är därför jag finner det så svårt att förstå att teamet inte informerar mer om de olika delarna i undersökningen. Precis som du gjorde nu, t.ex. "WAIS är ett intelligenstest, olika testerna ger en bild av vad som är dina styrkor respektive svagheter, detta visar vad du behöver hjälp med eventuellt."

Men, jag kunde ju förstås ha öppnat min käft och sagt något också. Kanske inte kan förvänta mig att alla ska kunna läsa mina tankar! :wink: :lol:
Senast redigerad av Truly 2011-05-04 23:38:59, redigerad totalt 1 gång.
Truly
 
Inlägg: 1741
Anslöt: 2009-11-25
Ort: Skogen

Inläggav MsTibbs » 2010-01-17 12:57:22

Truly skrev:Tack för förklaringarna Tibbs!
Jag har ju gjort utredningen. Jag tror den är klar, men är inte säker. Fick reda på att vi skulle träffas efter nyår, men jag har inte fått någon kallelse ännu.
Jag tycker ju precis som du, att det borde vara svårt att fejka sig till en diagnos. Och det är därför jag finner det så svårt att förstå att teamet inte informerar mer om de olika delarna i undersökningen. Precis som du gjorde nu, t.ex. "WAIS är ett intelligenstest, olika testerna ger en bild av vad som är dina styrkor respektive svagheter, detta visar vad du behöver hjälp med eventuellt."

Men, jag kunde ju förstås ha öppnat min käft och sagt något också. Kanske inte kan förvänta mig att alla ska kunna läsa mina tankar! :wink: :lol:


Som hemliga agenter och soldater säger på tv:

It's on need to know basis, and you don't need to know.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 23:39:00, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Truly » 2010-01-17 15:16:27

MsTibbs skrev:Som hemliga agenter och soldater säger på tv:

It's on need to know basis, and you don't need to know.



LOL

8)
:-)119
:-)112
Senast redigerad av Truly 2011-05-04 23:39:00, redigerad totalt 1 gång.
Truly
 
Inlägg: 1741
Anslöt: 2009-11-25
Ort: Skogen

Inläggav linek » 2010-01-24 0:53:56

MsTibbs skrev:Som hemliga agenter och soldater säger på tv:

It's on need to know basis, and you don't need to know.

I sanning, sådant stimulerar till vetgirighet som inget annat.

Klaradokumentet - vägledning till neuropsykiatriska utredningar i Stockholms län, 2009-03-21.
Senast redigerad av linek 2011-05-04 23:39:00, redigerad totalt 1 gång.
linek
 
Inlägg: 636
Anslöt: 2006-10-05
Ort: Stockholm

Inläggav Koboshi » 2010-01-24 10:52:44

pappan skrev:
A skrev:Hej pappan

Tala om för din läkare att de har fel ang sina påståenden om vad man inte kan om man ska ha AS. Deras påståenden är rent trams. Och skratta åt det du däger är respektlöst o oförskämt. Det ska du ta med chefen på mottagningen! Det är inte acceptabelt bemötande.

Be dem sedan konsultera någon kunnig kollega, tex någon av barnpsykiatrikerna på bup i Halmstad. De är bra på det här.

Du kan själv vända dig till vuxenpsyk i H-stad, jag tror inte det krävs remiss, det brukar inte göra det.

Du kan också säga till dem som utredde dig att du inte är nöjd med deras utlåtande och diagnos utan att du vill ha en second opinion.

Med tanke på hur du reagerade på Concerta så kanske du har inte bara AS? Vet du vad bipolär är? Se om där finns nåt som stämmer på dig!

F ö så låter din beskrivning av dig själv väldigt mkt som just AS.


Jag har läst om Biopolär och min läkare har även nämnt hon misstänker nåt sånt. Hon vill testa strattera som ska råda bot på min adhd och biopolära symptom. Men jag vågar inte svälja medicinen. rädd jag ska bli som vid concertan. och vill ha en ordentlig utredning innan mer medicin ska testas på mig.

Tack för alla goda exempel på hur jag kan ta steget att komma till ny utredning / second opinion. Ska bara samla mig och ta tag i det med.

Är bara rädd att jag inte ska bli tagen på allvar .


^_^ Först kan jag nämna att vi har träffats och kommer att träffas (?) så vi har ansikten och röst på varandra.

Sedan vill jag säga att bland annat efter ha hört din historia om concertan så har jag fått just strattera så jag kan ju berätta för dig hur jag upplever dem när vi träffas. Fast jag måste säga att de är dyra - 1100 för 28 st 80 mg.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Återgå till Aspergare och vården



Logga in