Varningar - DIProgan och tahlia
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
38 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Varningar - DIProgan och tahlia
Varför får vissa forumister varning direkt medan andra kan spatsera runt och öppet terrorisera andra med glåpord, förtal, hot och annat?
Sheyen tex har ju blivit trackaserad av DIProgan och tahlia rätt länge och inte har det hänt nåt alls.
tahlia erkänner i flera inlägg helt öppet vad hon gör också men inget händer.
Nåt luktar skumt om forumet.
Helt öppen nätmobbning och trackasserier där mobbarna helt öppet skryter om sina gärningar. På lägre nivå än lekskolan!
Sheyen tex har ju blivit trackaserad av DIProgan och tahlia rätt länge och inte har det hänt nåt alls.
tahlia erkänner i flera inlägg helt öppet vad hon gör också men inget händer.
Nåt luktar skumt om forumet.
Helt öppen nätmobbning och trackasserier där mobbarna helt öppet skryter om sina gärningar. På lägre nivå än lekskolan!
Re: Varningar - DIProgan och tahlia
Det hänger kanske ihop med det här:
Titti skrev:På torsdag åker jag en runda till Ängelholm och Köpenhamn för att lämna två av mina barn på väg till sommarlovsäventyr. Sen ska jag ta itu med att rensa upp i trådarna och utkräva ansvar för vad som sagts, även i chatten. Moderatorerna tar så klart itu med anmälningarna i den takt de hinner men en del hänger på mig och det får vänta.
Jag säger samma sak som treeman. Man får inte snacka skit om nån medlem men Sheyen går det aldeles utmärkt att kasta dynga på. Helt öppet dessutom. Ruttet.
kullan skrev:Jag säger samma sak som treeman. Man får inte snacka skit om nån medlem men Sheyen går det aldeles utmärkt att kasta dynga på. Helt öppet dessutom. Ruttet.
Du har inte läst varken Dagoberts eller Tittis inlägg va?
Dagobert skrev:Det hänger kanske ihop med det här:Titti skrev:På torsdag åker jag en runda till Ängelholm och Köpenhamn för att lämna två av mina barn på väg till sommarlovsäventyr. Sen ska jag ta itu med att rensa upp i trådarna och utkräva ansvar för vad som sagts, även i chatten. Moderatorerna tar så klart itu med anmälningarna i den takt de hinner men en del hänger på mig och det får vänta.
I och för sig det kan stämma.
Jag bara tycker alla ska behandlas lika. Så det inte blir bara vissa som får varning direkt och andra inte. Det ska väl vara samma regler för alla.
Dagobert skrev:Det hänger kanske ihop med det här:Titti skrev:På torsdag åker jag en runda till Ängelholm och Köpenhamn för att lämna två av mina barn på väg till sommarlovsäventyr. Sen ska jag ta itu med att rensa upp i trådarna och utkräva ansvar för vad som sagts, även i chatten. Moderatorerna tar så klart itu med anmälningarna i den takt de hinner men en del hänger på mig och det får vänta.
Delvis, ja. Men trakasserierna mot mig har hållit på mycket längre. I några månader, faktiskt.
slackern skrev:kullan skrev:Jag säger samma sak som treeman. Man får inte snacka skit om nån medlem men Sheyen går det aldeles utmärkt att kasta dynga på. Helt öppet dessutom. Ruttet.
Hon har en hel drös på ignore-listan...
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Fighterbabe skrev:slackern skrev:kullan skrev:Jag säger samma sak som treeman. Man får inte snacka skit om nån medlem men Sheyen går det aldeles utmärkt att kasta dynga på. Helt öppet dessutom. Ruttet.
Hon har en hel drös på ignore-listan...
Aha jag fattar.
treeman skrev:Jag bara tycker alla ska behandlas lika. Så det inte blir bara vissa som får varning direkt och andra inte. Det ska väl vara samma regler för alla.
Det kan ju hända att de enkla fallen, där det inte är så mycket att gräva fram, avväga och diskutera, och de som kan avgöras nedanför admins nivå betas av först, istället för att man låter dem också vänta tills de mer komplicerade är färdigprocessade.
Senast redigerad av Zombie 2011-06-16 17:39:05, redigerad totalt 3 gånger.
Sheyen skrev:Dagobert skrev:Det hänger kanske ihop med det här:Titti skrev:På torsdag åker jag en runda till Ängelholm och Köpenhamn för att lämna två av mina barn på väg till sommarlovsäventyr. Sen ska jag ta itu med att rensa upp i trådarna och utkräva ansvar för vad som sagts, även i chatten. Moderatorerna tar så klart itu med anmälningarna i den takt de hinner men en del hänger på mig och det får vänta.
Delvis, ja. Men trakasserierna mot mig har hållit på mycket längre. I några månader, faktiskt.
Så känner du dej som ett provokativt offer eller bara som ett oskyldigt offer?
Men som Sheyen säger,det är inget nytt. Pajkastningen har ju pågått hella tiden typ. Varför?
Jag tycker det luktar skunk när folk får utan åtgärd prata skit om andra. Det är det värsta jag vet.
Jag tycker det luktar skunk när folk får utan åtgärd prata skit om andra. Det är det värsta jag vet.
Tycker flera borde ta och fundera på om det är värt att ägna så mycket av sin energi åt det här ständiga grälandet fram och tillbaka.
Vi håller på och går igenom diskussionerna som förts den senaste veckan, men det är många anmälningar vi har att ta ställning till och det finns saker som kräver vår uppmärksamhet utanför forumet också.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Vi håller på och går igenom diskussionerna som förts den senaste veckan, men det är många anmälningar vi har att ta ställning till och det finns saker som kräver vår uppmärksamhet utanför forumet också.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Tahlia skrev det här inlägget tolv timmar före Titti tog time out.
http://www.aspergerforum.se/post569937.html#p569937
Titti har också varit inne och kommenterat:
http://www.aspergerforum.se/post572094.html#p572094
Och jag har fått en varning i tråden som ingen tydligen modererar och kan ge varningar i.
http://www.aspergerforum.se/post572113.html#p572113
Och jag har fått en varning i tråden som ingen tydligen modererar och kan ge varningar i.
- LordNelson
- Anslöt: 2010-06-25
Jag misstänker att moddarna sitter med en uppsjö av anmälningar mot vissa (me included) och att de jobbar på så gott de kan. Det är nog lättare att först beta av de med få anmälningar mot sig, därför blev du avklarad redan i början Nelson. Kort sagt - du har uppfört dig riktigt bra. 
LordNelson skrev:Tahlia skrev det här inlägget tolv timmar före Titti tog time out.
Är du med i doldakameran?
Varför inte bara skita i att svara till de som beter sig som idioter? Det måste ju ändå vara den enklaste lösningen.
DIProgan påstår att Sheyen är psykopat.
post571035.html#p571035
Han antyder också att han har forumledningens stöd att agera som han gör.
post571064.html#p571064
När tahila och DIProgan inte får några varningar tolkar jag det som att de är forumledningens språkrör.
post571035.html#p571035
Han antyder också att han har forumledningens stöd att agera som han gör.
post571064.html#p571064
När tahila och DIProgan inte får några varningar tolkar jag det som att de är forumledningens språkrör.
- LordNelson
- Anslöt: 2010-06-25
tahlia skrev:Nu provocerar du bara. Så där dum är du inte.
va? menar du att han inte har skrivit det och att han inte antyder det???
Fenren skrev:tahlia skrev:Nu provocerar du bara. Så där dum är du inte.
va? menar du att han inte har skrivit det och att han inte antyder det???
Japp. Det han skriver är att han svarar på en fråga från en moderator och att han tidigare har skrivit till en moderator/admin. Visa mig gärna var han säger att han fått svar och stöd från nämnda moderator/admin.
Jag tycker att Lord Nelson var lite rolig där faktiskt. Han fick mig att garva tom.
LordNelson skrev:När tahila och DIProgan inte får några varningar tolkar jag det som att de är forumledningens språkrör.
LOL!
Nej, jag kan försäkra dej, LordNelson, om att så inte är fallet. Visserligen är jag bara forumtekniker och inte moderator, men SÅ mycket hänger jag med att din citerade utsaga inte är korrekt på något vis.
Admin Titti har lite AFK att ta hand om - de övriga moddarna gör så gott de kan under tiden. Men det har bildligt talat regnat in anmälningar och det är svårt att hinna med. De som är extra inblandade i soppan behöver dessutom få noggrannt övervägda bedömningar innan det vidtas några åtgärder. Därför tar det just nu lite tid innan Titti och de andra kan ta tag i det på allvar.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter