Styra upp min dag??

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Styra upp min dag??

Inläggav Skruttibangbang » 2011-01-11 13:51:14

Finns det någon här som kan göra ett schema till mig...
Har ansökt om hjälp med schema typ men kön är tydligen sjukt lång.....

Jag har 2 barn -ena dagis 3 ggr i veckan så hon lämnas 9-14
Den andra struttar runt med mig hemma..

Jag vill komma ut på en promenad/dag
Jag vill äta frukost lunch middag
Jag vill kunna komma ut träffa någon mamma någon gång också men jag får inte till det :(( Kommer inte iväg förens sent på em :(

Hur gör man om man inte har några "måsten" men vill UT.....

Låter helt kocko men iaf...
Skruttibangbang
 
Inlägg: 138
Anslöt: 2010-07-30
Ort: Stockholm

Inläggav Miche » 2011-01-11 14:03:51

En rätt bra grej är att leta rätt på en öppen förskola, dit tar du med dig barnet som inte är på dagis och umgås (men det är bara om du orkar umgås förstås)!

Mitt förslag: Ät frukost tillsammans vid 8, hemmabarnet får följa med vid lämningen och sen går ni till en lekpark (där du kan träffa någon annan mamma). Gå sedan hem och ät lunch.

Efter lunch kan eventuellt hemmabarnet sova middag och du kan få lite egen tid innan det är dags att hämta det andra barnet.

Ät gärna lite mellanmål och gå gärna sedan ut om det vädret inte är alltför jobbigt, annars gör ni något tillsammans inne innan det är dags för middag.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav vallesmamma » 2011-01-11 14:06:15

Är det du som lämnar? Undrar bara eftersom jag har svårt med det. Förra året då mannen arbetade var det total kaos då jag skulle lämna och hämta. Nu har soc. lovat mig att det inte ska upprepas.

Undrar också hur man gör ett schema? Jag ska få lära mig strategier hos SYNQ (soc.) som är en del av KOMET.
vallesmamma
 
Inlägg: 918
Anslöt: 2010-01-05
Ort: Luleå

Inläggav barracuber » 2011-01-11 14:07:28

När jag läste öppen förskola tänkte jag lägga till - Kyrkans barntimmar? Kan det vara något?
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav vallesmamma » 2011-01-11 14:10:04

Tycker Miche hade en bra lösning, men Kyrkans barntimmar är ju också något, kanske?
vallesmamma
 
Inlägg: 918
Anslöt: 2010-01-05
Ort: Luleå

Inläggav vallesmamma » 2011-01-11 15:18:31

Oj då! Missade att det var dagis mellan 9-14. Då är det väl sannolikt att det är du som lämnar och hämtar.
vallesmamma
 
Inlägg: 918
Anslöt: 2010-01-05
Ort: Luleå

Inläggav vallesmamma » 2011-01-11 16:51:33

Jag lyfter fram detta inlägg. Passar kanske flera?
vallesmamma
 
Inlägg: 918
Anslöt: 2010-01-05
Ort: Luleå

Inläggav tyskamama » 2011-01-11 18:23:14

tycker också att miches förslag är bra .... men jag vet att det kan vara svårt att hålla sont ..... kanske du har non som kan stötta dig tills det är "normalt" för dig ...... jag har boendestöd som hjälpa mig strukturera dagarna t.ex. ...... massvis med kramar
tyskamama
 
Inlägg: 303
Anslöt: 2010-07-10
Ort: sörmland

Jag igen

Inläggav Skruttibangbang » 2011-01-12 11:39:54

Min sambo pluggar hemmifrån men han kna inte hjälpa med schema.. Funkar inte be honom då de liksom är för svårt för honom sätta sig in i det hela..
Plus jag vill kunna själv..

Han lämnar hämtar från dagis..
jag har lite socialfobi blandat med att jag verkligen vill folk ska berätta intressanta saker för annars kan jag lika bra sitta hemma stirra in i väggen. (koncentrerar mig mkt lättare om det inte pratas om ointressanta saker som smink,kläder etc..
Jag har haft turen/oturen få ett snyggt fodral och förmågan smälta in och verka jättesocial men som gjort mig till en sån alla vill bli vän med men jag vill inte hehe
Skruttibangbang
 
Inlägg: 138
Anslöt: 2010-07-30
Ort: Stockholm

Re: Jag igen

Inläggav Flinta » 2011-01-12 18:31:29

Skruttibangbang skrev:Jag har haft turen/oturen få ett snyggt fodral och förmågan smälta in och verka jättesocial men som gjort mig till en sån alla vill bli vän med men jag vill inte hehe


:D Vilket fyndigt uttryck. Gav mig dagens skratt :!:

Delvis fattar jag vad du menar, nu har jag iofs ett fodral som de flesta andra, d v s det försvinner/smälter in i mängden och många tror o bemöter mig som om jag också funkar som de flesta andra, vilket jag inte gör. Jag vill absolut inte ha mer vänner, för jag orkar periodvis knappt med dom två jag har. Det gäller att hålla sig undan :wink:
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in