Vad göra som aspergare [delad tråd]

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad göra som aspergare [delad tråd]

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 20:31:10

Ja jag har läst en del i början på denna tråd och hittade intressant läsning....jag känner igen mej en hel del angående autism och hur det kan bli för vissa i vuxen ålder.....jag skärmade av omvärlden tidigt, tolv års ålder ungefär och sen har det forsatt och inte av helt utan anledning, ingen smart lösning själv än idag på att va social och känna glädje med det, snart 37,säger väl då en hel del om att dom vuxna gjorde fel också,inte bara ens eget fel..för det snacket gör mej upprörd nu idag så in i helvete.. :-)Raging


mnordgren:

Diskussionen kommer ursprungligen härifrån:

autism-gener-arftlighet-och-dito-forskning-t21795-216.html?hilit=gener
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 21:08:34

..men som är egentligen totalt meningslöst jo.. därför ingen vill höra vad man säger,så är det bara.. säger bara ungefär.. nä men så kan det inte vara när man känner sej bäst själv men men vad fan gör man tja? bli kriminell? nä det är nog ingen bra ide.. men kan kanske skaka galler lika bra som att måsta känna sej som en lat parasit bland den så kallade omgivningen.. :roll:
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Frimodig » 2012-02-28 21:15:55

Uddaaspergare skrev:..men som är egentligen totalt meningslöst jo.. därför ingen vill höra vad man säger,så är det bara.. säger bara ungefär.. nä men så kan det inte vara när man känner sej bäst själv men men vad fan gör man tja? bli kriminell? nä det är nog ingen bra ide.. men kan kanske skaka galler lika bra som att måsta känna sej som en lat parasit bland den så kallade omgivningen.. :roll:


Du skulle kunna ringa mig, 0709-687536.

Vi skulle kunna sitta på nåt café och snacka.

Jag blir provocerad av människor som är desperata. Min spontana reaktion är att lägga mig över dem och hålla koll på rörelserna.

Jag bor i Uppsala, beklagar.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 21:21:12

Och jag i Sundsvall, synd så synd :(
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Frimodig » 2012-02-28 21:30:26

Uddaaspergare skrev:Och jag i Sundsvall, synd så synd :(


Men jag är extremt otrevlig.

Fan, Sundsvall, jag åker aldrig dit numera. Vi hade en flyktingförläggning där, och vi träffades på nån höjd.

Piss. Jag är 67

Om du kommer närmare här så kan du ringa mig.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 21:32:06

Ok.. har läst det du skrev men kan säga dej att det är heller inte kul att känna sej i underläge i många situationer.. känna att man är sämre och inte hänger med som man skulle vilja, klart man blir frustrerad... man ska kunna prestera till max och ska helst va ett geni, om inte? tja då blir man hånad och vill helst inte ha med en att göra då överhuvudtaget om det visar sej att man har problematiska svagheter eller svårigheter då.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 21:36:15

Ok 67 är du.. som min morsa då :lol: Ok ja då kan vi skaka hand då för jag är rätt otrevlig jag med emellanåt :-)Happy
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Frimodig » 2012-02-28 21:44:09

Uddaaspergare skrev:Ok.. har läst det du skrev men kan säga dej att det är heller inte kul att känna sej i underläge i många situationer.. känna att man är sämre och inte hänger med som man skulle vilja, klart man blir frustrerad... man ska kunna prestera till max och ska helst va ett geni, om inte? tja då blir man hånad och vill helst inte ha med en att göra då överhuvudtaget om det visar sej att man har problematiska svagheter eller svårigheter då.


Du behöver inte oroa dig, jag är extremt tolerant.

Jag bryr mig om att kunna försöka bidra till nåt bra.

Eftersom du bor i Sundsvall. Du kan skriva ebrev lennart.frimodig@integra-ab.se.

Jag är inte känslig för att hjälpa bindgalna.

Jag började jobba på Ulleråkers sinnessjukhus 1963, när jag tagit studenten. Det var delvis för att kolla att jag inte var koko som min mormor. Hon levde på Säter från 32, tills hon dog.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 21:45:30

Det är okej att du inte gillar Sundsvall.. är uppvuxen på en annan ort större delen av mitt liv.. flytten till Sundsvall skedde så sent som ifjol utav min halvsyrra,ångrade det efteråt men nu har jag bott på samma ställe ett år,det blev ett helvete men orkar inte flytta nu igen och sen måste man veta var? och det vet jag själv inte nu.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 21:59:58

Har en mamma som tryckt ner mej genom åren, du har ju en hjärnskada och då klarar du inte...... hon har psykiska besvär själv, panikångest grubblar,förstorar upp små saker, när jag bara va lite över tjugo hade hon en depression och tänkte bland annat hoppa från alnöbron... känner du väl inte till? många som hoppat genom åren där iallafall. Till sist båda föräldrarna lider av psyk.. ärftligt? ja det kan det vara ja! på grund av mej? nja inte helt och hållet inte nej nej nej.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 22:05:46

Man blev född och inte valde jag medvetet att bli till besvär nej nej och åter nej. Vilken tur för dej då att du inte va lika koko som din mormor, det kan du va glad för.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 22:19:27

Du tog upp sinnessjukhus? oavsett anledning till det så inget jag tar åt mej utav ska du veta, du får tolka detta precis som du vill jag har skrivit här nu, hur som helst du väljer vad du vill tycka... du vet inget om mej och jag vet ju inte vem du är, just därför rätt knäppt att skaffa sej en bild av någon bara genom lite text men det får du stå för.... vi lever i ett valfritt land och jag vet ju inte vem du är och inte heller tvärtom,inget att gå igång på alltså nu.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Vad göra som aspergare? [delad tråd]

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 22:36:24

Man måste veta vad man ska samtala om för något, om det ska va nån mening och det finns det ju inte så därför ringer jag absolut inte, så du behöver inte oroa dej för nån ringning från mej.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Frimodig » 2012-02-28 22:59:19

Uddaaspergare skrev:Du tog upp sinnessjukhus? oavsett anledning till det så inget jag tar åt mej utav ska du veta, du får tolka detta precis som du vill jag har skrivit här nu, hur som helst du väljer vad du vill tycka... du vet inget om mej och jag vet ju inte vem du är, just därför rätt knäppt att skaffa sej en bild av någon bara genom lite text men det får du stå för.... vi lever i ett valfritt land och jag vet ju inte vem du är och inte heller tvärtom,inget att gå igång på alltså nu.


Du behöver inte bekymra dig. Jag jobbade på Ulleråkers sinnessjukhus från 63 tills 64, sen döptes det om till mentalsjukhus.

Men, du kan nog glömma mig. Du vet bättre. Jag har noll att ge människor som vet bättre, det är skitenkelt.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 23:20:57

Man kan inte rå för att man har psykiska problem och när det är ärfligt... kan ju inte bota sådant av prat på telefon? anklagar ju inte att min mor och far hör hemma på mentalsjukhus för det lite med psyket, min farfar led lite av det men dog 87 även min farmor genom livet som förresten dog idag 90 år gammal på sundsvalls sjukhus,så nu vet du att jag haft en tung dag och jag har brytt mej om min farmor så gott jag kunnat faktiskt och hon har känt det,ärligt alltså, och det gör man då inte om man är mentalsjuk,då va det sagt och avslutat.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 23:32:25

Jag har noll att ge människor som vet bättre skrev du... Ja men då vet du ju nu hur det känns då!
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Frimodig » 2012-02-28 23:33:15

Fast jag skulle kunna hjälpa dig. Via telefon och internet. Sen skulle du kunna komma till Stråssa en gång på sommaren. Jag skulle kunna åka till Sundsvall en gång på sommaren.

Jag vet inte om det här går att förklara. Jag tillhör de få jockar som möjligen kan förstå dig. Jag är inte känslig för personliga katastrofer, det är nåt man tar sig igenom.

Sen skulle jag omedelbart börja diskutera hur du kan försörja dig, för att bli fri.

Så det är mobil, internet och 2 veckor på sommaren som gäller.

Men, om du vet bättre så är jag ingenting för dig. Absolut ingenting.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 23:44:58

Får be så mycket om ursäkt för mitt uppträdande ikväll,skrev ju vad som skett idag och inte ens jag kan känna mej oberörd av det, hon va gammal och sjuk skönt för henne att få somna in jo men visst.
Jo jag tycker vi kan forsätta hålla kontakten... du vill ju bara väl eller hur? inget ont alls från din sida.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-28 23:53:38

Bara du accepterar att man är lite blödig då... passar sej ju inte om man är manlig nä då är man mer som en kvinna typ eller hur? för du vet väl vad manlighet är och hur man då ska va kan jag tänka mej som levt ett tag också så att säga.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Frimodig » 2012-02-29 0:07:00

Uddaaspergare skrev:Bara du accepterar att man är lite blödig då... passar sej ju inte om man är manlig nä då är man mer som en kvinna typ eller hur? för du vet väl vad manlighet är och hur man då ska va kan jag tänka mej som levt ett tag också så att säga.


Du förstår inte. Jag accepterar vad fan som helst. Jag har mött vad fan som helst.
Min mormor var schizofren. Jag trodde jag var kokko, innan jag kom till Ulleråker när jag var 19. Då fattade jag att de här människorna var en helt annan verklighet.

När det gäller mig, kan du vara hur fan som helst. Om du inte börjar förneka judeutrotningen eller så. Jag är överkänslig när det gäller judar, trots Israel, och romer och såna.

Det är ok för mig att vara blödig, fast jag är inte det. Det är ett tecken på känslighet, vilket är bra. Jag har bristande känslighet i allmänhet, utom när det gäller människor som det objektivt är synd om, som du.

Bollen är din.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Frimodig » 2012-02-29 0:08:14

Uddaaspergare skrev:Man måste veta vad man ska samtala om för något, om det ska va nån mening och det finns det ju inte så därför ringer jag absolut inte, så du behöver inte oroa dej för nån ringning från mej.
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-29 0:10:30

Bollen är din... du avgör en dag i såna fall om du har lust att ödsla energi på någon du inte känner... vi säger väl så nu och den som lever får se då,jag spikar absolut inte något nu. :lol:
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Uddaaspergare » 2012-02-29 0:18:18

Du skrev bollen är din... jag läste ditt efteråt jag skickat mitt bara så du vet.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Autism, gener, ärftlighet och dito forskning.

Inläggav Frimodig » 2012-02-29 0:21:06

Uddaaspergare skrev:Bollen är din... du avgör en dag i såna fall om du har lust att ödsla energi på någon du inte känner... vi säger väl så nu och den som lever får se då,jag spikar absolut inte något nu. :lol:


Skriv epost, det är enklast.

Du kan ringa för att höra hur jag låter. Fast jag är rätt formell.

Jag gillar att försöka hjälpa knäppjökar, med vad jag lärt mig under livet.

Sen är jag totalt neutral inför vad andra människor tänker, det är helt och hållet deras eget problem.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in