Vart tar mailen vägen?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vart tar mailen vägen?

Inläggav Fighterbabe » 2011-10-26 9:04:13

Jag har tidigare fått mail om nya svar i de trådar jag har skrivit i samt rapport om ev. PM, men nu verkar det inte funka?
Var tar mailen vägen?
Tänkte att jag skulle kolla bland inställningarna om min mailadress hade fallit bort, men jag kan inte hitta nån rad för det. Nån som kan tala om var det står??
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Var tar mailen vägen?

Inläggav barracuber » 2011-10-26 10:13:21

Kolla här: ucp.php?i=prefs&mode=post
jag tror länken funkar, annars gå till din profil.

Har du valt Ja i Meddela mig vid svar som standard?
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Var tar mailen vägen?

Inläggav Fighterbabe » 2011-10-26 10:16:23

barracuber skrev:Kolla här: ucp.php?i=prefs&mode=post
jag tror länken funkar, annars gå till din profil.

Har du valt Ja i Meddela mig vid svar som standard?


Yes! Alla JA är markerade. Men jag hittar fortfarande inte var jag anger min mailadress, om de skulle ha fallit bort nånstans....
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Var tar mailen vägen?

Inläggav Fighterbabe » 2011-10-26 10:31:00

Hmmm, jag tror jag har hittat felet. Men vet inte hur det har kunnat bli så "helt plötsligt". Av nån anledning hade de hamnat i skräpposten på min mail. :?
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Var tar mailen vägen?

Inläggav Iridia » 2011-10-26 11:07:21

Sånt händer mig också ibland när mejlprogrammet plötsligt får för sig att något man vill ha är skräppost. Har ditt mejlprogram en knapp där du kan markera "not spam"?
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Var tar mailen vägen?

Inläggav Fighterbabe » 2011-10-26 12:22:23

Iridia skrev:Sånt händer mig också ibland när mejlprogrammet plötsligt får för sig att något man vill ha är skräppost. Har ditt mejlprogram en knapp där du kan markera "not spam"?


Nja, det fanns nåt "markera som säker" som jag klickade i, och så lade jag till adressen bland kontakter. Så NU borde det funka.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Var tar mailen vägen?

Inläggav Titti » 2011-10-26 15:26:23

Jag har tappat funktionen "pop-up-fönster vid nya PM" för en tid sedan. Saknar den men har inte hittat orsaken - ännu.

Och ja - det är fortfarande markerat i mina inställningar att jag skall få det.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Var tar mailen vägen?

Inläggav Dagobert » 2011-10-27 12:56:39

Titti skrev:Jag har tappat funktionen "pop-up-fönster vid nya PM" för en tid sedan. Saknar den men har inte hittat orsaken - ännu.

Och ja - det är fortfarande markerat i mina inställningar att jag skall få det.

Du har väl inte råkat blocka popup i webbläsaren? Eller om den tappat bort undantaget för AS-forums popup.
Dagobert
 
Inlägg: 14144
Anslöt: 2010-11-30

Re: Var tar mailen vägen?

Inläggav Titti » 2011-10-30 21:36:38

Dagobert skrev:
Titti skrev:Jag har tappat funktionen "pop-up-fönster vid nya PM" för en tid sedan. Saknar den men har inte hittat orsaken - ännu.

Och ja - det är fortfarande markerat i mina inställningar att jag skall få det.

Du har väl inte råkat blocka popup i webbläsaren? Eller om den tappat bort undantaget för AS-forums popup.


Nej, jag har inte ändrat några inställningar alls. En popupblockerare har jag men den har ett undantag för Aspergerforum.

Det märkliga är att först fungerade det under en mycket lång tid, sedan slutade det fungera och idag började det igen! Utan att jag gjort någonting alls, mer än startat om datorn, men det har jag gjort förr under den tid det inte fungerat.

Nå - man måste inte alltid förstå allting för att acceptera det. Jag är just nu nöjd med att det fungerar
och funderar bara lite, lite över varför det blev så...
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in