Tillägg till firefox

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tillägg till firefox

Inläggav Meppe » 2012-02-05 16:39:26

Finns det någon möjlighet att i firefox censurera vissa ord och få dem att ersättas med något annat?
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Tillägg till firefox

Inläggav barracuber » 2012-02-05 17:23:03

Tänker du på detta forumet? Tag du illa åt dig av språket? Eller tänker du på andra ställen? Bara allmänt nyfiken, du behöver inte svara.

Här är ett tillägg: FoxReplace (har ej testat det, då jag ganska sällan kör FF)

Oj nu såg jag att tillägget inte klarar svenska! :cry: Jag låter ändå länken ligga kvar ifall utvecklaren lägger till svenska (ofta bygger sådant på att någon - i detta fall någon som kan svenska - frivlligt åtar sig att göra översättningen)

Du kan själv googla på Firefox web page word replace eller liknande ifall du vill leta själv.

Frågan är intressant eftersom det också handlar om frihet på nätet. När man googlar på censur av nätinnehåll får man direkt upp en massa träffar på Folkrepubliken Kina.... :?
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Tillägg till firefox

Inläggav Parvlon » 2012-02-05 17:29:33

Kod: Markera allt
var els = document.getElementsByTagName("*");
for(var i = 0, l = els.length; i < l; i++) {
  var el = els[i];
  el.innerHTML = el.innerHTML.replace(/foo/gi, 'bar');
}

http://stackoverflow.com/questions/1155 ... javascript
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Tillägg till firefox

Inläggav Meppe » 2012-02-05 17:39:49

barracuber skrev:Tänker du på detta forumet? Tag du illa åt dig av språket? Eller tänker du på andra ställen? Bara allmänt nyfiken, du behöver inte svara.

Här är ett tillägg: FoxReplace (har ej testat det, då jag ganska sällan kör FF)

Oj nu såg jag att tillägget inte klarar svenska! :cry: Jag låter ändå länken ligga kvar ifall utvecklaren lägger till svenska (ofta bygger sådant på att någon - i detta fall någon som kan svenska - frivlligt åtar sig att göra översättningen)

Du kan själv googla på Firefox web page word replace eller liknande ifall du vill leta själv.

Frågan är intressant eftersom det också handlar om frihet på nätet. När man googlar på censur av nätinnehåll får man direkt upp en massa träffar på Folkrepubliken Kina.... :?


Den är på engelska, med det fungerade utmärkt att skriva dit svenska ord.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Tillägg till firefox

Inläggav barracuber » 2012-02-05 18:48:12

Meppe skrev:
jag skrev:Här är ett tillägg: FoxReplace (har ej testat det, då jag ganska sällan kör FF)

Oj nu såg jag att tillägget inte klarar svenska! :cry: Jag låter ändå länken ligga kvar ifall utvecklaren lägger till svenska (ofta bygger sådant på att någon - i detta fall någon som kan svenska - frivlligt åtar sig att göra översättningen)


Den är på engelska, med det fungerade utmärkt att skriva dit svenska ord.


Jaha. Ersätter den fan, helvete osv med andra ord? Vad bra isf :-)Happy
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Tillägg till firefox

Inläggav Meppe » 2012-02-05 18:52:52

barracuber skrev:
Meppe skrev:
jag skrev:Här är ett tillägg: FoxReplace (har ej testat det, då jag ganska sällan kör FF)

Oj nu såg jag att tillägget inte klarar svenska! :cry: Jag låter ändå länken ligga kvar ifall utvecklaren lägger till svenska (ofta bygger sådant på att någon - i detta fall någon som kan svenska - frivlligt åtar sig att göra översättningen)


Den är på engelska, med det fungerade utmärkt att skriva dit svenska ord.


Jaha. Ersätter den fan, helvete osv med andra ord? Vad bra isf :-)Happy


Den ersätter det man ber den ersätta med det man ber den visa istället. Möjligheterna är oändliga.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Återgå till IT-forum



Logga in