Vad skall jag med fri diskussion till?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad skall jag med fri diskussion till?

Inläggav Ganesh » 2008-01-11 20:32:51

Jag har svårt att komma på något jag skulle vilja prata om som inte ryms under Övriga Ämnen. Poängen med Fri Diskussion ju att man skall kunna prata om Övriga Ämnen, men utan en moderator. Tror jag. Och jag tror inte att jag vill det, prata här utan vare sig regler för uppförande eller domare. Så jag tänker dumpa Fri Diskussion.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:17:54, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Re: Vad skall jag med fri diskussion till

Inläggav manne » 2008-01-11 20:40:39

Ganesh skrev:Jag har svårt att komma på något jag skulle vilja prata om som inte ryms under Övriga Ämnen. Poängen med Fri Diskussion ju att man skall kunna prata om Övriga Ämnen, men utan en moderator. Tror jag. Och jag tror inte att jag vill det, prata här utan vare sig regler för uppförande eller domare. Så jag tänker dumpa Fri Diskussion.


Helt klart man börjar att tröttna en hel del nu..
regler och lagar ,domare finns ju i samhället, borde också finnas här..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:17:54, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18547
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Parvlon » 2008-01-11 20:47:48

Det är svårt att vara kriminell när man diskuterar, fast det finns fortfarande lagar att följa när man är ute på internet manne. Personuppgifter får exempelvis inte lämnas ut ;) Vet inte om det gäller officiella personer dock.

men jag förstår problematiken ang Fri Diskussion, jag går inte in i vissa trådar för dels tycker ja rubriken låter så korkat o jag vet att det bara tjaffsas därinne fram&tillbaka. Det är väl det de går ut på?
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:17:54, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav manne » 2008-01-11 22:17:23

Parvlon skrev:Det är svårt att vara kriminell när man diskuterar, fast det finns fortfarande lagar att följa när man är ute på internet manne. Personuppgifter får exempelvis inte lämnas ut ;) Vet inte om det gäller officiella personer dock.

men jag förstår problematiken ang Fri Diskussion, jag går inte in i vissa trådar för dels tycker ja rubriken låter så korkat o jag vet att det bara tjaffsas därinne fram&tillbaka. Det är väl det de går ut på?


säger så smahället i sig är inte som det var tex under 50-60 tal med
herr-svensson mm.samhället är korrupt i dag så gränserna som tex bara när jag föddes under 80 talet har flyttast upp avskyvärt vad som är rätt eller fel osv..den rätt-trogne medborgaren finns ej kvar och moralen och etiken minskar för varje dicenium som går..och när samhället förändras så gör indeviden också det tyvär..
jag känner inge skam känslor alls för att jag la ut dessa infor.
eftersom jag inte känner henne personligen..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:17:55, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18547
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Parvlon » 2008-01-12 0:38:47

manne skrev:jag känner inge skam känslor alls för att jag la ut dessa infor.
eftersom jag inte känner henne personligen..

men du ville ju ha regler att följa? Jag bara tipsade om att sådana finns även om de inte är nerskrivna just här i forumet. Netikett kallas en, men den går väl mest ut på att ej vara en skitstövel :lol:
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:17:56, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav weasley » 2008-01-12 12:27:44

Moderatorn:

Ja, Fri.. verkar för tillfället ha tagits över av rasteorierna. Vi moderatorer tycker det är väldigt ledsamt och funderar på vad vi kan göra. En omodererad avdelning är visserligen till för lite hårdare tag, men samtidigt är det i längden ohållbart om den blir "hijackad" av rasteoretiker.

Mycket ansvar ligger på forumets medlemmar också, om alla ser till att INTE MATA TROLLEN kan det hela liksom "ignoreras bort". Som det är nu är Fri... mest en soppa av personangrepp, diskussioner om medlemmars IQ och en allmänt tarvlig plats.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in