TV-serier jag rekommenderar

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

TV-serier

Inläggav DIProgan » 2013-10-02 14:36:48

Jag tycker Dexters slut var mycket bra. Smärtsamt men bra. Breaking Bad känns som den slutade 1-2 sässonger för sent men slutet var väl ok inte mycket mer.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-10-02 17:08:43

Va, Breaking Bad har varit på topp hela tiden. Jättenöjd med finalen. Det slutade perfekt.
Dexter har lidit i kvalitet sen serien fick nya showrunners, tycker jag.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav kapuni » 2013-10-02 20:34:23

Mina favoriter just nu:
Orange is the new black - finns på Netflix
Weeds - Netflix
South Park
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

TV-serier

Inläggav sugrövmanövern » 2013-10-02 20:42:58

kapuni skrev:Orange is the new black - finns på Netflix
Ja den är fantastisk, jag väntar på nästa säsong, otåligt. Crazy Eyes :-)154 :mrgreen:
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

TV-serier

Inläggav kapuni » 2013-10-02 20:47:50

sugrövmanövern skrev:
kapuni skrev:Orange is the new black - finns på Netflix
Ja den är fantastisk, jag väntar på nästa säsong, otåligt. Crazy Eyes :-)154 :mrgreen:

Hoppas nästa säsong kommer snart! Haha jag börjar gilla Crazy Eyes.
Jag håller tillgodo med Weeds under tiden, det är visst från samma skapare.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

TV-serier

Inläggav Gustovich » 2013-10-02 20:59:30

Postar mina favoriter i ordning

Game Of Thrones (helt i sin egen klass egentligen, bästa jag varit med om i både film, tv-serier, spel osv)

The Wire
Breaking Bad
Oz
Deadwood
Firefly
Sherlock
The Sopranos

Vad jag minns älskade jag Band Of Brothers när jag var yngre. Det var dock väldigt längesen så jag vet inte riktigt vad jag tycker nu.

Vill du ha komedi så är It's Always Sunny In Philadelphia överlägset roligaste jag sett.

Ifall anime gills så är mina favoriter Ghost In The Shell: Stand Alone Complex, Fullmetal Alchemist: Brotherhood samt Monster de bästa jag vet. En bubblare är Attack On Titan

(edit) stavfel
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

TV-serier

Inläggav Moggy » 2013-10-02 21:08:02

Gustovich skrev:
Game Of Thrones (helt i sin egen klass egentligen, bästa jag varit med om i både film, tv-serier, spel osv)



Vad är det som är SÅ bra med den? Jag tyckte sista säsongen var snudd på en besvikelse.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-10-02 21:37:40

Tappade intresset efter andra säsongen av Game of thrones. Ett år därefter kollade jag ikapp men något saknades, som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Det var brutalt, blodigt, naket och snygga miljöer som vanligt. Tyrion är favorit och den jag tycker är mest lik från boken.
Böckerna är dock fantastiska och man lär verkligen känna karaktärerna bättre.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav Gustovich » 2013-10-02 21:58:59

Moggy skrev:
Gustovich skrev:
Game Of Thrones (helt i sin egen klass egentligen, bästa jag varit med om i både film, tv-serier, spel osv)



Vad är det som är SÅ bra med den? Jag tyckte sista säsongen var snudd på en besvikelse.


Jag håller med om att sista säsongen inte var riktigt lika bra som första och andra. Men enligt mig fortfarande hur bra som helst. Jag vet inte hur jag ska beskriva riktigt varför den är så bra, jag bara tycker det. Råheten, realismen, karaktärerna och hur de utvecklas, kvalitetskänslan jag vet inte. Dialogerna och skådespeleriet är absolut det bästa och jag finner det ironiskt hur en så dyr och välgjord serie är som bäst under simpelt prat haha! Den känns unik, på ytan kanske det kan kännas som det är en sån där "true blood" serie d.v.s. naket, våldsamt och brutalt men det ligger så mycket bakom.

Handlingen är helt otrolig. Man vet aldrig vad som ska hända och ALLA har sin egen agenda och det är konspirationer och backstabs och politiskt spel. Och samtidigt så hotar ondskan (om man ens kan kalla det så iochmed det varken finns goda eller onda personer i GoT) från norr och i söder samlar daenerys ihop folk till en invasion.

Hoppas det är lite tydligare nu varför jag tycker så :)
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

TV-serier

Inläggav earlydayminer » 2013-10-03 8:21:31

The Red Wedding var däremot riktigt bra iscensatt. :-)Happy


Majoriteten verkar mycket nöjda med Breaking Bads avslut, men många är besvikna av Dexters avslut.

Spoiler: visa
Ingen vill erkänna att alla vill ha ett lyckligt slut.


Men... Angående Game of Thrones, jag var inte riktigt nöjd med hur de bara bröt och lät oss vänta på att få ett avslut på det kapitlet. Nåväl, författaren tar sin lilla tid. :D Jag är självisk nog att oroa mig för att herr Martin dör innan han avslutar sitt mästerverk.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

TV-serier

Inläggav Gustovich » 2013-10-03 10:00:39

earlydayminer skrev:The Red Wedding var däremot riktigt bra iscensatt. :-)Happy


Majoriteten verkar mycket nöjda med Breaking Bads avslut, men många är besvikna av Dexters avslut.

Spoiler: visa
Ingen vill erkänna att alla vill ha ett lyckligt slut.


Men... Angående Game of Thrones, jag var inte riktigt nöjd med hur de bara bröt och lät oss vänta på att få ett avslut på det kapitlet. Nåväl, författaren tar sin lilla tid. :D Jag är självisk nog att oroa mig för att herr Martin dör innan han avslutar sitt mästerverk.


Jag har också den rädslan! Han är ju ingen posterboy för hälsa direkt. Angående Dexter så har jag bara sett säsong 1. Men har besökt Dexter avdelningen på reddit och den har förvandlats till en hata-dexter avdelning :P Ganska humoristiskt faktiskt, tydligen var senaste säsongen/säsongerna så dålig att fansen vände sig emot serien. Var massa trådar med diskussioner om olika scener i de senaste avsnitten och hur mycket dom sög. Speciellt en om en pojke som ramlade på en treadmill.
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

TV-serier

Inläggav alixha » 2013-10-03 11:23:14

Serier som jag gärna tittar på:
The Big Bang Theory (7)
Suburgatory (3)
The Neighbors (2)
The Middle (4)

Under the Dome (1)
Warehouse 13 (4)
The Walking Dead (4)
True Blood (6)
Falling Skies (3)
Sherlock (2)
American Horror Story (3)

Serier som borde ha fortsatt:
Terra Nova (1)
Merlin (5)
Sanctuary (4)
The River (1)
Veronica Mars (3)
V (2)

Serier som jag ska börja titta på:
Touch (2)
Defiance (1)
Orange is the new Black (1)
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

TV-serier

Inläggav Little J » 2013-10-03 13:51:12

Är det någon som möjligtvis har sett den nya serien "Under the dome" på nån amerikansk kanal eller nåt och som vet om den är något bra? Den verkar spännande måste jag säga, helt i min smak av serier :)

Ikväll tror jag faktiskt att det är 3 bra serier som börjar; "Vikings", "Under the dome" och "Agents of S.H.I.E.L.D.S.". Tror att två av dem krockar med varandra så då blir det problem :P


Annars, måste bara få säga att jag älskar TV-serier! :) Och genom tiderna har jag haft måånga favoriter av alla dess möjliga slag. Och tyvärr tyvärr är det nog många bra som jag har missat också vilket är synd.

Tänker ge er ett litet smakprov på vilka serier jag gillar/gillat genom tiderna - de som varit eller är absoluta favoriter får bli härligt röda:

- The Vampire diaries
- The X-files (Arkiv X)
- The Simpsons
- Friends (vänner)
- Fringe
- The 4400
- The O.C.

- The Gilmore Girls
- Batman (den tecknade när man var liten)
- Oggy and the cockroaches
- Grey´s anatomy
- Desperate Housewifes

- Jackass
- Idol (de tidigare säsongerna)
- Sveriges mästerkock
- Gordon Ramsey´s kitchen nightmare
- Roomservice
- Pimp my ride
- Viva la Bam
- Halv åtta hos mig
- Xena - the warriorprincess
- Herdules

- Star Trek

Detta är verkligen bara ett litet smakprov hehe :P
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

TV-serier

Inläggav Moggy » 2013-10-03 14:02:23

Little J skrev:Är det någon som möjligtvis har sett den nya serien "Under the dome" på nån amerikansk kanal eller nåt och som vet om den är något bra? Den verkar spännande måste jag säga, helt i min smak av serier :)


Den är sådär, ganska blek faktiskt. Storyn är ändrad mycket jämfört med Stephen Kings bok och är betydligt snällare än boken. Den riktar sig till ungdomar och påminner kanske lite om Terra Nova om man ser till nivå på spänning och dramatik. Långt ifrån att vara en premiumserie.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav Little J » 2013-10-03 15:22:58

Moggy skrev:
Little J skrev:Är det någon som möjligtvis har sett den nya serien "Under the dome" på nån amerikansk kanal eller nåt och som vet om den är något bra? Den verkar spännande måste jag säga, helt i min smak av serier :)


Den är sådär, ganska blek faktiskt. Storyn är ändrad mycket jämfört med Stephen Kings bok och är betydligt snällare än boken. Den riktar sig till ungdomar och påminner kanske lite om Terra Nova om man ser till nivå på spänning och dramatik. Långt ifrån att vara en premiumserie.


Okej, det låter ju inget vidare om det är så att den är blek. Alltid trist när dem ändrar storyn från böcker, denna bok har jag dock missat. Jag får titta helt enkelt och se vad jag tycker om denna serie. Tack för ditt svar iaf Moggy.
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

TV-serier

Inläggav Mymlan » 2013-10-03 15:47:19

Jag har sett alla säsonger/de säsonger som kommit hittills (tror jag) av följande:
Desperate Housewives
Brothers & Sisters
Private Practice
Californication
Grey's Anatomy
Sex & the city
Gilmore girls
Downton Abbey
Parenthood
Friends


Just nu vet jag inte vad jag ska titta på för serie, men i denhär tråden hittar jag säkert nån bra :-)Happy
Mymlan
 
Inlägg: 344
Anslöt: 2011-08-06

TV-serier

Inläggav Jonasn » 2013-10-03 16:38:13

Ingen som kollar på Community? En av de absolut bästa och roligaste serierna jag nånsin sett, speciellt första 2 säsongerna.
Jonasn
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-11-01

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-10-03 17:01:01

Jonasn skrev:Ingen som kollar på Community? En av de absolut bästa och roligaste serierna jag nånsin sett, speciellt första 2 säsongerna.


Community har sådan härlig humor. Abed har ju helt klart AS :)
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav Gummo » 2013-10-03 17:10:50

South park
Eastbound and down
Dexter
Breaking bad
Twin Peaks
Bron
American Horror story
Family guy
Simpsons
OZ
The office (både engelska och amerikanska)
Flight of the concords
Gummo
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2013-04-07
Ort: Göteborg

TV-serier

Inläggav Bastuper » 2013-10-03 22:11:19

Mina favoriter:

TV4Guld:
Tillbaka till Aidensfield
The A-team
Hill Street Blues/Spanarna på Hill Street
Scali (Polis)

Sen var det säkert 2 serier ytterliggare där också.

Annars är det väl Rederiet som jag nyss sett Avsnitt 62 av.
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-10-03 22:25:57

Serier jag kollar just:
Mad men säsong 6
Omtitt på Btvs och Ats.
Rena rama rolf!
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav earlydayminer » 2013-10-04 15:53:45

alixha skrev:Serier som borde ha fortsatt:
Terra Nova (1)
Merlin (5)
V (2)


Absolut!

Terra Novas avbrott var värdelöst. Det finns inte så många liknande scifi-serier. Jag började komma in i storyn och det blev ju gradvis bättre och bättre. Att ens avsluta serien där det avslutades var ett ruttet beslut. Riktigt ruttet!

Merlins avslut. Visst, det var känslosamt mellan Arthur och Merlin. Men jag anser att det var det sämsta avslutet någonsin. Merlin hade så mycket integritet och hade fortfarande den där mysiga brittiska charmen som sagovärldar behöver. Slutet på den underbara serien gjorde mig verkligen besviken. Det förstörde absolut inte hela serien, men Merlin som serie förtjänade bättre - VI, tittare, förtjänade bättre. Hur ologiskt slut som helst.

V. Ja, det blev också bättre. Vad sysslar folk med? Det är idiotiskt att avbryta serierna så där. De borde sätta upp kontrakt på minst 2 säsonger med färdigskrivna möjlig slut om serien behöver avbrytas.

Stargate Universe! Det var jobbigt att bli av med.

Jag hade följt varje serie stenhårt från första avsnittet. Merlin var jag otroligt insatt i och ansåg att det var bland det bästa som hänt p g a den höga integriteten och Colins underbara skådespel som Merlin. Kontakten mellan Merlin och Arthur var också otroligt bra. Musiken var väldigt passande och vacker.

Jag säger då det.



En kanal som allvarligt talat kan dra åt helvete är Syfy. NBC i överlag kan gå och lägga sig under en sten. Och FOX som aldrig kan bestämma sig. Upp och ner, fram och tillbaka. :x icon
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

TV-serier

Inläggav Feldwebel » 2013-10-04 17:55:19

De serier jag följer nu är:

Sons of Anarchy, Hell on Wheels, Walking Dead, American Horror Story, Game of Thrones och Boardwalk Empire.


Gillade ni Sopranos så borde ni definitivt kolla in Boardwalk Empire, varje avsnitt känns som en riktigt påkostad film. Underbara 20 tals miljöer och snygga kostymer, man får bland annat följa massa kända gangsters som Al Capone och Lucky Luciano när dem var unga män som började komma upp sig innan dem blev kända.

Varje roll spelas nästan perfekt av skådisarna.


Dexter och Breaking Bad var ju också två serier man följde men dem är slut nu
Senast redigerad av Feldwebel 2013-10-04 17:56:28, redigerad totalt 1 gång.
Feldwebel
 
Inlägg: 149
Anslöt: 2013-06-22
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Gustovich » 2013-10-04 17:56:18

Feldwebel skrev:De serier jag följer nu är:

Sons of Anarchy, Hell on Wheels, Walking Dead, Game of Thrones och Boardwalk Empire.


Gillade ni Sopranos så borde ni definitivt kolla in Boardwalk Empire, varje avsnitt känns som en riktigt påkostad film. Underbara 20 tals miljöer och snygga kostymer, man får bland annat följa massa kända gangsters som Al Capone och Lucky Luciano när dem var unga män som började komma upp sig innan dem blev kända.

Varje roll spelas nästan perfekt av skådisarna.


Dexter och Breaking Bad var ju också två serier man följde men dem är slut nu


Har många gånger tänkt se Boardwalk men det har inte blivit av. Bara sett första avsnittet
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in