Tråden om Träning.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Jonte » 2009-03-18 12:05:23

Man har vardagskläderna i ryggsäcken. Gäller att man har en ryggsäck som funkar att springa med bara. Har man skinnpaj och cowboyboots kan det dock bli lite för tungt. Jag kommer att springa hem idag med vanliga kläderna i ryggan, löpkläder på kroppen. Kommer att bli så bra så.
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 18:32:26, redigerad totalt 1 gång.
Jonte
 
Inlägg: 1402
Anslöt: 2007-02-01

Inläggav ford » 2009-03-18 13:37:08

Nja, jag pluggar ju som sagt och skall ha en praktikperiod med tiderna mellan kl 7-4, måndag till fredag, under sex veckor. Det är en timmes tågresa dit, och från den närmsta stationen på mellanvägen är det nästan 2 mil, så det blir lite för mycket, när man måste gå och lägga sig vid 21, eftersom man skall upp 5 dagen därpå, och det dessutom skall hinnas med att duscha, äta och kopplas av.

Således tror jag att jag tror nog att jag sågar det där löpningsförslaget, eftersom jag efterfrågar aktiviteter som tar ca. en halvtimme att utföra, utan att man behöver ta sig till någon typ av lokal, eller använda några särskilda redskap.

Krigis förslag är bra, men jag skulle behöva övningar för axlar, biceps och "pull-ups musklerna" (klarar än så länge bara att häva mig upp 1,5-2ggr, om jag hänger mig på en dörr, istället för att göra det i maskin, vilket inte ger så mycket rent träningsmässigt).

Jag behöver ett program, där jag tränar koordination/balans/smidighet på dag 1, kondition/uthållighet (för hela kroppen, inget ensidigt arbete typ löpning eller cykling) på dag 2, samt ren råstyrka på dag 3, för att därefter upprepa proceduren.

-viktigt också att hålla hela kroppen i trim, så att man inte glömmer några muskelgrupper.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 18:32:27, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Jonte » 2009-03-18 14:15:14