uppdateringar och grattis säkerhets program till windows.

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

uppdateringar och grattis säkerhets program till windows.

Inläggav manne » 2008-02-16 20:36:03

jag hittade eller fick ett tips till en grattis sida med bra windows-program.
:D :D :D

http://www.iobit.com/


som tex

Advanced WindowsCare Personal 100% Freeware

Advanced WindowsCare Professional Free Trial

IObit SmartDefrag 100% Freeware

Spyware Defender Coming soon!

Are You Still Using Function-Limited AVG Antivirus Free Edition

detta hära programet tyckte jag i alla fall var toppen. :D :D
Advanced WindowsCare Personal 100% Freeware
programet längst ner hjälpte mig jävligt mycket i alla fall. :D :D
och nu så slipper jag göra allt manuellt längre.. :!:
alltså den förbättrar prestandan på datorn mycket..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18565
Anslöt: 2007-08-23

Re: uppdateringar och grattis säkerhets program till windows

Inläggav manne » 2008-02-16 21:34:11

manne skrev:jag hittade eller fick ett tips till en grattis sida med bra windows-program.
:D :D :D

http://www.iobit.com/


som tex

Advanced WindowsCare Personal 100% Freeware

Advanced WindowsCare Professional Free Trial

IObit SmartDefrag 100% Freeware

Spyware Defender Coming soon!

Are You Still Using Function-Limited AVG Antivirus Free Edition

detta hära programet tyckte jag i alla fall var toppen. :D :D
Advanced WindowsCare Personal 100% Freeware
programet längst ner hjälpte mig jävligt mycket i alla fall. :D :D
och nu så slipper jag göra allt manuellt längre.. :!:
alltså den förbättrar prestandan på datorn mycket..


detta kan jag verkligen rekomendera för att förbättra prestandan och för att reparera windows och för att lagga skadade system operativ filer.

detta hära programet tyckte jag i alla fall var toppen.
Advanced WindowsCare Personal 100% Freeware
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18565
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav manne » 2008-02-17 13:13:01

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

all fakta mm.

Free Stability & Performance Boost


Advanced WindowsCare Personal Edition
100% Free Download

This comprehensive PC-care utility has a one-click approach to helping protect, repair and optimize your PC. Advanced WindowsCare Personal Edition helps protect, optimize, and repair your PC –– with daily use.

Features of this fantastic, award-winning, 100% free program include:
Ending slow downs, freezes, crashes, and security threats.
Scanning and finding what other utilities miss on your PC.
Keeping your PC error-free and running more smoothly than ever.
Designed for Windows Vista, XP, and 2000.
Over 5,000,000 downloads since 2006.
Availability is free of charge for private use.
Plus, Advanced WindowsCare Personal is 100% safe and clean with no adware, spyware, or viruses.
You’re just 2 minutes away from a faster and error-free PC :D :D

Extremely Easy to Use
Completes its work with just one click. Scans, repairs and gives personal care to your PC in one minute. Defends Your PC with 100% Freeware
Scans and removes spyware and adware using up-to-date definition files. Prevents spyware, hackers and hijackers from installing malicious items on your computer. Erases and updates your PC’s activity history. Cleans your Windows
Boosts your system’s performance by cleaning missing files, destroying unwanted files, deleting obsolete files, removing junk files, and eliminating corrupt registry entries. Keeps Your PC Running at Peak Performance
Tunes up Windows by unleashing the built-in power of your system. Dramatically improves both system and Internet performance. Fixes Multiple System Errors
Does more than a registry cleaner, keeping your PC stable and running at peak efficiency. Repairs PC configurations by eliminating system bottlenecks and preventing crashes. Safe and 100% Free
100% free with no spyware or adware! Advanced WindowsCare Personal Edition is a safe and trusted solution from a leading software vendor.


How does it work?

3 Easy Steps from diagnosis to solution: (See Screenshots...)

Step 1: Open Advanced WindowsCare Personal Edition.


Step 2: Click the SCAN button and Advanced WindowsCare Personal edition will scan your PC for possible errors and necessary fixes.


Step 3: Review the scan results and click REPAIR. Now, you’re finished! It’s that easy and pain-free. And remember, it’s 100% Freeware!

How does it work?

3 Easy Steps from diagnosis to solution: (See Screenshots...)

Step 1: Open Advanced WindowsCare Personal Edition.


Step 2: Click the SCAN button and Advanced WindowsCare Personal edition will scan your PC for possible errors and necessary fixes.


Step 3: Review the scan results and click REPAIR. Now, you’re finished! It’s that easy and pain-free. And remember, it’s 100% Freeware!
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18565
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav manne » 2008-02-17 13:39:27

men det bästa är nog detta

Cleans your Windows
Boosts your system’s performance by cleaning missing files, destroying unwanted files, deleting obsolete files, removing junk files, and eliminating corrupt registry entries.

:D :D :D :D :D
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18565
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Kvasir » 2008-02-17 13:47:24

Manne, jobbar du åt dem, eftersom du måste kopiera hela reklamtexterna? ;)


Räcker det inte med en länk och en kort sammanfattning? Det finns ju massor av sådana där program, så det vore kanske bättre då att att länka till ett par olika än att fylla en hel tråd med bara reklam för ett enda.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav manne » 2008-02-17 13:50:27

Kvasir skrev:Manne, jobbar du åt dem, eftersom du måste kopiera hela reklamtexterna? ;)


Räcker det inte med en länk och en kort sammanfattning? Det finns ju massor av sådana där program, så det vore kanske bättre då att att länka till ett par olika än att fylla en hel tråd med bara reklam för ett enda.


om det ändå vore så.. :D :D :D :D :cry:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18565
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Parvlon » 2008-02-17 14:41:05

manne skrev:Step 1: Open Advanced WindowsCare Personal Edition.

Kollade och det verkade vara ett sådant där "tryck o hoppas på det bästa" programmen, så surt om inte datorn startar plötsligt.. Har redan ett par liknande program.
Defragprogrammet har jag ej heller nytta utav.
Använt http://www.defraggler.com ett tag nu o har ingen anledning t att byta men tack ändå. :)
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav manne » 2008-02-17 14:49:22

Parvlon skrev:
manne skrev:Step 1: Open Advanced WindowsCare Personal Edition.

Kollade och det verkade vara ett sådant där "tryck o hoppas på det bästa" programmen, så surt om inte datorn startar plötsligt.. Har redan ett par liknande program.
Defragprogrammet har jag ej heller nytta utav.
Använt http://www.defraggler.com ett tag nu o har ingen anledning t att byta men tack ändå. :)


ok jag deffragar och kör scandisk manuelt i från kontrollpannel (den hära datorn) enhet c: har aldrig användt program till det någonsin .. 8)
kontrollpanellen.-
Prestanda och underhåll
har dära i mott aldrig användt Schemalagda aktiviteter
eller windows live toolbar för den delen heller men det är väl något som bör göra i bland. :?:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18565
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav md2perpe » 2008-02-17 23:17:07

Vad säger att dessa program inte lägger in spyware eller annan malware på datorn?
Senast redigerad av md2perpe 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
md2perpe
 
Inlägg: 433
Anslöt: 2005-10-21

Inläggav Moggy » 2008-02-21 6:26:03

Parvlon skrev:Använt http://www.defraggler.com ett tag nu o har ingen anledning t att byta men tack ändå. :)


Tack för tipset. Såg vettigt ut. Varit ute efter nåt funktionellt defragprogram utan massa bloat.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav manne » 2008-02-21 10:49:51

Parvlon skrev:
manne skrev:Step 1: Open Advanced WindowsCare Personal Edition.

Kollade och det verkade vara ett sådant där "tryck o hoppas på det bästa" programmen, så surt om inte datorn startar plötsligt.. Har redan ett par liknande program.
Defragprogrammet har jag ej heller nytta utav.
Använt http://www.defraggler.com ett tag nu o har ingen anledning t att byta men tack ändå. :)


du borde nästa starta en egen tråd men detta program som huvud punkt.
vadå är defrag program bättre än att göra det manuelt och så. :?: :?:
och på vilket sätt skilljer det sig ... :?:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18565
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Kvasir » 2008-02-21 12:48:18

manne skrev:
Parvlon skrev:
manne skrev:Step 1: Open Advanced WindowsCare Personal Edition.

Kollade och det verkade vara ett sådant där "tryck o hoppas på det bästa" programmen, så surt om inte datorn startar plötsligt.. Har redan ett par liknande program.
Defragprogrammet har jag ej heller nytta utav.
Använt http://www.defraggler.com ett tag nu o har ingen anledning t att byta men tack ändå. :)


du borde nästa starta en egen tråd men detta program som huvud punkt.
vadå är defrag program bättre än att göra det manuelt och så. :?: :?:
och på vilket sätt skilljer det sig ... :?:


Ursäkte, men hur hade du tänkt defragmentera "manuellt", utan att använda ett program?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav manne » 2008-02-21 17:46:59

Kvasir skrev:
manne skrev:
Parvlon skrev:[quote="manne"]Step 1: Open Advanced WindowsCare Personal Edition.

Kollade och det verkade vara ett sådant där "tryck o hoppas på det bästa" programmen, så surt om inte datorn startar plötsligt.. Har redan ett par liknande program.
Defragprogrammet har jag ej heller nytta utav.
Använt http://www.defraggler.com ett tag nu o har ingen anledning t att byta men tack ändå. :)


du borde nästa starta en egen tråd men detta program som huvud punkt.
vadå är defrag program bättre än att göra det manuelt och så. :?: :?:
och på vilket sätt skilljer det sig ... :?:


Ursäkte, men hur hade du tänkt defragmentera "manuellt", utan att använda ett program?[/quote]

den hära datorn eller kontrollpanellen enhet c: vänster-klicka osv windows egna program asså... :!: :!:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18565
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Kvasir » 2008-02-21 18:51:07

manne skrev:du borde nästa starta en egen tråd men detta program som huvud punkt.
vadå är defrag program bättre än att göra det manuelt och så. :?: :?:
och på vilket sätt skilljer det sig ... :?:


Ursäkte, men hur hade du tänkt defragmentera "manuellt", utan att använda ett program?[/quote]

den hära datorn eller kontrollpanellen enhet c: vänster-klicka osv windows egna program asså... :!: :!:[/quote]

Jaha, "manuellt" syftade alltså bara på att själv välja när man ska defragmentera istället för att låta något program göra det automatiskt? Då förstår jag vad du menade. Men det valet har du väl med alla defragmenteringsprogram, misstänker jag. Jag tror du kan få även Windows egen att köra schemalagt, men är osäker där.

Sedan så gör i vart fall XP, och kanske några andra Win-varianter, en annan enklare typ av defragmentering automatiskt i bakgrunden då och då. Den är ingen total defragmentering utan försöker bara se till att de filer som är viktiga för Windows och de progam man ofta använder ligger konsekutivt och lämpligt placerade för att snabba på uppstart av Windows och av program. Denna process utnyttjar statistik som Windows samlar in från hur du använder din maskin, och försöker optimera därefter.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Parvlon » 2008-02-22 1:38:42

manne skrev:
Parvlon skrev:
manne skrev:Step 1: Open Advanced WindowsCare Personal Edition.

Kollade och det verkade vara ett sådant där "tryck o hoppas på det bästa" programmen, så surt om inte datorn startar plötsligt.. Har redan ett par liknande program.
Defragprogrammet har jag ej heller nytta utav.
Använt http://www.defraggler.com ett tag nu o har ingen anledning t att byta men tack ändå. :)


du borde nästa starta en egen tråd men detta program som huvud punkt.
vadå är defrag program bättre än att göra det manuelt och så. :?: :?:
och på vilket sätt skilljer det sig ... :?:

Det använder troligen ingen annan teknik än vad windows inbyggda defragger gör, alltså windows inbyggda APIgränsnitt(som me största sannolikhet används i windows inbyggda defrag) men utan 3dje parts program kan jag inte välja vad/vilka mappar som ska analyseras. Med mitt instabila system som oxå har 8partioner varav 3överlappar är det nog ett måste, tänker inte chansa. Ska skaffa mig en större hårddisk innan jag omformaterar..

Moggy, Gogglesökning:
Results 1 - 10 of about 412,000 for defraggler
defraggler använder standard windows API och installationsprogrammet är byggt med "nirsoft PiMP SFX".
Det behöver ju eg. inte betyda mer än att det ska se bra ut, men vanligtvis så brukar malware eller misstänkt malwarekod bli hittat rätt snabbt när programm används utav många freebeez.
AVG har tydligen rapporterat trojan i defraggler, men det är troligare att det är AVG som har fel, än något annat. Det är inte ovanligt. Autothotkey, ett program jag använder dagligen har rapporterats som trojan utav AVG med. Det är troligare att det är nirsofts "installationsprogram" som AVG reagerar på dock. Den använder sig av ung. samma teknik för att kopiera filer som en del trojaner gör

kvasir skrev:Sedan så gör i vart fall XP, och kanske några andra Win-varianter, en annan enklare typ av defragmentering automatiskt i bakgrunden då och då.
Menar du på 'indexing service' så söker denna bara efter dokument, txtfiler typ .txt, html, doc osv och indexierar egenskaper hos dessa filer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Indexing_Service

Det är en utav de tjänster jag stänger av med en gång jag installerar nytt system. Det är möjligt dock att windows använder sig utav information som 'indexing service' hittar och lagrar, men jag har svårt att se att windows skulle defragmentera annat än vissa systemfiler utan att fråga användaren.
Det är risk att 'indexing service' gör datorn segare, och det skrivs om på tex http://www.theeldergeek.com/indexing_service.htm
Men har man en tillräckligt snabb dator, och inte rör om i hårddisken så ofta, är risken större att man har nytta av den tror jag, iallafall så är det väl det som är meningen .
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Kvasir » 2008-02-22 1:56:53

Parvlon skrev:
kvasir skrev:Sedan så gör i vart fall XP, och kanske några andra Win-varianter, en annan enklare typ av defragmentering automatiskt i bakgrunden då och då.
Menar du på 'indexing service' så söker denna bara efter dokument, txtfiler typ .txt, html, doc osv och indexierar egenskaper hos dessa filer.



Nix, jag menar precis vad jag skrev. Windows försöker dynamiskt optimera tiden för uppstart av såväl sig självt som vanligen använda program. Jag vet inte om det ens går att stänga av detta, men funkar det som avsett så är det nog en bra funktion. En vanlig defragmentering gör nog inga sådana optimeringar. Windows för självt statistik löpande för att kunna göra dessa optimeringar. Detta körs så vitt jag förstår dessutom bara när maskinen är idle eller i alla fall lågt belastad, så det ska inte vara någon risk att det drar igång mitt ett spel eller så. Notera också att detta inte är någon full defragmentering av hela partitionen, utan berör just de filer som spelar roll för uppstart av OS och program enbart.

http://faq.storagereview.com/XPDefrag
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Parvlon » 2008-02-22 2:13:55

Prefetch grejjen stänger jag med av, jag trodde den informationen används bara när man själv bestämmer sig för att köra defrag.

För att kolla boottimiing, och defragmentera systemfiler samt program som startas upp automatiskt använder jag information jag får utav Boot Log XP

Jag litar inte på windows inbyggda krusiduller. :x icon
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 2 gånger.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Kvasir » 2008-02-22 2:15:34

Parvlon skrev:Prefetch grejjen stänger jag med av, som jag förstår används bara den informationen när man själv bestämmer sig för att köra defrag.


Nej, det är väl så det inte är, om jag minns den artikel jag länkade till rätt.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Parvlon » 2008-02-22 2:17:51

nej, du har rätt jag läste den inte helt me bägge ögonen. Editerade bort den delen precis
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Kvasir » 2008-02-22 2:46:21

Parvlon skrev:nej, du har rätt jag läste den inte helt me bägge ögonen. Editerade bort den delen precis


Lätt hänt. Det MS själva skriver brukar inte alltid vara helt pedagogiskt skrivet. :)
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Parvlon » 2008-02-22 3:05:34

Pedagog är tydligen ett vanligt ryskt namn.
I vilket fall som helst, så hade microsoft helst inte släppt någon information utav vad deras program gör ifall de hade sluppit, av ekonomiska skäl.
Defrag CMD funktioner verkar intressant, ska googla lite :)
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:38:57, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Kvasir » 2008-02-22 3:08:07

Parvlon skrev:Pedagog är tydligen ett vanligt ryskt namn. :)
I vilket fall som helst, så hade microsoft helst inte släppt någon information utav vad deras program gör ifall de hade sluppit, av ekonomiska skäl.


I fall som detta kan jag tänka mig att det är bättre för dem att tala om vad funktionen faktiskt gör än att folk börjar spekulera och klaga på en massa dumheter som den faktiskt inte gör.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Återgå till IT-forum



Logga in