Tv-spel och datorspel är svindyrt?
42 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
någon mera än mig som har lagt av med denna svin dyra lyx konsumtionen av tv spel och dator spel.?
att spela dator och tv spel är i dag en lyx hobby är väldigt dyrt och en lyx vara ett spel kostar ca 800 kr
jag har förut spelat upp tv spel för flera tusentals kr och valt då under den tiden att äta billig skit och burk mat för att kunna med denna lyx hobby för lång tid sedan att ha råd med detta
vill man bli ruinerad ekonomiskt så är dator och tv spel en bra metod.
spelade mycket pc och xbox 360 spel och ps2 och ps 3 och ps4 spel från åren 2002-till 2013.
så någon mera än mig som har lagt av i dag med denna lyxvara
och hur skall man kunna bliv kvitt med ett sådant lyx beroende av spel
så hur skall samhället kunna göra så att folk inte blir ur panka på grund av pc och dator spel

att spela dator och tv spel är i dag en lyx hobby är väldigt dyrt och en lyx vara ett spel kostar ca 800 kr

jag har förut spelat upp tv spel för flera tusentals kr och valt då under den tiden att äta billig skit och burk mat för att kunna med denna lyx hobby för lång tid sedan att ha råd med detta

vill man bli ruinerad ekonomiskt så är dator och tv spel en bra metod.
spelade mycket pc och xbox 360 spel och ps2 och ps 3 och ps4 spel från åren 2002-till 2013.
så någon mera än mig som har lagt av i dag med denna lyxvara

och hur skall man kunna bliv kvitt med ett sådant lyx beroende av spel

så hur skall samhället kunna göra så att folk inte blir ur panka på grund av pc och dator spel

jag spelar inte pc eller tv spel längre har lagt av med den lyx hobbyn
tänk vad många tusenlappar jag har slösat bort igenom åren på sådant skit igenom åren.
och levt på färdig rätter så som Findus och Dafgårds rätter för att ha råd med allt detta
Det är det inte värt
som att kasta pengar i sjön
någon mera än mig som har varit i en liknade situation

tänk vad många tusenlappar jag har slösat bort igenom åren på sådant skit igenom åren.

och levt på färdig rätter så som Findus och Dafgårds rätter för att ha råd med allt detta

Det är det inte värt

som att kasta pengar i sjön

någon mera än mig som har varit i en liknade situation

tänk vad många ungdomar denna spel industrin lurar på stora pengar

tror att jag i snitt köpte en spel i veckan det är ett jävla gift detta
och hur många har inte fått sin ekonomi totalt förstörd på grund av dyra pc och tv spel

och hur många har inte fått sin ekonomi totalt förstörd på grund av dyra pc och tv spel

jag kommer i alla fall aldrig mera att slösa bort dyra pengar på pc eller tv spel

Brukade då under den tiden gå till EB Game och till Game stop i Täby centrum mm och köpa massor av dyra Xbox och Xbox 360 spel mm köpte även i butiken och ett sådant spel kostade ca 800 kr köpte även en hel del spel från webhallen och i från Discshop .
svin dyrt var det
blev väl ca 1 spel i veckan då under den tiden
svin dyrt var det

blev väl ca 1 spel i veckan då under den tiden

Men manne, nästan alla nöjen kostar pengar. Det är väl bara att låna böcker och gå promenader som är gratis. Eller att titta på SVT på tv (fast själva teven är ju inte gratis).
SVT är inte gratis.
Deras propaganda och dekadenta underhållning är finansierad av våra skattepengar.
Vi TVINGAS alltså att betala för vår egen indoktrinering.
Deras propaganda och dekadenta underhållning är finansierad av våra skattepengar.
Vi TVINGAS alltså att betala för vår egen indoktrinering.
- triggerhappyD
- Anslöt: 2015-06-01
Sista datorspelet jag köpte var Skyrim, som kanske kostade 500kr? Efter tusen timmars spelade var jag nere på 50 öre timmen, klart överkomligt. Man kan ju inte gå i fällan och köpa korta spel som man snabbt tröttnar på, då blir det dyrt. Sedan är ju TV- och datorspel något som hör ungdomen till, de flesta slutar efter de blivit vuxna. Då skaffar man sig intressen ute i den verkliga världen istället, och då blir det dyrt på riktigt.
Alien skrev:Men manne, nästan alla nöjen kostar pengar. Det är väl bara att låna böcker och gå promenader som är gratis. Eller att titta på SVT på tv (fast själva teven är ju inte gratis).
jasså netflix kostar 150 kr i månaden tv och pc spel kostar 800 kr st eller mera

Men spelar man spel är man aktiv, kollar man bara TV-serier i soffan är man passiv och somnar (iaf jag).
Nu har jag inte tid att kolla på Netflix utöver de vanliga tv-kanalerna, då blir även 150 kr/mån onödigt dyrt.
Nu har jag inte tid att kolla på Netflix utöver de vanliga tv-kanalerna, då blir även 150 kr/mån onödigt dyrt.
Huggorm skrev:Sista datorspelet jag köpte var Skyrim, som kanske kostade 500kr? Efter tusen timmars spelade var jag nere på 50 öre timmen, klart överkomligt. Man kan ju inte gå i fällan och köpa korta spel som man snabbt tröttnar på, då blir det dyrt. Sedan är ju TV- och datorspel något som hör ungdomen till, de flesta slutar efter de blivit vuxna. Då skaffar man sig intressen ute i den verkliga världen istället, och då blir det dyrt på riktigt.
jag har också haft Skyrim på ps3 a tyckte inte om det spelet alls med fula mellansekvenser och taskig grafik
och den där ständigt jobbiga återkommande sången jingeln i spelet efter eller under striderna.
Och figurer som såg ut som vikingar med horn på hjälmen ingen röd tråd i spelet alldeles för mycket sandlåda i spelet

Jag brukade kopiera spel gratis till min Amiga 500.
Men jag kan tänka mig att datorspel är lite mer komplicerat nu.

Men jag kan tänka mig att datorspel är lite mer komplicerat nu.
Jag spelar rätt mycket
Det är rätt dyrt med spel, men brukar handla när det är rea
T.ex så är det 30 procent rabatt på Sniper Elite: Resistance

Det är rätt dyrt med spel, men brukar handla när det är rea

Ja man måste ha en bra PC för att det ska vara en fröjd för ögat att spela. Uppgraderade min PC nyligen så funkar finfint att spela i 1440p.
Huggorm skrev:Sista datorspelet jag köpte var Skyrim, som kanske kostade 500kr? Efter tusen timmars spelade var jag nere på 50 öre timmen, klart överkomligt. Man kan ju inte gå i fällan och köpa korta spel som man snabbt tröttnar på, då blir det dyrt. Sedan är ju TV- och datorspel något som hör ungdomen till, de flesta slutar efter de blivit vuxna. Då skaffar man sig intressen ute i den verkliga världen istället, och då blir det dyrt på riktigt.
bättre att lägga pengarna på något bättre i stället som tex semester utomlands i stället

tex resor till solsemestrar tex Spanien eller något liknande

tänk vad många tusenlappar som har åt till onödiga pc och tv spel igenom åren

Julianus skrev:Jag spelar rätt mycket![]()
Det är rätt dyrt med spel, men brukar handla när det är rea![]()
detta där spelet minns jag ännu i dag man skjuter nazister

Return to Castle Wolfenstein - Mission 1 Gameplay
Julianus skrev:PlayStation 4 Pro
Ja det är den uppgraderade och slimmade varianten av alla dessa nya

bättre grafik kraftfullare konsol mm

Re: Tv-spel och datorspel är svindyrt?
Japp 
Är också anpassat för 4K-upplösning
Köpte den för under 4000:- på Webhallen (mellandagsrea).

Är också anpassat för 4K-upplösning

Köpte den för under 4000:- på Webhallen (mellandagsrea).
jag minns i alla fall att på Xbox 360 så blev man tvungen att köpa ett guld kort med koder för att kunna spela online .
väldigt störande man hade ett fysiskt värdebevis som man köpte i spel affären och man fick öppna värdebeviset och skrapa fram olika koder för att överhuvudtaget kunna spela online.
på ps3 an så behövde man då inte krångla med olika värdebevis alls
väldigt störande man hade ett fysiskt värdebevis som man köpte i spel affären och man fick öppna värdebeviset och skrapa fram olika koder för att överhuvudtaget kunna spela online.
på ps3 an så behövde man då inte krångla med olika värdebevis alls