Varning för "aspergerskola"

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Varning för "aspergerskola"

Inläggav missrb » 2013-11-12 16:21:56

Hej. Sökte till en friskola i Funäsdalen pga min asperger. Men det var ingen bra ide...läs min historia.
http://www.missrockabilly.se/2013/11/mitt-liv-efter-asperger-diagnosen.html

Ingen ska få utsättas för de jag gjorde, och folk som är bra på att hjärntvätta andra är inte att leka med.

:cry:

Moderator Gripandekylig - Flyttade tråden från avdelningen Att leva som Aspergare
missrb
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-10-07

Varning för "aspergerskola"

Inläggav Tinns » 2013-11-12 18:35:41

Vill bara säga att jag känner igen mig mycket i din historia, speciellt det här sista:
Jag har svårt för sarkasm, ibland förstår jag och ibland inte. Jag tar även saker bokstavligt även fast en del av mig vet hur det egentligen ska tas. Jag kan inte svara på "dubbelfrågor" som "Ska du ha något ifrån affären, eller ska vi fixa det sen?" , då svarar jag oftast bara "Ja" eller "nej". Det är lite lurigt.
Om någon säger det där ordspråket "Nu har du skitit i det blå skåpet", kan ni då tänka er vilken bild jag får i huvudet haha.
Eller "Vi ska bara dit och vända", då ska man bara dit och vända helt enkelt.
Jag klarar inte av för mycket ljud för länge, då kan jag få lite smått panik.
Jag har svårt att t.e.x se på tv och någon pratar i samma rum, då kan jag inte fokusera på tvn, även om personen pratar tyst.
Jag är paranoid, när jag hör att det fnissas runt mig så tror jag direkt att det handlar om mig, riktigt jobbigt!
Sen en del mer som jag inte tänker lista upp såhär.
Tinns
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2013-08-23

Varning för "aspergerskola"

Inläggav plåtmonster » 2013-11-12 19:44:13

Tror det här ingår i att man måste kontrollera att ev verksamhet inte är en omyndigförklarande paradigm. Något Krigarsjäl här skulle kalla TANTifierat.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Varning för "aspergerskola"

Inläggav missrb » 2013-11-12 20:02:57

Tinns skrev:Vill bara säga att jag känner igen mig mycket i din historia, speciellt det här sista:

Ja det är ju mycket "typiskt" för folk med aspergers t.e.x. :-)Happy
plåtmonster skrev:Tror det här ingår i att man måste kontrollera att ev verksamhet inte är en omyndigförklarande paradigm. Något Krigarsjäl här skulle kalla TANTifierat.

Nu förstod jag absolut ingenting :-)006

Moderator Gripandekylig - korrigerade en felaktig citering
missrb
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-10-07

Varning för "aspergerskola"

Inläggav missrb » 2013-11-12 20:03:34

Oj vad fel detdär blev...är inte så van vid att citera o.s.v på sånna här sidor. 8)
missrb
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-10-07

Re: Varning för "aspergerskola"

Inläggav El_Justiciero » 2013-11-12 23:56:32

Tungt för dig att gå igenom det men starkt och tufft av dig att skriva om det.
El_Justiciero
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2013-04-29
Ort: Sollentuna

Varning för "aspergerskola"

Inläggav missrb » 2013-11-13 1:48:08

El_Justiciero skrev:Tungt för dig att gå igenom det men starkt och tufft av dig att skriva om det.


Tack. Ja, det sista jag vill är att någon annan ska gå igenom samma sak, för jag är inte säker på hur många som skulle klara av det utan att ge upp livet.
Sad but true :(
missrb
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-10-07

Varning för "aspergerskola"

Inläggav KrigarSjäl » 2013-11-19 23:37:40

missrb skrev:
Tinns skrev:Vill bara säga att jag känner igen mig mycket i din historia, speciellt det här sista:

Ja det är ju mycket "typiskt" för folk med aspergers t.e.x. :-)Happy
plåtmonster skrev:Tror det här ingår i att man måste kontrollera att ev verksamhet inte är en omyndigförklarande paradigm. Något Krigarsjäl här skulle kalla TANTifierat.

Nu förstod jag absolut ingenting :-)006

Läs kriterielistan över tanten,
ny-kriterielista-over-tanten-t13039.html
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in