Theone får inte posta
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Theone får inte posta
Admin
Efter ett större antal otrevliga inlägg på forumet de senaste dygnen har Theone fått ett tre dygn långt postförbud och ett PM.
Inläggen avviker så mycket från vad Theone vanligtvis brukar posta att jag vill reda ut bakgrunden till detta under tiden.
Efter ett större antal otrevliga inlägg på forumet de senaste dygnen har Theone fått ett tre dygn långt postförbud och ett PM.
Inläggen avviker så mycket från vad Theone vanligtvis brukar posta att jag vill reda ut bakgrunden till detta under tiden.
Re: Theone får inte posta
Titti skrev:Admin
[...]
Det har slagit mig också. Bra!
Re: Theone får inte posta
Zombie skrev:Titti skrev:Admin
[...]
Det har slagit mig också. Bra!
+1
Jag har också funderat på vad som kan vara fel.
Textanalys av enskilda medlemmar
Om någon har fått PM från Theone de senaste dagarna vill jag gärna veta det.
- Kod: Markera allt
$SQL='SELECT * FROM tabell_pm** WHERE sender_user***=3710';
*Det skall vara ett *
**Byts ut till namnet på den tabell som aspergerforum sparar sina PM i
***Byts ut till den kolumn som avsändarens ID finns lagrat i
Sedan är det bara att skriva ut hela historiken.
Admin
Jag går inte in i databasen och försöker leta reda på PM.
Jag vet att det skickats några PM från Theones användare de senaste dygnen men inte till vem/vilka eller vad som står i dem. Anledningen till att jag ställde frågan öppet är att, med tanke på hur de inlägg varit som postats från Theone under samma tid, de kan ha upplevts som otrevliga för mottagaren/mottagarna och jag är inte säker på att alla är medvetna om möjligheten att i så fall anmäla dem.
Vad gäller frågan om textanalys av enskilda medlemmar brukar vi inte syssla med det men just här skiljer sig inläggen de senaste dygnen så markant från andra inlägg gjorda tidigare att det är svårt att inte lägga märke till. Uppenbart har även andra reagerat. I klartext betyder det att jag vill veta om det är Theone eller om det är någon annan som skrivit dem under hans/hennes nick. Det avgör i hög grad hur jag väljer att gå vidare.
Jag går inte in i databasen och försöker leta reda på PM.
Jag vet att det skickats några PM från Theones användare de senaste dygnen men inte till vem/vilka eller vad som står i dem. Anledningen till att jag ställde frågan öppet är att, med tanke på hur de inlägg varit som postats från Theone under samma tid, de kan ha upplevts som otrevliga för mottagaren/mottagarna och jag är inte säker på att alla är medvetna om möjligheten att i så fall anmäla dem.
Vad gäller frågan om textanalys av enskilda medlemmar brukar vi inte syssla med det men just här skiljer sig inläggen de senaste dygnen så markant från andra inlägg gjorda tidigare att det är svårt att inte lägga märke till. Uppenbart har även andra reagerat. I klartext betyder det att jag vill veta om det är Theone eller om det är någon annan som skrivit dem under hans/hennes nick. Det avgör i hög grad hur jag väljer att gå vidare.
I sådana här fall är det brukligt att rensa kontots password.Titti skrev:I klartext betyder det att jag vill veta om det är Theone eller om det är någon annan som skrivit dem under hans/hennes nick. Det avgör i hög grad hur jag väljer att gå vidare.
Då går det inte att logga in och man blir tvungen att begära ett nytt. Vilket då hamnar i personens epost. Kontrollera bara innan att kontot inte nyligen bytt epostkonto.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter