Tre medlemmar tillfälligt avstängda
Moderatorer: Alien, Miche, mnordgren, barracuber, atoms
43 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Sommar o snöman kommer inte att vare sig kunna PM:a eller skriva inlägg tills samtliga ärenden är avslutade, tonvis av dem så jag kan inte meddela när Admin/mod når slutresultat.
Skrev i fel tråd, så den flyttades hit.
Skrev i fel tråd, så den flyttades hit.
Senast redigerad av JOR 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 2 gånger.
Admin
Nu skall jag summera resultatet av de senaste dygnens forumgräl:
sommar får tre månaders postningsförbud. Den första månaden av detta kan hon inte logga in på forumet och de första två månaderna kan hon inte heller skicka PM. Orsaken till detta är att hon gjort ett stort antal personangrepp, kränkande uttalanden och diverse tillmälen, offentliggjort sådant hon fått i PM på forumet samt grovt missbrukat rapportsystemet och därtill skickat kränkande och otrevliga mail och PM till andra forumister.
Hon blir även permanent avstängd från möjligheten att få tillträde till PA.
Genom att hon inte kan logga in på forumet kan hon varken missbruka rapportsystemet eller skicka mail till andra forumister. Om detta beteende fortsätter då hon återfår möjligheten att logga in kommer hon att stängas av igen på obestämd tid.
När hon åter kan skicka PM gäller samma sak - fortsatta övertramp i PM ger PM-förbud på obestämd tid.
Anledningen till detta hårda straff är att sommar ett flertal gånger förut brutit mot forumreglerna på liknande sätt, om än inte i lika stor omfattning som nu. Den som bryter mot reglerna på forumet flera gånger bedöms hårdare än den som gör det för första gången.
Den förfärliga snömannen får tre veckors postförbud för ett stort antal personangrepp.
Under de närmaste tre månaderna kommer han inte heller att kunna få medlemskap i PA.
KrigarSjäl får en varning för flera kränkande uttalanden.
Charley? får en varning för flera kränkande uttalanden och dito tillmälen såväl i inlägg på forumet som i PM.
Parvlon får en tillsägelse för att flera gånger ha försökt provocera sommar.
Imperativ får en tillsägelse för att ha raljerat över konflikten och försökt underblåsa den.
mondo beyondo får en tillsägelse för att ha fortsatt bemöta sommar, trots att hon inte kunnat svara då hon haft postförbud
Jag ger inga länkar till enskilda inlägg då jag haft ett mycket stort antal anmälningar att ta ställning till samt även läst ett ännu större antal inlägg och PM/mail, både till mig och mellan forumister. Grälet utspann sig huvudsakligen i trådarna Vem/vilka vill du absolut träffa IRL?, Ang. diskussion i låst tråd, Spontanträff i Göteborg, Angående välkomnande av nya medlemmar, Stor eller liten bokstav? denna tråd samt i en tråd i PA. Många av de inlägg det gäller är flyttade till Inlägg off-topic från andra trådar.
Berörda trådar kommer att låsas upp i den mån de är låsta med undantag av Ang. diskussion i låst tråd
Alla beslut meddelas även i PM till de berörda.
Nu skall jag summera resultatet av de senaste dygnens forumgräl:
sommar får tre månaders postningsförbud. Den första månaden av detta kan hon inte logga in på forumet och de första två månaderna kan hon inte heller skicka PM. Orsaken till detta är att hon gjort ett stort antal personangrepp, kränkande uttalanden och diverse tillmälen, offentliggjort sådant hon fått i PM på forumet samt grovt missbrukat rapportsystemet och därtill skickat kränkande och otrevliga mail och PM till andra forumister.
Hon blir även permanent avstängd från möjligheten att få tillträde till PA.
Genom att hon inte kan logga in på forumet kan hon varken missbruka rapportsystemet eller skicka mail till andra forumister. Om detta beteende fortsätter då hon återfår möjligheten att logga in kommer hon att stängas av igen på obestämd tid.
När hon åter kan skicka PM gäller samma sak - fortsatta övertramp i PM ger PM-förbud på obestämd tid.
Anledningen till detta hårda straff är att sommar ett flertal gånger förut brutit mot forumreglerna på liknande sätt, om än inte i lika stor omfattning som nu. Den som bryter mot reglerna på forumet flera gånger bedöms hårdare än den som gör det för första gången.
Den förfärliga snömannen får tre veckors postförbud för ett stort antal personangrepp.
Under de närmaste tre månaderna kommer han inte heller att kunna få medlemskap i PA.
KrigarSjäl får en varning för flera kränkande uttalanden.
Charley? får en varning för flera kränkande uttalanden och dito tillmälen såväl i inlägg på forumet som i PM.
Parvlon får en tillsägelse för att flera gånger ha försökt provocera sommar.
Imperativ får en tillsägelse för att ha raljerat över konflikten och försökt underblåsa den.
mondo beyondo får en tillsägelse för att ha fortsatt bemöta sommar, trots att hon inte kunnat svara då hon haft postförbud
Jag ger inga länkar till enskilda inlägg då jag haft ett mycket stort antal anmälningar att ta ställning till samt även läst ett ännu större antal inlägg och PM/mail, både till mig och mellan forumister. Grälet utspann sig huvudsakligen i trådarna Vem/vilka vill du absolut träffa IRL?, Ang. diskussion i låst tråd, Spontanträff i Göteborg, Angående välkomnande av nya medlemmar, Stor eller liten bokstav? denna tråd samt i en tråd i PA. Många av de inlägg det gäller är flyttade till Inlägg off-topic från andra trådar.
Berörda trådar kommer att låsas upp i den mån de är låsta med undantag av Ang. diskussion i låst tråd
Alla beslut meddelas även i PM till de berörda.
Senast redigerad av Titti 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 2 gånger.
ufo skrev:Vad är det jag missat som pressade fram den här tråkiga historien?
Admin
Såvitt jag kan bedöma började det med ett gräl i tråden om OA-Skåne och att sommar skrev "Välkommen" till nya forumister både här och där utan att tillföra något till trådämnet i sig, vilket störde en del och den som mest tydligt påpekade det var KrigarSjäl (som var den som startade just tråden om OA-Skåne).
Det fortsatte sedan i en ny tråd om lämpliga sätt att välkomna nya forumister på för att eskalera de senaste dygnen i ett flertal trådar.
Jag kan inte direkt säga att det här tillhör det jag helst ägnar fredags- och lördagskvällar åt
(och inga andra kvällar heller, förresten)
Senast redigerad av Titti 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 1 gång.
Titti skrev:Jag kan inte direkt säga att det här tillhör det jag helst ägnar fredags- och lördagskvällar åt![]()
(och inga andra kvällar heller, förresten)
Men det var bra jobbat.
Senast redigerad av jorand 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 1 gång.
Lite dumt bara att inte utdela straff före åtgärden om tillfällig avstängning var klar. Nu blev det lite som att administrationen tappade greppet över situationen.
Tillfällig avstängning är en ganska bra metod för övrigt när det gäller gräl, men kanske ett par dygn är bättre isf.
Tillfällig avstängning är en ganska bra metod för övrigt när det gäller gräl, men kanske ett par dygn är bättre isf.
Senast redigerad av carl 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 1 gång.
Ja jag tycker det är tråkigt när folk blir bannade.nallen skrev:ufo skrev:Vad är det jag missat som pressade fram den här tråkiga historien?
Tråkig? Så pass drag har det ju inte varit här på månader...
*stoppar besviket undan popcornen*
Senast redigerad av ufo 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 1 gång.
carl skrev:Lite dumt bara att inte utdela straff före åtgärden om tillfällig avstängning var klar. Nu blev det lite som att administrationen tappade greppet över situationen.
Admin
Jag håller med dig. Vad som hände var att medan jag tog hand om "det verkliga livet" hemma med proviantering inför en eventuell snöig isolering på några dygn, matlagning och barnen blev situationen sådan att JOR fattade ett beslut om en tillfälllig avstängning - vilket var ett riktigt beslut. Jag började titta på alla anmälningar som fanns men blev inte klar då det var så otroligt många och jag inte ville fatta något beslut innan jag hade helheten klar för mig.
Jag bestämde mig för att sova på saken och fortsätta dagen därpå. Efter att ha ätit frukost själv och givit barnen detsamma, försökt överblicka snöläget, skotta det mest akuta satte jag mig vid datorn igen för att försöka reda ut resten och komma till ett beslut. Det som komplicerade det hela då var att jag under i stort sett hela eftermiddagen saknade internetförbindelse annat än mycket sporadiskt, vilket naturligtvis var olyckligt.
När jag inte kom i kontakt med forumet och framförallt JOR hävde han deras tillfälliga avstängning (som utlovat i PM till dem). Jag såg att konflikten åter blommade upp utan att själv kunna ta itu med det men lyckades nå JOR på telefon och bad honom göra nya tillfälliga avstängningar i avvaktan på att jag skulle kunna ta itu med situationen på allvar. Vid halvåttatiden på kvällen fungerade min internetförbindelse igen som den skulle och jag tog genast itu med alla anmälningar, pm och mail som kommit och hur lång tid det tog ser ni av mitt inlägg strax ovanför.
Sen var jag rätt slut men nöjd (även om jag tycker det är synd att situationen alls uppstod) men visst beklagar jag att jag inte kunde ta itu med det hela tidigare och jag beklagar att de alls släpptes in en stund under eftermiddagen. Det gjorde att konflikten blossade upp igen men förändrade inte mina beslut i sak - däremot gav det mig mer att göra.
Nu blev det inte en exemplarisk hantering av konflikten men den blev "tillräckligt bra" och med det nöjer jag mig alltså.
Senast redigerad av Titti 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 1 gång.
Det är väl självklart att vardagslivets praktiska vedermödor måste gå före forumsadministrationen. På det hela taget var det hyfsat bra beslutat.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Anslöt: 2006-08-10
Vilket slit ni har med moddandet!! 
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
KrigarSjäl skrev:Det är väl självklart att vardagslivets praktiska vedermödor måste gå före forumsadministrationen. På det hela taget var det hyfsat bra beslutat.
Instämmer.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-05 0:40:32, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter