Tråden om Spelet RIFT

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-02-23 19:07:45

Sedan snart ett halvår har jag spelat RIFT.




Ett klipp om olika raser



Det är gratis.

Spelet påminner lite om WOW - World Of Warcraft. Det beror på att en del av de som var med och designade Wow har även varit med i designen av RIFT. Vill man veta vilken server jag spelar i får man skicka ett PM för det vill jag inte gå ut med i tråden. Jag spelar tillsammans med min särbo och sedan en som bor i England. Vi är som ett team när vi spelar.

Handlingen har ett fantasytema och språket i uppdragen är medeltidsengelska. Lite knepigt att förstå ibland. Tom han i England kan ha problem att förstå ibland. Men med lite tänkande löser man problemet.

Spelledningen tillåter en att ha åtminstone 2 användarkonton. Varje användarkonto har plats för 12 figurer. 2 är gratis. Sedan får man spara ihop pengar i spelets egna valuta Platinum , Guld och silver för att få köpa nya figurer.

Är det någon mer som spelar detta?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav matgar » 2014-02-23 19:09:50

Jag spelade Rift förr, och jag kan rekommendera spelet. Är dock lite osäker på exakt hur det är att börja om från början med gratis versionen. Men det är väl bara att pröva,det är ett kul spel.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-02-23 19:23:06

Jag gillar det spelat. Man kan göra lite av varje i spelet. Fiska,laga mat,tillverka heliga smycken, sy kläder,tillverka runor som förstärker vapen, man kan vara vapensmed eller smida skyddsutrustning. Man kan leta växter och trämaterial, slakta djur och ta skinn , leta mineraler och ädelstenar. Man kan vara apotekare och tillverka läkande drycker. För någon vecka sedan tillkom ett yrke där man tillverkar saker man kan ha i sin egen privata dimension.

Sedan dyker man på Olika sorters Riftar. Dvs det är platser där främmande varelser dyker upp och då får man uppdraget att stänga dessa Riftar genom att bekämpa dessa monster som dyker upp.

Man kan välja vilken sida man ska spela på. Guardians - de goda eller Defender - de onda. Väljer man de ondas sida får man en större utmaning eftersom de goda äger ca 75 %- 80 % av spelet och därför är deras soldater utspridda överallt. Dessa blir då ens fiender som man ska bekämpa. Själv föredrar jag att spela på de godas sida då jag inte får något ut av att spela ond.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-02-28 19:34:08

Det skulle vara kul att få fler spelkompisar i spelet. Gärna nybörjare men även erfarna spelare.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-03-17 20:37:08

Jag har lyckats levla upp en av mina figurer till level 60.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-12-03 0:41:14

Bump!

Sedan i mitten på oktober jag levlat upp min Magiker till level 65. Spelledningen släppte i oktober en ny expansion på 5 levlar. Från 60 - 65. Ikväll kom jag i mål.

Är det någon som är intresserad av att spela Rift så skicka gärna pm till mig så får man veta på vilken server jag spelar på. Nästa mål är att levla upp i lite yrken och få ihop spelvaluta får att köpa bättre själar till mina figurer.

Övriga figurer är:
Rouge och Dvärg cleric.
Rougen är i området där man ska levla upp till level 60 men hon är för klen för tillfället.

Min Cleric är på level 22 så hon har lång väg kvar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-12-17 0:57:18

Bump!

Nu har jag levlat upp min Cleric till level 48. Det innebär att hon kan få tillgång till Stormlegion , området man levlar upp til level 60.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-12-19 12:55:59

Ok för att ni som ev är intresserade ska bli mer intresserade så här är lite info:

Jag spelar på server: Zaviel
Jag spelar Gaurdians - De goda
Casualplayer - expertraider är inget för mig.
Min Magiker är på level 65 så jag kan spela i det området. Och när jag skaffat soulpacket så ska jag fixa henne till Tank. Då kan hon ta mer stryk.

Min Rouge är på level 51 men det är nog spelets klenaste figur vad gäller att stå emot attacker så jag behöver stärka henne på den punkten.

Clericen ärpå level 50 men även hon behöver bli starkare.

Jag ligger mellan nybörjare och expert så det vore skoj om du som ville spela ligger lite åt det hållet.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav Flawed » 2014-12-19 15:38:35

Rouge-bladedancer är bäst för solo tycker jag.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-12-19 15:42:45

Flawed skrev:Rouge-bladedancer är bäst för solo tycker jag.


Ok. I början av detta året kom de ut med ett soulpack där Rouge kan bli en asgrym healer i gruppevent. Jag sparar nu ihop spelvaluta till just soulpacket. där finns det även en själ som gör magikern till en grym Tank.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav Flawed » 2014-12-19 15:49:48

Flawed skrev:Rouge-bladedancer är bäst för solo tycker jag.

Vid level 48 någonstans utan höglevels aoe special abilities så är de inget vidare att levla med.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav Flawed » 2014-12-19 15:56:50

kullan skrev:
Flawed skrev:Rouge-bladedancer är bäst för solo tycker jag.


Ok. I början av detta året kom de ut med ett soulpack där Rouge kan bli en asgrym healer i gruppevent. Jag sparar nu ihop spelvaluta till just soulpacket. där finns det även en själ som gör magikern till en grym Tank.

Jag har för mig att det äldre soulpacket verkade bättre.

Det roligaste var när jag fick tillgång till auktionshuset och så kunde man köpa och sälja grejjor.
När det nya soulpacket kom så blev inflationen fruktansvärd och priset på REX steg .
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav kullan » 2014-12-19 17:41:53

Flawed skrev:
kullan skrev:
Flawed skrev:Rouge-bladedancer är bäst för solo tycker jag.


Ok. I början av detta året kom de ut med ett soulpack där Rouge kan bli en asgrym healer i gruppevent. Jag sparar nu ihop spelvaluta till just soulpacket. där finns det även en själ som gör magikern till en grym Tank.

Jag har för mig att det äldre soulpacket verkade bättre.

Det roligaste var när jag fick tillgång till auktionshuset och så kunde man köpa och sälja grejjor.
När det nya soulpacket kom så blev inflationen fruktansvärd och priset på REX steg .


Ja auktionen är bra. Dock är det olika vad som säljs. Och ja det är sjukt vad REX - blivit dyrt. Så nu blir det svårt för nybörjaren att samla ihop till en suktion tex.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Tråden om Spelet RIFT

Inläggav Flawed » 2014-12-19 17:56:26

Mab kan ju använda riktiga pengar också.
Att köpa en rex för pantpengar går nog betydligt fortare än att grinda ihop den i spelet...
Eller motsvarande mängd i spelkrediter alltså.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Återgå till Intressanta intressen



Logga in