Trött på att leva på socialbidrag, vill hitta jobb!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Trött på att leva på socialbidrag, vill hitta jobb!

Inläggav bummer6 » 2017-01-31 16:55:03

Jag har haft två riktiga "jobb" under min livstid. Det ena var lagerarbete och det andra montering i fabrik. Båda jobben resulterade i djup depression inom två månader och jag var tvungen att sluta.

Jag har haft praktikplats på spelbutiken Game som nu stängt och en annan lite mindre butik som heter "Backlist". Jag trivdes betydligt bättre i butikerna än jag gjorde på lager eller i fabrik, men min energi räckte inte till 8 timmar per dag. Jag var mentalt slut efter ca 4-5 timmar eftersom jobbet var ganska socialt och väldigt krävande för mig.

Mitt mål är att jobba som spelgrafiker eftersom det är något jag brinner för och dessutom har utbildning till, men jobben inom det området är väldigt svåra att få och jag vill inte leva på socialbidrag som arbetslös längre.

Finns det någon här som kan ge några tips angående jobb som passat er eller hur ni gjorde för att komma ut i arbetslivet? Vilken hjälp finns det att få för någon med Aspergers? Brukar det finnas möjlighet till att jobba deltid med relativt okej lön för någon med Aspergers? I så fall, vart letar man? Jag har varit arbetslös i över ett år nu, och jag vet inte längre vad jag ska göra.
bummer6
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2017-01-31

Trött på att leva på socialbidrag, vill hitta jobb!

Inläggav Parvlon » 2017-02-04 23:25:22

Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in