Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav vickyc » 2015-09-08 16:59:37

Jag har några vänner (människor jag träffat i skola och på diverse arbetsplatser och nu är vän med på facebook) som är så tråkiga att prata med att jag blir arg och får huvudvärk så fort de ens skriver ett hej till mig. De pratar om tråkiga saker, de är inte särskilt skarpa och jag misstänker starkt att den ena är mytoman. De är dock inga dåliga människor på något sätt, snarare är det jag som är den elaka (uppenbarligen, eftersom jag tycker att de är tråkiga och ointelligenta), och jag vill inte såra dem, samtidigt har jag inget intresse alls av att prata med dem och jag vet inte riktigt hur jag ska få dem att förstå det utan att säga det rakt ut. De vill gärna ses och ringer mig nu och då trots att jag verkligen inte uppmuntrar dem till detta. Jag skriver korta svar, svarar inte i telefonen, undviker att svara på frågor om att ses och tar själv aldrig något initiativ, ändå fortsätter de!

Vad hade ni gjort?
vickyc
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2015-03-11

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-08 17:05:57

Sluta kommunicera med de personerna. Och inled alla konversationer ditt favoritämne och återför diskussion direkt till detta vid avvikelse. Bara de som gillar ditt ämne kommer att kvarstå om ens det.

Oavsett så måste du helt enkelt göra lite obekväma saker och hävda din vilja för att lyckas.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav JaneLane » 2015-09-08 17:10:06

Vad är det dom pratar om som du ogillar?
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav vickyc » 2015-09-08 17:17:11

plåtmonster skrev:Sluta kommunicera med de personerna. Och inled alla konversationer ditt favoritämne och återför diskussion direkt till detta vid avvikelse. Bara de som gillar ditt ämne kommer att kvarstå om ens det.

Oavsett så måste du helt enkelt göra lite obekväma saker och hävda din vilja för att lyckas.


Det var faktiskt ett bra tips. Återstår att se om jag vågar.

JaneLane skrev:Vad är det dom pratar om som du ogillar?


Den ena har en tendens att ständigt redogöra för sin dag in i minsta detalj. Hon ger små uppdateringar under dagen, om vilken bok hon läser eller att hon tagit en skön promenad eller vad det nu kan vara. Här om dagen berättade hon t.o.m. vilka underkläder hon hade på sig (tydligen något dyrt märke). Den andra är mest jobbig för att hon inte kan formulera sig, stavar illa, ställer dumma frågor som jag måste svara på och sedan förstår hon inte mina svar.
vickyc
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2015-03-11

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav JaneLane » 2015-09-08 17:27:57

vickyc skrev:
plåtmonster skrev:Sluta kommunicera med de personerna. Och inled alla konversationer ditt favoritämne och återför diskussion direkt till detta vid avvikelse. Bara de som gillar ditt ämne kommer att kvarstå om ens det.

Oavsett så måste du helt enkelt göra lite obekväma saker och hävda din vilja för att lyckas.


Det var faktiskt ett bra tips. Återstår att se om jag vågar.

JaneLane skrev:Vad är det dom pratar om som du ogillar?


Den ena har en tendens att ständigt redogöra för sin dag in i minsta detalj. Hon ger små uppdateringar under dagen, om vilken bok hon läser eller att hon tagit en skön promenad eller vad det nu kan vara. Här om dagen berättade hon t.o.m. vilka underkläder hon hade på sig (tydligen något dyrt märke). Den andra är mest jobbig för att hon inte kan formulera sig, stavar illa, ställer dumma frågor som jag måste svara på och sedan förstår hon inte mina svar.


Hmm, ni har inte mycket gemensamt alltså. Men vad har du för intressen Vicky? Om du nu tänker dig den perfekta vännen, hur ska hon vara då? Vad ska hon ha för intressen? Hur ska hennes beteende vara? O s v :-)063
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav vickyc » 2015-09-08 22:47:17

JaneLane skrev:Hmm, ni har inte mycket gemensamt alltså. Men vad har du för intressen Vicky? Om du nu tänker dig den perfekta vännen, hur ska hon vara då? Vad ska hon ha för intressen? Hur ska hennes beteende vara? O s v :-)063


Mina intressen är matte, datorer, spel och klassisk musik, men jag har flera vänner som inte delar dessa intressen men som jag ändå har roligt med för vi pratar om riktiga saker, inte bara "utfyllnadsämnen". När jag försöker prata om det som intresserar mig med dessa två tjejer blir jag antingen avbruten eller så byter de tillbaka till sina ämnen så snart de kan. De förstår inte mina intressen och det är jag ju van vid, men jag önskar att vi då kunde enas kring någonting som åtminstone är lite intressant. Framförallt en av dem gillar också att prata om killar och jag vet aldrig vad hon vill att jag ska säga, jag har en pojkvän sedan lång tid tillbaka och jag känner inte att jag kan tillföra något när hon ber mig analysera deras sms och liknande. Dessa uppdateringar den ena ger mig om sina dagar gör mig så förbryllad, jag förstår inte vad mer jag kan säga än "jaha".

Ibland känner jag mig mest som en dagbok som de skriver till och att de inte egentligen är särskilt intresserade av att prata med mig och höra vad jag har att säga. Jag känner mig lite låst, jag vill inte vara otrevlig men jag vill heller inte prata med dem mer. Jag har lite svårt för att våga "köra över dem" med mina samtalsämnen, men det är kanske det jag borde lära mig. När jag var liten fick jag ofta höra av mina klasskompisar och min släkt att jag hade en tendens att babbla på om det jag ville prata om utan att respektera andra, vilket har gjort att jag blivit rädd för att prata för mycket när jag lär känna nya människor. Det är kanske därför dessa två började se mig som en bra lyssnare, eller något.
vickyc
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2015-03-11

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-09 2:10:06

Nu när det finns lite mer att gå på så har du nog helt enkelt hamnat i sällskap med rätt vanliga tjejer. Sedan beror det lite på period. Utan dyslexi så kan man gott tycka att när man lämnat gymnasiet så skall man klara stavning även privat såpass att det inte blir jobbigt för läsaren. Men också att trivialiteter förvisso är verkligt men inget som behöver förmedlas till andra.

Tror det är väldigt svårt att få någon in på avancerat tänkande i efterhand. Så mest effektivt är nog att helt enkelt gå vidare. Du får helt enkelt ordna så att de inte kan nå dig och satsa på att odla bekantskaper där kärnan i personen fungerar för dig. Minst ett av ämnena matte, datorer, spel och klassisk musik som du gillar bör från start vara med i personens intressesfär och det bör fungera att gå på djupet. En tänkare bör nog personen vara och om det fokuseras för mycket på trivialiteter så är det också en hint om att det kanske är fel person för dig.

Kanske du behöver lära dig att stå upp för dig själv och dina behov? att göra det kan nämligen orsaka en del tandgnissel och andra kan bli sura när de känner att de inte duger. Men det är något du behöver ta itu med när du märker att det inte fungerar även om det kommer negativ respons på det. Du kan inte göra alla tillags det fungerar inte.

Matte, datorer, och spel är inte direkt flertalet tjejer ägnar sig åt. Så du får leta i lite speciella miljöer om du skall hitta någon tjej som är intresserad av detta. Se upp med de som har ämnet som ett jobb och inte en passion.

För klassisk musik så är chansen till likasinnad avsevärt större tror jag. Försök att ta en kik i de musikmiljöer som finns där detta är en del av vad som praktiseras eller krävs för att spela annan musik. Räkna dock inte med intresse för matte, datorer och spel i denna gruppen.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav Tantaly » 2015-09-09 20:00:24

Jag ignorerar eller går ifrån folk jag finner ointressanta. Till slut lär dom sig att jag struntar fullständigt i chit chat. Ointressant babbel tär bara på psyket.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav antonius » 2015-09-09 21:08:39

Men var glad att du har polare överhuvudtaget, känner igen dock hur aptrista människor är, har kollegor som är så tråkiga så klockorna stannar, men beror väl mest på mig att de upplevs så, för andra tycks tycka att de är roliga... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav Athena » 2015-09-09 22:26:29

Vickyc, prata på och skit i vad folk tycker och tänker, du har rätt i att prata om det du vill, och hur mycket du vill.
Det folk sagt har ju hämmat dig, det ligger inte hos dig, utan hos de andra grottmänniskor som inte begriper bättre. :-)133
Jag gillar datorer och spel med, stå på dig :-)Happy
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-10 0:34:54

Move on!
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav vickyc » 2015-09-10 9:56:16

plåtmonster skrev:Tror det är väldigt svårt att få någon in på avancerat tänkande i efterhand. Så mest effektivt är nog att helt enkelt gå vidare. Du får helt enkelt ordna så att de inte kan nå dig och satsa på att odla bekantskaper där kärnan i personen fungerar för dig. Minst ett av ämnena matte, datorer, spel och klassisk musik som du gillar bör från start vara med i personens intressesfär och det bör fungera att gå på djupet. En tänkare bör nog personen vara och om det fokuseras för mycket på trivialiteter så är det också en hint om att det kanske är fel person för dig.

Kanske du behöver lära dig att stå upp för dig själv och dina behov? att göra det kan nämligen orsaka en del tandgnissel och andra kan bli sura när de känner att de inte duger. Men det är något du behöver ta itu med när du märker att det inte fungerar även om det kommer negativ respons på det. Du kan inte göra alla tillags det fungerar inte.

Matte, datorer, och spel är inte direkt flertalet tjejer ägnar sig åt. Så du får leta i lite speciella miljöer om du skall hitta någon tjej som är intresserad av detta. Se upp med de som har ämnet som ett jobb och inte en passion.

För klassisk musik så är chansen till likasinnad avsevärt större tror jag. Försök att ta en kik i de musikmiljöer som finns där detta är en del av vad som praktiseras eller krävs för att spela annan musik. Räkna dock inte med intresse för matte, datorer och spel i denna gruppen.


Ja, jag vill gärna gå vidare, jag är bara osäker på hur man gör eftersom jag inte vill såra. Men jag tror faktiskt att jag ska försöka prata såpass mycket om det som jag tycker är intressant att de drar sig ifrån att höra av sig till mig, istället.
vickyc
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2015-03-11

Re: Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav tahlia » 2015-09-10 13:17:56

En fråga. Har du några vänner eller bekanta som du inte uppfattar som tråkiga?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav vickyc » 2015-09-10 16:35:40

tahlia skrev:En fråga. Har du några vänner eller bekanta som du inte uppfattar som tråkiga?


Ja, inte jättemånga men jag har tre stycken samt min pojkvän som jag gillar och umgås med ofta. Sedan har jag väl ett par till som jag träffar mer sällan men gillar att umgås med när det väl händer. Det låter kanske inte så mycket, men det räcker för mig.
vickyc
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2015-03-11

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav jesusiscool » 2015-09-10 18:33:56

öööö... :-)063 vem är trisst egentligen :-)063 alla människor e intressanta 8)
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-10 20:13:08

vickyc skrev:Ja, jag vill gärna gå vidare, jag är bara osäker på hur man gör eftersom jag inte vill såra.
Du har i stort sett två val. Antingen fortsätter du bekantskapen med en orkesmässig belastning i åratal. Eller så sårar du genom att gå vidare. Det du kan göra skillnad på är att såra mer eller mindre. Gör det snyggt men dra inte ut på det. "Jag känner att diskutera vilka klädmärken du har inte fungerar för mig och behöver annat slags meningsutbyte".

vickyc skrev:Men jag tror faktiskt att jag ska försöka prata såpass mycket om det som jag tycker är intressant att de drar sig ifrån att höra av sig till mig, istället.
Det drar bara ut på saken och riskerar att skapa missförstånd. Iofs kan du fråga om hon vet något om smarta sätt att ta rätt determinanten i matriser, hur man kopplar in fler fläktar i datorn än det finns uttag för, eller hur kraftfullt grafikkort de senaste spelet kräver. Svaret ger väl en hint om du kan dra med henne på diskussioner du är mer intresserad av.
(har dock ingen aning om vilken nivå på dina intressen du har eller subspecialitet)

Det går att utveckla folk på det personliga planet men du lär inte orka om det inte finns något som du får tillbaks.

vickyc skrev:samt min pojkvän som jag gillar och umgås med ofta.
Skulle det vara samma om du tog bort känslorna för honom, sexet och smekningarna? Kompisrelationer behöver ofta stå på egen grund medan partnerrelationer kan få lite skjuts av intimiteten.

jesusiscool skrev:öööö... :-)063 vem är trisst egentligen :-)063 alla människor e intressanta 8)
Dessvärre brukar det vara mer intressant att prata med forskare än de som håller reda på vilket märke deras egna underkläder har. :P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav vickyc » 2015-09-10 21:06:01

plåtmonster skrev: Skulle det vara samma om du tog bort känslorna för honom, sexet och smekningarna? Kompisrelationer behöver ofta stå på egen grund medan partnerrelationer kan få lite skjuts av intimiteten.


Menar du om jag hade sett honom som en lika bra vän om det inte vore för intimiteten mellan oss? Jag tror det, faktiskt, vi har samma intressen, han är dessutom också aspergare och vi fungerar på ungefär samma sätt.

plåtmonster skrev:
jesusiscool skrev:öööö... :-)063 vem är trisst egentligen :-)063 alla människor e intressanta 8)
Dessvärre brukar det vara mer intressant att prata med forskare än de som håller reda på vilket märke deras egna underkläder har. :P


Couldn't agree more. :)
vickyc
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2015-03-11

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-10 22:54:01

Jag har faktiskt också drabbats av en kompis som jag måste bli av med. Jag har bara träffat honom tre gånger och egentligen är vi kanske inte riktigt kvalificerade kompisar, men väl bekanta. Första gången vi träffades var på en efterfest i min lägenhet i slutet av förra terminen. Han var kompis till en av mina bekanta och i sammanhanget var han lite grann illa omtyckt men inte alls jobbig. Förra helgen ringer han på hos mig mitt i natten, kommer in och börjar leva rövare. Situationen blev dock inte ohanderbar. Dagen efter gör han samma sak men då går han över alla gränser.

Han är tydligen narkotikamissbrukare och han försökte sälja en massa slitna objekt av allsköns ursprung som han sannolikt har stulit. Dessutom försökte han köpa många av mina tillhörigheter på krita och han erbjöd sig även att stjäla min mobiltelefon för att jag enligt honom borde begå ett försäkringsbedrägeri. Vi tog senare under den natten en kort promenad men han spårade då ur totalt och började känna på dörrhandtag, ta omvägar genom innergårdar och annat för att försöka finna saker att stjäla. Jag sa åt honom att gå med mig på trottoaren men han kunde inte avstå från sitt beteende.

Jag vill inte ha att göra med honom mer men han håller på och sms:ar, ringer, står utanför mitt fönster och ropar samt ringer på min lägenhetsdörr (han kanske har dyrkat portlåset). Det börjar bli jobbigt men samtidigt vill jag inte i nuläget få honom gripen för han blir tydligen redan det ett par gånger i veckan så det skulle ju bara få honom att se mig som hans fiende. Så hur ska man göra? Ska man fortsätta att ignorera honom tills det hela ebbar ut eller bör man göra något aktivt? Få honom att erkänna något allvarligare brott under hemlig videoinspelning? Försöka med någon tvångsvård?

Jag är inte insatt i tvångsvård av narkomaner; hur går sådan till? Blir de inspärrade och övervakade på så vis att de hinner bli beroendefria eller är samtliga vårdhem dysfunktionella och har säkerhetsbrister? Han är väldigt nedgången så det vore kanske humanare såväl som mer ekonomiskt om han avled i t.ex. en fentanylöverdos men det går ju inte att hålla på och anstifta, förbereda, försöka eller genomföra mord liksom. Så hur tycker ni att man borde göra för att bli av med denna trista kompis?
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav antonius » 2015-09-11 0:39:04

Men @Gripandekylig, vad säger din kamrat som var bekant med honom, hen måste känt till hans beteende, för det kan inte uppstått plötsligt? Man kan kanske övertyga honom att sluta uppsöka dig, om du tar med ett par lite biffigare kompisar och söker upp honom på dagtid... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-11 3:36:45

antonius skrev:Men @Gripandekylig, vad säger din kamrat som var bekant med honom, hen måste känt till hans beteende, för det kan inte uppstått plötsligt? Man kan kanske övertyga honom att sluta uppsöka dig, om du tar med ett par lite biffigare kompisar och söker upp honom på dagtid... :-)063

Alltså jag vill inte göra något osnällt eller konfrontativt för jag vill inte få honom att tycka att jag är en jobbig person eftersom han själv är så labil och då kanske han får för sig att han ska ge igen på mig på något sätt. Han verkar vara kapabel till både det ena och det andra och jag tror inte att han resonerar fullt ut rationellt, så att skrämma honom med muskulösa livvakter skulle nog kunna ge motsatt effekt mot den önskade.

Ja alltså min bekant som är kompis med knarkaren har jag inte pratat med sedan början av sommaren och jag har inte fått kontakt med honom nu. Det sägs att min bekanta har drabbats av ett svårare skov av paranoid schizofreni och att han ligger inlagd. Ja alltså han lär ju ha märkt det utvecklas men jag tror att min bekanta också använder droger, fast mer sansat.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-11 5:35:09

Byt nummer och umgänge? Skaffa sjutillhållarlås och besvara absolut inga kontaktförsök?

Fundera också på hur du skall hantera fler fester hemma hos dig om han följer med någon av dina kompisar. Då kan du behöva neka tillträde och få aggressioner.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-11 6:03:58

plåtmonster skrev:Byt nummer och umgänge? Skaffa sjutillhållarlås och besvara absolut inga kontaktförsök?

Jag hoppas verkligen att det inte ska behövas. Befarar du att han trots att jag ignorerar honom inte kommer att ge upp sina försök att ta sig in i mitt liv igen? :/ Hur kan jag kommunicera till honom att han inte har någonting att vinna på att söka upp mig? För han lär ju tro sig kunna få ut någonting av att umgås med mig; kanske har han fått för sig att jag på något vis kan hjälpa honom med något.

Den första av de två gångerna han var här under förra helgen så fick han dricka blåbärsjuice, jag beskrev hur han gör för att ansöka till universitetskurser och han lade märke till att jag använder antidepressiva. Han kanske vill utnyttja något sådant?

plåtmonster skrev:Fundera också på hur du skall hantera fler fester hemma hos dig om han följer med någon av dina kompisar. Då kan du behöva neka tillträde och få aggressioner.

Ja jag har funderat på den saken men jag tror inte att jag behöver vara särskilt vaksam på den punkten; jag har ju tagit ett studieuppehåll denna termin för att fokusera på att tillfriskna från depressionen så jag lär inte ordna fester hos mig eller ens knappt dricka öl ute vid någon av de lokala pubarna. Förhoppningsvis slipper jag möta honom i samband med vårdbesök.

Det känns dock verkligen obehagligt när han kommer till min dörr och jag väcks av att han ringer på som en dåre vid två-tiden på natten. Jag har en mekanisk ringklocka så jag skulle kunna göra den ljudlös nattetid genom att skruva av klockan på insidan. Min ringklocka ser ut ungefär som den på bilden nedan:
Bild

Några fler förslag?
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-11 6:47:00

Allmänna ideér:
* Angående ringklockan. Sätt en elektrisk ringklocka bredvid och en liten mikrobrytare på orginalet. Koppla sedan via en elektronisk timer. Ringklocka av den goda typen hittas på loppis. Timer på Kjell&Co. Använd nätadapter så du slipper byta batterier.
* Sätt en ny namnskylt med något annat namn. Gärna jättevanligt så att det är supersvårt att söka på. Det hintar att du har flyttat. För James Bond stil så kan du använda en roterande skylt som byter namn beroende på tid på dygnet.
* Koppla kamera till titthålet och använd elektronisk ansiktsidentifikation.
* Montera skumgummi utanpå dörren så att bankning blir värdelöst. Detsamma kan åstadkommas lite sämre med en extra innerdörr bestående av motorljudsisolering och hård skiva bakom.
* Elektrisk flugsmälla och dörrhandtag tillsammans med en timer kan vara oerhört pedagogiskt :P
* Göm en elektrisk kobraorm i rabatten för de nattliga ropen. Kräver dock många små motorer och styrelektronik för att fungera.
* Göm subwoofer i rabatten som kan slås på med hundmorr av hund modell stor. Glöm inte inplastning.

Normala människor är oftast rätt beroende av stimulans och respons. Om du totalt svälter ut de på detta så brukar de upphöra med kontakt. Man kan också varje gång insistera på att delta på bulgariska musikföreningens föreningsmöte..

Tror dock att den mest effektiva strategin är att vara selektiv i sällskap man beblandar sig med. Vissa typer av personer fungerar i stort sett bara med vissa typer av andra personer och genom att läsa av stämningar kan man ganska ofta hitta sällskap som inte har dessa avarter till förgreningar. Samt att den lokala schackklubben inte har lika många knarkare som t.ex den lokala motorklubben kanske har. Det handlar mycket om våglängd som grupper är inom och vilken acceptans och typ av personer de lockar. Sådant som kräver tänkande och är mindre fyllt av häftiga saker brukar naturligt hålla extremt spänningssökande individer borta.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Trista kompisar, hur blir man av med dem?

Inläggav antonius » 2015-09-11 14:41:22

Gripandekylig skrev:Jag hoppas verkligen att det inte ska behövas. Befarar du att han trots att jag ignorerar honom inte kommer att ge upp sina försök att ta sig in i mitt liv igen? :/ Hur kan jag kommunicera till honom att han inte har någonting att vinna på att söka upp mig? För han lär ju tro sig kunna få ut någonting av att umgås med mig; kanske har han fått för sig att jag på något vis kan hjälpa honom med något.


Du är väluppfostrad och snäll och det finns idioter som kan utnyttja det, säg till på skarpen att du inte vill ha med honom att göra, undrar han varför så säg att du är sjuk och din depression förvärras av hans åsyn... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in