Vad ska man säga till frisören!?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Vad ska man säga till frisören!?

Inläggav Flinta » 2012-05-26 9:14:30

kattkvinna skrev:Det förvånar mig att inte fler frisörer har som affärsidé att låta sina kunder vara på "spa" eller "retreat" i klippstolen för en stunds avkoppling mitt i vardagsstressen. Anonymitet och tystnad är visst fult för en frissa. Det ingår inte i deras kultur. Men tänk så mycket obehag en sån frisör besparar sjukskrivna, arbetslösa, eller människor som bara vill ladda för att orka vara sociala på sina jobb. :-)Happy


Detta har man (som jag tidigare skrev) för länge sedan tagit fasta på på d ställen jag klippt mig på i Stockholm m närförorter. Inte konstigt att "vanligt folk" oxå behöver koppla av i huvudet om man lever i en storstad med mkt intryck vart man än är och kanske gör/arbetar eller sysselsätter sig med.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Re: Vad ska man säga till frisören!?

Inläggav zeke00 » 2012-05-28 15:35:46

Det enda prat som förekommer är typ att hon ber mig ändra ställning på huvudet lite för att underlätta att klippningen blir bra


Det bästa med att få håret klippt är att sitta och blunda och försöka hänga med att luta på huvudet beroende på vart hon ska klippa, lite spännande faktiskt. Har jag alltid gjort. Frågade en frisörska en gång om det hjälpte henne att jag höll på att luta på huvudet så där, men kommer förståss inte ihåg nu vad hon sa. Tidigare fick jag gåshud när dom klippte runt öronen med maskin, var riktigt skönt, men det har jag tyvärr inte känt dom senaste åren.

Jag har "turen" att vara hörselskadad, har hörapparater. Brukar först svara på hur jag vill ha håret klippt, sen tar jag av mig hörapparaterna så att det verkligen märks, "Just ja, ska väl ta av mig HÖRAPPARATERNA" (jag kanske inte skriker direkt, men talar extra tydligt). Sen brukar det vara ganska så tyst. Pratar dom ändå så svarar jag bara med mmmmm. Tycker egentligen inte om att gå till frissan, funderar starkt på att klippa håret själv, men det kanske är bra att utsätta sig för det där ibland.
zeke00
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-04-13

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in