Tål du SSRI?
52 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Tål du SSRI?
jag mådde mest bara dåligt av dopamin. Det var ett detektivarbete att hitta rätt ssri och det var först när den kombinerades med en annan medicin som jag började må mer än hyfsat.
Jag har tagit Venlafaxin i mer än 10 år och det har räddat mitt liv.
Väntar ännu på att göra utredning...
Väntat i snart tre år!
Men bor nu i Örebro län och här går det tack och lov fortare än i Värmland.
Psykiatrin har sagt att senast sista februari ska den sättas igång. Får väl hoppas på det då...
Väntar ännu på att göra utredning...
Men bor nu i Örebro län och här går det tack och lov fortare än i Värmland.
Psykiatrin har sagt att senast sista februari ska den sättas igång. Får väl hoppas på det då...
Alyana skrev:Jag har tagit Venlafaxin i mer än 10 år och det har räddat mitt liv.
Väntar ännu på att göra utredning...Väntat i snart tre år!
Men bor nu i Örebro län och här går det tack och lov fortare än i Värmland.![]()
![]()
Min medicin räddade också livet på mig. Sedan var det en massa krångel med att hitta just rätt. det var en lång vindlande stig mellan tiotalet olika mediciner innan den jag äter nu (i kombination med en annan) gjorde susen. Jag tar hellre medicin och slipper den värsta deppigheten än försöker uthärda. Detta sagt, jag hade biverkningar som sånär tog knäcken på mig. Zoloft (sertralin), på 100 mg var det uthärdligt, på 105 mg hade jag biverkningar från helvetet så byte till annan medicin. Nu har jag tagit cipralex i tre år.
Alyana; hoppas du får komma till utredning snart!!
Cipralex hjälper mig en del mot tvång, ångest och nedstämdhet. Inte mycket dock trots att jag har maxdos 20mg. Har inga biverkningar av den förutom de sexuella.
Återgå till Aspergare och vården