Texter till mina kanon.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Texter till mina kanon.

Inläggav Palindromus » 2014-04-21 12:11:17

Hallå!

Finns det någon här som är duktig på text och textsmidning som skulle kunna tänka sig att diskutera textsättning till några av mina kanon för sångstämmor?
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Texter till mina kanon.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-04-21 12:44:55

Hva slags text er det snakk om? Hva er temaet det skal skrives om? Svensk eller engelsk?
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Texter till mina kanon.

Inläggav Palindromus » 2014-04-21 13:09:23

Jeopardy Lane skrev:Hva slags text er det snakk om? Hva er temaet det skal skrives om? Svensk eller engelsk?
:-)Happy Det går ju bra med vilket språk som helst, men jag tänkte mig svenska. Blir nog för svårt annars. :-)Happy De är av olika karaktär och hur texten skall vara vet jag inte. Det kunde ju vara kul att inte berätta hur jag uppfattar dem utan höra andras spontana intryck först. Vi kanske uppfattar musiken på olika sätt.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Texter till mina kanon.

Inläggav Palindromus » 2014-04-21 13:20:47

Personligen utgår jag från karaktär, intryck och känsla. Så innehåll eller tema kommer först i andra eller tredje hand. Rytmik, stavelser osv. är viktigare. Men har inte många egna texter. Men det vore ju intressant om det gick att kombinera på något sätt. Jag har väl ofta varit rädd för texter och tyckt att de känts pinsamma. Så först allmän karaktär alltså. Därefter är det en teknisk fråga. Jag vet inte.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Återgå till Intressanta intressen



Logga in