Tycker du Manne ska få starta nya trådar?
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
56 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
rdos skrev:En kompromiss skulle kunna vara att bara låta honom skapa nya trådar i AOT, och systematiskt flytta alla trådar han skapar någon annanstans dit. Fast jag inser ju att detta belastar moderatorna, men det är något som jag iaf tror skulle fungera.
Jag vill inte tjafsa egentligen men jag tycker faktiskt att rdos idé om trådar i AOT är konstruktiv. De flesta av Mannes trådar brukar vara AOT-trådar och om trådarna ligger i AOT så indexeras de inte av sökmotorerna och drar inte hit folk bara för just de trådarna.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Re: Tycker du Manne ska få starta nya trådar?
Är inte det enklaste sättet att sätta en max begränsning på antalet trådar ett konto kan skapa per dag och det gäller ALLA PÅ FORUMET.
Skulle man även bli av med risken att någon drar ingen en botjävel som spammar sönder forumet. Har varit på forum där det skett.
Skulle man även bli av med risken att någon drar ingen en botjävel som spammar sönder forumet. Har varit på forum där det skett.
Jag tycker man borde stoppa in alla tramstrådar i Nonsenstråden och på så vis hålla forumet rent.
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
Nu när det är phpbb3 borde det väl gå att ändra inställningarna så att man kan hindra användare på ett mer nyanserat sätt än tidigare, fast i mannes fall verkar det ju fungera ändå...
Sätter man en begränsning på antalet startade trådar per person riskerar vi att fler trådar går off topic och blir röriga att läsa i. Det leder dessutom till mer jobb för moderatorerna om de ska försöka dela dessa trådar.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Manne ska få posta. Han är klumpig men harmlös. Däremot kan han behöva modereras ibland...
Nu med phpbb3 hoppas jag att admin ordnar så att de medlemmar som inte får skapa nya trådar inte heller har möjlighet att bryta mot den regeln.
Samtidigt så skulle jag uppskatta om de tar en ny funderare på om dessa mycket otrevliga regler behöver gälla i samtliga delar i forumet.
Samtidigt så skulle jag uppskatta om de tar en ny funderare på om dessa mycket otrevliga regler behöver gälla i samtliga delar i forumet.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter