TV-serien "Girls"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

TV-serien "Girls"

Inläggav Tallbarr » 2013-01-22 12:33:35

Är det någon annan som sett Girls? Jag såg alla avsnitt jag fick tag på i sträck. Äntligen har jag hittat en karaktär som jag kan identifiera mig med, Adam Sackler. De andra karaktärerna är ganska jobbiga och irriterande men till skillnad får många andra serier får man här åtminstone se effekten av deras fånerier.
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-02-12 23:35:27

Den börjar ikväll nu.

Tänkte att det lät som det handlade om några tjejer som absolut vill ha glamorösa jobb, strular med fel killar, super till ibland och kräver pengar av sina föräldrar, samtidigt som de föraktar dem för att de är tråkiga knegare.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-02-13 2:24:14

Jag glömde skriva "knarka", som de gör i alla amerikanska serier. Det gör de här också. Men det stora problemet var att skilja dem åt, alla hade ju långt hår i ungefär samma färg. En har hatt men den tar hon ju av sig inomhus.

Hannah verkar iaf vara huvudpersonen, en bortskämd skitunge. Hennes föräldrar har försörjt henne i två år efter hennes collegeexamen, medan hon ägnat sig åt att hitta sig själv, oavlönat praktikarbete och skrivit några få sidor på sin stora roman.

När föräldrarna säger att de inte tänker försörja henne längre blir hon upprörd. De ska vara tacksamma att hon inte är knarkare (fast knarkar gör hon vid tillfälle).

Som hon säger senare till sina kompisar: "Jag kan inte jobba på McDonalds, jag har ju gått på college", dvs hon är för fin för att jobba ett sådant vanligt enkelt jobb (men givetvis inte för för att leva på sina föräldrar). Man ser fram emot att se henne lära sig några läxor.

Hannah har en älskare Adam (pojkvän är för mycket att säga) som säger att hon ska sms:a honom, men han svarar aldrig på hennes sms. Däremot har han gärna sex med henne när hon dyker upp. Han är också en loser, vill bli skådespelare men lyckas inte, lever på bidrag från sin mormor. Ännu en att älska att hata.

En annan av tjejerna har en pojkvän som verkligen älskar henne. Givetvis är hon trött på honom och planerar att göra slut.

SVT skrev:Girls handlar om de fyra tjejerna Hannah, Marnie, Jassa och Shosanna. De är alla strax över tjugo och lever i New York. I centrum står Hannah (Lena Dunham) som när författardrömmar och arbetar som oavlönad praktikant på ett förlag.

Redan i första avsnittet meddelar Hannahs föräldrar att de inte längre kan försörja henne och tillvaron i New York ställs på ända. Likheterna med ”Sex and the City” är flera, vänskapen mellan de fyra tjejerna och ämnen som sex och relationer. Men huvudpersonerna är unga och brottas fortfarande med att hitta sig själva. Och vad de ska ägna sig åt.

Med start tisdag 12 februari visar SVT första säsongen av den amerikanska komediserien Girls. Lena Dunham har skrivit, regisserat och spelar också huvudrollen i denna uppmärksammade serie. Serien blev dubbelt belönad för bästa komediserie och bästa kvinnliga huvudroll, Lena Dunham, vid Golden Globegalan
http://www.svt.se/girls/prisad-komedise ... i-new-york

Eftersom Hannah spelars av serieförfattaren så antar man att det finns en hel del av Lena i Hannah. För Lena tycks det iaf blivit framgång till slut med denna HBO-serie.

Ett plus är TV-cirkeln efteråt där tre kvinnor diskuterar serien.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav atoms » 2013-02-13 2:30:18

För att vara pilotavsnittet tyckte jag inte att det var så häftigt.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18072
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-02-13 2:40:02

Det ska väl vara både roligt och realistiskt. Mer realistiskt än Sex and the City (som en av tjejerna hade en poster på). Bl a när det gäller ekonomiska ting. (Carrie levde på att skriva krönikor i en tidning i New York och hade samtidigt värsta lyxgarderoben, inkl jättedyra modeskor.)

Hannah krävde av sina föräldrar att få 1.100 dollar/månad i ytterligare två år för att få skriva på sin "generationsroman". Adam fick 800 dollar av sin mormor och drygade ut det med lite extrajobb.

Uppenbart var det mamman som hade mera stål i sig, medan pappan var mesig och lättmanipulerad. Mamman hade sina egna drömmar, att få köpa ett lantställe, och det kunde de inte så länge de måste försörja gökungen.

Det var lätt för mig att engagera mig i den delen. Kärleksäffärerna och dito scenerna var som vanligt obegripliga, för att inte säga motbjudande. För att inte tala om diskussionen där en av tjejerna satt på toa.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav Tallbarr » 2013-02-13 9:01:15

Alien skrev:Hannah har en älskare Adam (pojkvän är för mycket att säga) som säger att hon ska sms:a honom, men han svarar aldrig på hennes sms. Däremot har han gärna sex med henne när hon dyker upp. Han är också en loser, vill bli skådespelare men lyckas inte, lever på bidrag från sin mormor. Ännu en att älska att hata.


Nej, hata inte Adam! Han är bättre än de andra i serien.

Visste inte att den hade fått pris men det förtjänar den.
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-02-13 14:35:58

Att Adam är bra på något sätt framgick iaf inte i första avsnittet. Han behandlar Hannah nonchalant (hon är visserligen medskyldig genom att låta sig behandlas så; hon har ingen stolthet). Han skojar om han använder kondom el inte (ja, det är ju inte han som riskerar graviditet och abort) och inleder analsex utan att ens fråga Hannah om hon vill det. Adam är en knöl och Hannah en mes. Man kan ju hoppas att båda utvecklas under seriens gång, men vem ska man då få hata? 8)

Det som jag ser som positivt med figuren Hannah är att hon ser vanlig ut (istf glamorös) och hon är inte trådsmal. Lena Dunham har mage att visa att hon har mage. Det har tydligen chockat en del, som kallat Girls för "Sex and the City for Fat People". Är en kvinna inte mannekängslank så är hon alltså fet, tala om att ha blivit hjärntvättad.

Under besöket hos Adam ifrågasätter han alla hennes tatueringar. "Jag var tjock i high school", berättar Hannah, "och därför tatuerade jag mig för att få någon slags kontroll över hur jag såg ut." "Jag var också tjock i high school men jag tatuerade mig inte". säger Adam. "Nu är du inte så tjock längre, så nu kan du ta bort dina tatueringar med laser." Adam gillar tydligen inte tatueringar (precis som jag), men jag hoppas verkligen att Hannah inte tar bort sina tatueringar för hans skull.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav Tallbarr » 2013-02-13 14:48:36

Alien skrev:Att Adam är bra på något sätt framgick iaf inte i första avsnittet. Han behandlar Hannah nonchalant (hon är visserligen medskyldig genom att låta sig behandlas så; hon har ingen stolthet). Han skojar om han använder kondom el inte (ja, det är ju inte han som riskerar graviditet och abort) och inleder analsex utan att ens fråga Hannah om hon vill det. Adam är en knöl och Hannah en mes. Man kan ju hoppas att båda utvecklas under seriens gång, men vem ska man då få hata? 8)

Det som jag ser som positivt med figuren Hannah är att hon ser vanlig ut (istf glamorös) och hon är inte trådsmal. Lena Dunham har mage att visa att hon har mage. Det har tydligen chockat en del, som kallat Girls för "Sex and the City for Fat People". Är en kvinna inte mannekängslank så är hon alltså fet, tala om att ha blivit hjärntvättad.

Under besöket hos Adam ifrågasätter han alla hennes tatueringar. "Jag var tjock i high school", berättar Hannah, "och därför tatuerade jag mig för att få någon slags kontroll över hur jag såg ut." "Jag var också tjock i high school men jag tatuerade mig inte". säger Adam. "Nu är du inte så tjock längre, så nu kan du ta bort dina tatueringar med laser." Adam gillar tydligen inte tatueringar (precis som jag), men jag hoppas verkligen att Hannah inte tar bort sina tatueringar för hans skull.


Han blir bättre, i första avsnittet så visas kanske inte hans "goda" sidor. Min sambo reagerade ung. som du på honom när hon sett första avsnittet men gillar honom nu.

Ang. tatueringarna så uppfattar jag det lite annorlunda. Hon skaffade tatueringarna av en anledning, den anledningen är borta och därmed fyller de inte längre en funktion. Då är det kanske inte så orimligt att fråga varför hon har dem kvar. Jag kanske har glömt något men han säger väl aldrig att han inte tycker om tatueringarna även om han kanske inte uttrycker sig så vackert. Jag har för mig att han använder "Shit" för att benämna tatueringarna men det behöver inte nödvändigtvis vara negativt.

Jättekul att få läsa dina tankar om serien!
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-02-13 20:56:46

En intressant krönika i dagens UNT om Girls:

UNT Kultur skrev:Utan Sex and the City - inget Girls. Det är inte bara formatet, fyra tjejer i New York som försöker skapa reda i livet och relationerna, som avgör det; Girls är också en explicit hyllning till sin föregångare. I första avsnittet ser vi hur en SATC-poster pryder Shoshannas rum, och en tillhörande monolog från affischägaren om hur hon nog mest är en Carrie, fast med lite inslag av Samantha och Miranda. (I själva verket är hon en solklar Charlotte - en fantastisk, mild ironi som visar hur Girls träffar rätt på en gång.)

Men Girls är i allt väsentligt något helt annat än SATC. Det är yngre, nyare och råare.
http://www.unt.se/kultur/girls---yngre- ... 73226.aspx

Hon känner inte igen sig i Girls. Men vill ändå följa serien.

Det är något med Lena Dunhams tilltal som fäster, så där omedelbart. Kanske är det ett slags antieskapism - "herregud, vilken tur att det där livet inte är mitt, att jag bara behöver se på"? Pilotavsnittet innehåller allt som är Girls kärna, under säsongen och en bit in i den andra skiftar det; saker och personer modifieras. Men inte för mycket. Girls är en anomali bland amerikanska tv-serier, något man faktiskt aldrig sett förut - och smart innovation räcker rätt långt.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav Floriann » 2013-02-13 23:27:07

Jag ÄLSKAR den här serien.
Floriann
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2011-08-16

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-02-20 0:15:31

Jaha, nu tror jag att jag kan skilja tjejerna åt. Hannah delar lägenhet med Marnie, och Shoshana delar lägenhet med Jessa.

Jessa är den totalt hämningslösa som har sex med någon hon nyss träffat (fast hon egentligen skulle gå till abortkliniken). Allmänt självisk och ansvarslös. Den sista jag skulle velat ha som mor.

Hannah är den roliga som babblar för mycket. Anställningsintervju är inte rätta tilfället för skämt om våldtäkt.

Hon är lika mesig som förut gentemot Adam. Adam har tydligen blivit bortskämd av alla sina ONS/KK, eftersom ingen tidigare har frågat om han använt kondom. Vore rätt åt honom om någon blev med barn, ville behålla det och han blev tvungen att betala underhåll. Fast alla tjejer har kanske p-piller och blundar för risken för sjukdomar. Adam verkar fortfarande vara samma skitstövel, har ännu inte märkt något sympatiskt hos honom.

Charlie däremot är kärleksfull och respektfull mot sin flickvän Marnie. Han borde dumpa henne. Vad hon säger är ju egentligen att han är inte är tillräckligt manlig, en man gör vad han vill och struntar i vad tjejen tycker. Hannah säger föraktfullt om Charlie att han har en vagina. Hannah har själv en nonchalant kille, och dyrkar honom. Marnie har en snäll kille och har tröttnat på honom. Det retar mig extra mycket, "alla tjejer vill ha en macho bad boy".

Shoshana har tydligen en hemsk hemlighet: Hon är 21 år och oskuld! Marnie "den perfekta vännen" tycks dela hennes inställning i stället för att fråga det enda naturliga "har du varit kär i någon? Du kanske bara är extra kräsen."

Ja, jag retar mig på alla sex personerna, så det är väl bra, man kan alltid hoppas på att de råkar illa ut el förbättras.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav tvilling99 » 2013-02-20 13:14:05

Jag tycker den är helt okej men någon komedi ser jag den inte som.
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

TV-serien "Girls"

Inläggav Tallbarr » 2013-02-21 9:41:55

Alien skrev:Ja, jag retar mig på alla sex personerna, så det är väl bra, man kan alltid hoppas på att de råkar illa ut el förbättras.


Kanske båda delar? :)

Jag tycker de beter sig rätt mycket som vanliga människor. Ofta så beter de sig klyschigt men sådana är människor i mitt tycke, det som är kul är att de kan ha självinsikt att själva ifrågasätta den roll de spelar. De kan inte nödvändigtvis förändra någonting men det hela bygger inte på att något osannolikt ska inträffa som löser deras situation.

Adam är ärlig! Jag känner igen mig mycket i Adam och om jag inte kunde hantera mig själv bättre skulle jag nog ha precis samma typ av beteende.
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-03-02 15:37:59

tvilling99 skrev:Jag tycker den är helt okej men någon komedi ser jag den inte som.


Den skulle kunna kallas för dramaserie, men det är verkligen ett alltför vitt begrepp. Skärgårdsdoktorn, Andra Avenyn, Downton Abbey, The Wire och den turkiska Lögnen, alla kallas de "dramaserier". Ibland verkar det som allt som inte är sitcom kallas för drama.

Någon sitcom är inte The Girls, men dramakomedi är den.

Hannahs anställningsintervju var verkligen rolig. Intervjuaren och hon upptäcker att de har mycket gemensamt (gått på samma college) och får positiv kontakt. Så bra att jag väntar mig en sexcen närsomhelst. (I filmer och serier tycks sympati mellan en man och en kvinna förr el senare leda till sex, ju modernare desto tidigare.)

Men så kläcker Hannah ur sig ett skämt, som går över gränsen för vad man får göra på en arbetsplats. Hon glömde att hon inte pratade med en blivande kompis el älskare. Hannah säger ofta rätt roliga saker.

Intervjun var rolig att se just för att den visar att det inte automatiskt går bra för att man får bra personkemi. Mina intervjuer brukar vara precis tvärtom, jag kände mig olustig till mods, dömd och fördömd, och någon vidare personkemi fanns inte.

En del andra scener som jag tycker mest är motbjudande kanske också ses som roliga av många. Och just kontrasten mellan tjejernas hybris åes (Hannah tror att hon är ett geni), och mesighet gentemot killar åas är ju komisk. Man finner sig i allt bara för ha en kille (det måste man ju ha). Inte ens Marnie, som behandlar sin kille så illa, kan tänka sig att göra slut förrän hon har någon ny. Den enda som inte är en mes är Jessa, men hon liknar åas en antisocial psykopat.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-03-05 1:12:26

Tallbarr skrev:
Alien skrev:Ja, jag retar mig på alla sex personerna, så det är väl bra, man kan alltid hoppas på att de råkar illa ut el förbättras.

Kanske båda delar? :)


Ja, låt dem lida för sina dumheter och synder och sedan bli bättre och visare människor.

Tallbarr skrev:Jag tycker de beter sig rätt mycket som vanliga människor. Ofta så beter de sig klyschigt men sådana är människor i mitt tycke, det som är kul är att de kan ha självinsikt att själva ifrågasätta den roll de spelar. De kan inte nödvändigtvis förändra någonting men det hela bygger inte på att något osannolikt ska inträffa som löser deras situation.

Jag tycker de uppför sig konstigt, jag tycker inte alls de ifrågasätter sina beteenden utan bara kör på helt blint, som om de var djur el dåligt programmerade robotar. Ingen frågar sig "är det här verkligen vad jag vill, leder det här till vad jag vill". Men det är väl typiskt för unga människor i ett rikt land; de har råd att leva mållöst några år.

Du har säkert rätt i att vanliga människor är sådana; det kan vara en orsak till att jag inte förstår "vanliga" människor.

Adam är ärlig! Jag känner igen mig mycket i Adam och om jag inte kunde hantera mig själv bättre skulle jag nog ha precis samma typ av beteende.

Detta är kanske att svära i aspiekyrkan, men jag tycker inte att ärlighet ursäktar allt, t ex ett svinigt beteende. Jag tyckte han var äcklig och motbjudande när han hade den där sexfantasin om att Hannah var en 11-åriing. Och hon var lika äcklig som gick med på det.

Men Adam är inte så svår att förstå: Han kan både vara ett svin och ärlig om det, eftersom han kommer undan med det. Ingen tjej ifrågasätter el skäller ut honom, ingen gör slut. Man skulle förstås kunna tro att han fått lära sig att ta hänsyn till andras känslor, men det kanske bara vissa känsliga personer gör. De andra kör på med en ångvälts finkänslighet tills de inser att det inte lönar sig el drabbas av mognad efter några år.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav ragnevi » 2013-03-05 1:15:56

Serien ska ju spegla lågkonjunkturen i USA och hur svårt det är att hanka sig fram. Om hon arbetat på McDonalds hade hon behövt två jobb till för att kunna klara sig i NY.
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

TV-serien "Girls"

Inläggav Alien » 2013-03-05 1:23:53

Mtp det är det konstigt att man inte får se Hannah söka fler jobb. Jag tycker inte hon verkar vara så orolig, varje gång går hon till Adam och blir så lycklig (oklart varför) att hon glömmer bort alla motgångar. Eller så oroar hon sig för hiv i stället för det mer närliggande bekymret hur hon ska kunna betala hyran.

Jag var mycket mer orolig när jag sökte jobb, och då var det ändå "goda tider". Men så hade jag ingen KK heller; visste inte att det var så välgörande. :roll:
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serien "Girls"

Inläggav Schmetterling » 2013-03-05 2:23:52

Tallbarr skrev:Adam är ärlig! Jag känner igen mig mycket i Adam och om jag inte kunde hantera mig själv bättre skulle jag nog ha precis samma typ av beteende.

Oj, oj, det ger inte en positiv bild av dig i min bok. Tack för varningen! får jag nästan lust att säga.

Adam är ett svin, och vad hans ärlighet beträffar har jag stött på folk av den typen; de är inte ett dugg mer ärliga än andra, det enda är att de gömmer sina elakhet bakom ett oskyldigt ansikte "vadå, jag är ju bara ärlig, uppriktighet är viktigt". Men, som Alien skrivit, han kommer undan med att vara ett svin eftersom dörrmattor till tjejer faller för hans stil och ingen ifrågasätter.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

TV-serien "Girls"

Inläggav Kattmamma » 2013-03-05 7:27:51

Är det någon ide att börja titta ? Eller är serien snart slut?
Kul att ha något att följa!
Vet någon vilken kanal den är på och vilken tid.
Ni som gillar serien och den är värd att titta på.
Då skulle det vara kul med en resumé om det går.
Det allra viktigaste !
Kram/ kattmamma
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

TV-serien "Girls"

Inläggav Tallbarr » 2013-03-05 8:57:38

Alien skrev:Detta är kanske att svära i aspiekyrkan, men jag tycker inte att ärlighet ursäktar allt, t ex ett svinigt beteende. Jag tyckte han var äcklig och motbjudande när han hade den där sexfantasin om att Hannah var en 11-åriing. Och hon var lika äcklig som gick med på det.


Jag tycker inte ärlighet ursäktar något. Det skapar däremot förutsättning för god kommunikation. Deras sexuella samliv är minst sagt besynnerligt i fler fall än just den fantasin. Ibland komiskt, ibland obegripligt men aldrig särskilt ömsint egentligen. Det hade jag inte funderat över förrän nu.

Alien skrev:Men Adam är inte så svår att förstå: Han kan både vara ett svin och ärlig om det, eftersom han kommer undan med det. Ingen tjej ifrågasätter el skäller ut honom, ingen gör slut. Man skulle förstås kunna tro att han fått lära sig att ta hänsyn till andras känslor, men det kanske bara vissa känsliga personer gör. De andra kör på med en ångvälts finkänslighet tills de inser att det inte lönar sig el drabbas av mognad efter några år.


Det är något jag själv tycker är svårt. Hur kan han veta att han beter sig illa om ingen kan säga det åt honom?

Det kanske förändras under seriens gång? Vem vet?
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

TV-serien "Girls"

Inläggav Tallbarr » 2013-03-05 9:05:19

Schmetterling skrev:Oj, oj, det ger inte en positiv bild av dig i min bok. Tack för varningen! får jag nästan lust att säga.

Adam är ett svin, och vad hans ärlighet beträffar har jag stött på folk av den typen; de är inte ett dugg mer ärliga än andra, det enda är att de gömmer sina elakhet bakom ett oskyldigt ansikte "vadå, jag är ju bara ärlig, uppriktighet är viktigt". Men, som Alien skrivit, han kommer undan med att vara ett svin eftersom dörrmattor till tjejer faller för hans stil och ingen ifrågasätter.


För mig får du inte bara säga det, jag är glad att du gör det! Även om jag inte förstår varför det skulle ha någon reell betydelse.

Varför är han ett sådant svin enligt dig? Vad är det han gör som är så hemskt?

Jag har ju som sagt en helt annan åsikt och jag vet inte hur mycket som beror på att jag sett hela säsong 1 och de som hittills kommit i säsong 2.
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

TV-serien "Girls"

Inläggav Tallbarr » 2013-03-05 9:23:36

Kattmamma skrev:Är det någon ide att börja titta ? Eller är serien snart slut?
Kul att ha något att följa!
Vet någon vilken kanal den är på och vilken tid.
Ni som gillar serien och den är värd att titta på.
Då skulle det vara kul med en resumé om det går.
Det allra viktigaste !
Kram/ kattmamma


Jag tycker definitivt att du ska börja följa serien!
Jag har inte sett en amerikansk serie som synat unga människors förutsättningar och förhållanden på ett så ocensurerat sätt. Karaktärerna ställs ofta inför konsekvenserna av sitt eget agerande utan att kunna komma undan. De får leva med att det blev som det blev.

Jag tycker Alien har redogjort för grundförutsättningarna på ett bra sätt ovan.

Dessvärre vet jag inte när och var den går men det kan säkert någon annan hjälpa till med.
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

TV-serien "Girls"

Inläggav DIProgan » 2013-03-05 10:29:43

Gud den här serien gör verkligen att man hatar kvinnor ännu mer. Pladder, pladder, pladder skaffa en hjärna för fan. Jämfört med tjejerna är killarna i den helt normala.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

TV-serien "Girls"

Inläggav Tallbarr » 2013-03-05 10:32:14

DIProgan skrev:Gud den här serien gör verkligen att man hatar kvinnor ännu mer. Pladder, pladder, pladder skaffa en hjärna för fan. Jämfört med tjejerna är killarna i den helt normala.


Även Charlie?
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in