Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Kristofer » 2011-12-12 17:02:12

sansula skrev:... så kan ju endast ske om folk hellre vill göra andra saker än vad du vill att dom ska få göra. Ja, om dom alltså väljer nåt som du inte vill. Spela inte dum.


Oavnstående resonemang är även fullt applicerbart på dina åsikter. :roll:
Det är ett idiotiskt icke-argument.

Om du inte klarar av att fortsätta en saklig debatt med argument för dina åsikter så kan vi avsluita vår diskussion här. Jag är inte intresserad av vidare diskussion om nivån är så låg att vi smutskastar, anklagar och tillskriver våra meningsmotståndare åsikter de inte uttalat. Lågvattenmärken undanbedes.

Mina åsikter och argument finns att läsa och jag hänvisar dit. Tills diskussionen kommer upp till en vettig nivå väljer jag att inte fortsätta. Det innebär inte att mina argument är slut. Jag diskuterar gärna vidare, men under vettigare förhållanden och vettigare nivå.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 17:03:30

sansula skrev:Jag tycker en VIP-avdelning är ett äckligt fenomen, men inte vill jag förbjuda den i alla fall. Du däremot vill hindra andra från att göra saker Du inte vill att dom ska göra.


Det du kallar för VIP avdelning är PA. Där ska man kunna ta upp frågor som man inte vill att alla ska ta del av. det kan va pinsamma och väldigt privata saker. Den som är med där får heller inte berätta för dom övriga forumisterna vad som sker där. det är för att det tas upp ämnen som är känsliga. det behövs en sådan avdelning på ett sånt här forum. Allt kan inte va offentligt. Det måste gå att va privat även på internet.

Du tycks inte ha någon vilja att ta in någon annans åsikt än din egen så varför ska jag lyssna på din åsikt för?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 17:04:59

Henkkalexi skrev:Det finns en rätt god orsak till varför vi håller till här: vi har osynliga handikapp. Kan vi inte låta forumet vara en fristad där anonymiteten behålls och man kan diskutera och prata fritt om sina problem utan att vara öppen med sin identitet?

Och det spelar ingen roll hur många gånger det påpekas att man "inte behöver" fylla i personlig information, för ett stort problem med våra handikapp är gränslösheten, sociala svårigheter och en öppenhet med det privata som vi faktiskt inte alltid är så skickliga på att styra.

Jag är helt säker på att det finns fler än jag härinne som skulle få problem med hur mycket information de lämnar ut, och till vilka personer.


+1

Jag vet sällan hur mycket info jag ska lämna ut. Risken är att jag lämnar ut för mycket.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav sansula » 2011-12-12 17:10:55

Henkkalexi skrev:Jag är helt säker på att det finns fler än jag härinne som skulle få problem med hur mycket information de lämnar ut, och till vilka personer.


Du menar att folk inte redan idag kan lämna ut sig på forumet i chatten, inte kan posta bilder på sig i fototråden etc?

Det finns alla sätt i världen att lämna ut sig själv, och göra det för mkt - över hela internet. Och varför ska vi drabbas för dom som inte kan ta ansvar för sig själva? För det första är det en minimal förändring, och med samma logik kan man ju motivera ett totalförbud på alkohol i samhället etc.

Skulle du vilja att Qruiser tog bort profilerna, möjligheten att ladda upp filmer, foton, skriva om sig själv etc? Det tror inte jag, där vill du (eftersom du är HBT) ha dom möjligheter du vill förvägra oss som skulle vilja ha en bråkdel av dessa funktioner här, och inte är HBT.
sansula
 
Inlägg: 414
Anslöt: 2011-06-13
Ort: Göteborg

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav sansula » 2011-12-12 17:12:11

Kristofer skrev:Oavnstående resonemang är även fullt applicerbart på dina åsikter. :roll:
Det är ett idiotiskt icke-argument.


Nej, det är det inte alls. En liknelse är att jag vill ge folk två bollar att välja mellan, du vill bara ge dom en, för att du inte vill att dom ska välja fel boll.
sansula
 
Inlägg: 414
Anslöt: 2011-06-13
Ort: Göteborg

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav sansula » 2011-12-12 17:13:24

kullan skrev:Det du kallar för VIP avdelning är PA. Där ska man kunna ta upp frågor som man inte vill att alla ska ta del av. det kan va pinsamma och väldigt privata saker. Den som är med där får heller inte berätta för dom övriga forumisterna vad som sker där. det är för att det tas upp ämnen som är känsliga. det behövs en sådan avdelning på ett sånt här forum. Allt kan inte va offentligt. Det måste gå att va privat även på internet.

Du tycks inte ha någon vilja att ta in någon annans åsikt än din egen så varför ska jag lyssna på din åsikt för?


Ja, men eftersom alla inte får sina ansökningar godkända dit, så gäller dessa rättigheter inte för alla: därav VIP-avdelning.
sansula
 
Inlägg: 414
Anslöt: 2011-06-13
Ort: Göteborg

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav sansula » 2011-12-12 17:15:14

kullan skrev:+1

Jag vet sällan hur mycket info jag ska lämna ut. Risken är att jag lämnar ut för mycket.


Jasså, du som sa att du inte skulle använda dessa funktioner alls nyss, och har sagt så genom hela tråden. Dessutom har du ju upprepat att det inte är nån skillnad mellan dessa funktioner och att länka till sin egen blogg, så vad är det då för skillnad? Du kan väl lämna ut precis lika mkt information om dig själv idag då redan, med din blogg, och länken till den?
sansula
 
Inlägg: 414
Anslöt: 2011-06-13
Ort: Göteborg

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 17:15:43

sansula skrev:Du menar att folk inte redan idag kan lämna ut sig på forumet i chatten, inte kan posta bilder på sig i fototråden etc?


Jag kan inte posta bilder i fototråden. Jag kan inte med tekniken.Så handikappad är jag.

sansula skrev:För det första är det en minimal förändring, och med samma logik kan man ju motivera ett totalförbud på alkohol i samhället etc.


Ja nu är det Offtopic men jag hade gärna sett ett förbud mot alkohol. och dem " lilla" för ändring du villska ske kan räcka för att förstöra forumet för vissa. Låt det va som det är.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav sansula » 2011-12-12 17:17:53

kullan skrev:Jag kan inte posta bilder i fototråden. Jag kan inte med tekniken.Så handikappad är jag.


Då skulle du inte kunna embedda en bild på din profil heller, från imageshack, photobucket eller dylikt.

Jaja, jag orkar inte med er längre. Lika bra att sluta innan man blir fientlig mot aspisar.
sansula
 
Inlägg: 414
Anslöt: 2011-06-13
Ort: Göteborg

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 17:18:41

sansula skrev:Skulle du vilja att Qruiser tog bort profilerna, möjligheten att ladda upp filmer, foton, skriva om sig själv etc? Det tror inte jag, där vill du (eftersom du är HBT) ha dom möjligheter du vill förvägra oss som skulle vilja ha en bråkdel av dessa funktioner här, och inte är HBT.


Du kan inte jämföra NPF med sexuella läggningar, för det första. De förstnämnda är handikapp och det är inget handikapp att vara bög.

NPF är handikapp och många har svårt med jobb, vänner, studier osv på grund av det. Även om du nu är högfungerande - det är jag också - så för det andra är det fortfarande så att våra handikapp innebär i sig problem med distanslöshet osv.

Jag är inte så blåögd att jag inbillar mig att alla härinne skulle klara av att hantera det.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 17:20:26

sansula skrev:
kullan skrev:Det du kallar för VIP avdelning är PA. Där ska man kunna ta upp frågor som man inte vill att alla ska ta del av. det kan va pinsamma och väldigt privata saker. Den som är med där får heller inte berätta för dom övriga forumisterna vad som sker där. det är för att det tas upp ämnen som är känsliga. det behövs en sådan avdelning på ett sånt här forum. Allt kan inte va offentligt. Det måste gå att va privat även på internet.

Du tycks inte ha någon vilja att ta in någon annans åsikt än din egen så varför ska jag lyssna på din åsikt för?


Ja, men eftersom alla inte får sina ansökningar godkända dit, så gäller dessa rättigheter inte för alla: därav VIP-avdelning.


Ja det är väl bara bra det. Då kan man inte bara åka ut och in bara för att spionera. Jag har varit medlem där men sen fick jag nån varning och då åkte jag ut. det kändes trist i början men jag förstår varför.

Men du läser väl vad alla skriver i de olika trådarna. Där kan jag nog säga lite för mycket istället.
Jag har inte hållit på med dom sociala medierna så länge. 20100 är det första året jag blev forum på nåt som likar ett forum. 2009 skaffade jag mig internet för första gången i mitt liv och 2007 skaffade jag mitt livs första dator. så jag kan ingenting.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav kullan » 2011-12-12 17:22:13

sansula skrev:
kullan skrev:Jag kan inte posta bilder i fototråden. Jag kan inte med tekniken.Så handikappad är jag.


Då skulle du inte kunna embedda en bild på din profil heller, från imageshack, photobucket eller dylikt.

Jaja, jag orkar inte med er längre. Lika bra att sluta innan man blir fientlig mot aspisar.


Nä jag vet inte ens vad du pratar om. Jag har aldrig hört talas om dom sakerna du nämner. Vad är det för nåt?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Kristofer » 2011-12-12 17:32:11

sansula skrev:Jaja, jag orkar inte med er längre. Lika bra att sluta innan man blir fientlig mot aspisar.


Du borde skilja på sak och person. (skilja på åsikter och personer)
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Zirre » 2011-12-12 17:36:49

Varför inte återgå till trådämnet istället? Fast det kanske är en as-grej att vara inte klara av förändringar...
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav calima » 2011-12-12 18:40:50

Henkkalexi skrev:... så kan en utökad profil med mer personlig utformning kanske bli ett problem, om man ex. lämnar ut saker om sig själv man ångrar, eller liknande


Men det är väl ändå inte ett ansvar man kan lasta över på andra!?

Resonemanget är lite "storebroraktigt" tycker jag. Ofta kritiseras olika myndigheter för att de vet vad som är bäst för oss. Vad är då detta?
Jag anser mig stor nog att fatta egna beslut och ta konsekvenserna. Om nu inte alla anses kunna ta sina egna beslut kanske man kan ha en liten "varningstext" innan man får fylla i sin profil?

Henkkalexi skrev:Jag kanske tänker helt konstigt, men för mig är det jäkligt skönt att ha ett forum där jag verkligen får vara helt anonym.


Jag tycker inte alls du tänker konstigt. Anonymiteten är lika viktig för mig men jag anser inte att den minskar med möjligheten att ha en utförlig pres eftersom man själv väljer vad man vill lägga ut.

kullan skrev:Det kan va fel färg eller nåt. jag kan störa mig på nåt så simpelt som ett konstigt mönster på en gardin. det kan bli så störande att jag måste plocka ner den för att kunna koncentrera mig. det kan va så det funkar med dom ev. utökade profilsidorna


Jag är likadan. Jag stör mig på mängder av saker både irl och på nätet. Min strategi när det gäller stökiga presentationer på olika forum är helt enkelt att klicka mig vidare.

" ... det kan va så det funkar med dom ev. utökade profilsidorna"/Kullan

kan ... alltså ingenting du vet.
Det kan också vara så att det produceras en hel mängd fina, roliga, intressanta, spännande och kontaktskapande presentationer.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav calima » 2011-12-12 18:41:25

Zirre skrev:Varför inte återgå till trådämnet istället? Fast det kanske är en as-grej att vara inte klara av förändringar...


Kanske ... ? :D
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 18:47:04

calima skrev:
Henkkalexi skrev:... så kan en utökad profil med mer personlig utformning kanske bli ett problem, om man ex. lämnar ut saker om sig själv man ångrar, eller liknande


Men det är väl ändå inte ett ansvar man kan lasta över på andra!?

Resonemanget är lite "storebroraktigt" tycker jag. Ofta kritiseras olika myndigheter för att de vet vad som är bäst för oss. Vad är då detta?
Jag anser mig stor nog att fatta egna beslut och ta konsekvenserna. Om nu inte alla anses kunna ta sina egna beslut kanske man kan ha en liten "varningstext" innan man får fylla i sin profil?


Jo, jag är medveten om att det låter storebroraktigt, jag håller helt med om det, men jag står för att jag tycker så... Många av oss kan behöva hjälp med distansen. Det är ju inte för intet som man behöver ta en paus härifrån ibland. Distansenlösheten kan lätt bli jobbigt för många av oss, även om det kanske är värre för oss med AS och ADD...?
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Banzai » 2011-12-12 19:01:04

Återigen så håller jag med calima även om Henkkalexi uppmaning om försiktighet var tankeväckande.

Mitt enda vettiga bidra till denna tråd kommer här:

Förslaget är framfört. Vi har fått argument både för och emot dess vara eller icke vara. Nu är det väl främst att luta sig tillbaka och vänta på vad ledningen kommer fram till som återstår att göra.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav calima » 2011-12-12 19:03:00

Fint att du står för vad du tycker, utan att slå till med storslägga. :D (Nej, jag är inte ironisk!)

Enligt min diagnos har jag grav "störning inom autismspektrat" och hamnar bland AS.
Jag har och framför allt har jag haft stora problem med distanslöshet och än större med enorm distans.
För mig är nätet ett bra sätt att vara lite mer "lagom". Datorn och nätet skapar "naturlig" distans samtidigt som jag kan välja själv när jag vill ta ett steg närmare.

Men jag tycker ändå att man själv får ta ansvar och kanske nätet är ett bra sätt att "öva" upp en mer lagom distans till folk? För öva tror jag man måste.
Och det gör inte lika ont att begå "misstag" över nätet.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav calima » 2011-12-12 19:04:22

@Banzai: Jag får nog erkänna att visst ryggdunkande kan kännas behagligt :wink:
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-12-12 19:41:33

För mig spelar det ingen direkt roll. Fast vore ju kul att kunna lägga upp lite fler bilder och en GB skulle inte vara helt fel.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Banzai » 2011-12-12 19:59:58

calima skrev:@Banzai: Jag får nog erkänna att visst ryggdunkande kan kännas behagligt :wink:

Visst gör det? :D
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav EmsAnnorlunda » 2011-12-12 20:25:08

Vad är det för sårbart om vissa väljer att använda ett galleri och lägga upp bilder och vissa låter bli? Det är ingen som tvingar någon att lägga upp några bilder alls..

Detta var ju bara en önskning från ett par användare som ville kunna visa lite bilder.. Förstår inte varför alla blir så upprörda över något som dom inte behöver använda om det skulle bli tal om något sånt..
EmsAnnorlunda
 
Inlägg: 81
Anslöt: 2011-12-10
Ort: skogen

Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?

Inläggav Moggy » 2011-12-12 20:31:21

En sån här funktion skulle dra hit folk av typen som hänger på familjeliv. Såna som gillar att prata bäbisspråk till varann, alltid håller med varann och inte tål diskussioner där folk kan bli oense för då blir det dålig stämning. När dom får nys om att det finns krypin här där man kan lägga upp 100 bilder på gulliga hundvalpar så kommer antalet medlemmar att öka dramatiskt.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in