Stockholm ...var börjar man?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Kvinniska » 2015-04-16 11:34:10

Hej,
Ny i forumet. Med ett ganska stort träffa-nytt-folk-behov. Försöker sålla och begripa allt asperger-relaterat och får en känsla av att de flesta grupper är i slutfasen av vårterminen alt. har långa väntetider/formella antagningssystem. Finns det en tydlig sammanställning över vad som händer i Stockholm? Mötesplatser? Diskussionskvällar?
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Hallonsaft » 2015-04-16 12:34:56

Oj, finns det till och med formella antagningssystem? :shock:
Hallonsaft
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2014-12-05

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Freddy Dreadful » 2015-04-16 14:04:22

Hallonsaft skrev:Oj, finns det till och med formella antagningssystem? :shock:
Nej, det är i stort sett helt random. Just like life, skulle man kunna säga!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 865
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Alien » 2015-04-16 14:16:54

Har du kollat här? metatrad-hitta-ratt-trad-snabbt-t36278.html

Det är bara att anmäla i resp tråd att du är intresserad och (eventuellt) kommer.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Zima33 » 2015-04-16 19:14:41

Hallonsaft skrev:Oj, finns det till och med formella antagningssystem? :shock:

Kvinniska kanske menade grupper inom hab?


Moderator Sjuckert: Ändrade till TS nya nick (det fanns redan en Selma på forumet).
Zima33
 
Inlägg: 3612
Anslöt: 2011-05-09

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav nano » 2015-04-16 23:35:11

Det är såvitt jag vet varken väntelistor eller antagningssystem, det brukar bara vara att komma till träffarna.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Kvinniska » 2015-04-16 23:57:24

Toppen, tack för hjälpen. Ja åtminstone till habiliteringen verkar det vara nästan ett års väntetid. Attention verkar inte heller ha så särskilt mycket, men tar fr.a. lov under sommaren. Anmäld till en diskussion nu på torsdag, men otåligheten är bångstyrig. Det där med att gå fullt upp i något....
Iaf, tack!
Kvinniska
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2015-04-16
Ort: Stockholm

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav plåtmonster » 2015-04-17 0:50:06

Hitta likasinnade i hufvudstaden är enkelt. Man skaffar en T-shirt med trycket "asperger yxmördare - gilla mig nu". Efter ett tag så får kontakt på olika sätt.. :-)002

:-)040 :-)040
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Hadraniel » 2015-04-17 9:38:35

plåtmonster skrev:Hitta likasinnade i hufvudstaden är enkelt. Man skaffar en T-shirt med trycket "asperger yxmördare - gilla mig nu". Efter ett tag så får kontakt på olika sätt.. :-)002

:-)040 :-)040


Vet inte om du nödvändigtvis behöver vara ironisk där faktiskt, eftersom det nog mycket väl skulle kunna fungera rätt ok. Folk kan ju tycka att man har humor och är det någon som inte är rädd för aspergare eller som är intresserad av just personer med diagnosen (som flera aspergare verkar vara) kan man nog hitta nya bekanta på grund av ett sådant klädtryck.

Är man kille kanske man på köpet kan locka till sig de där märkliga tjejerna som letar efter psykfall och mördare att kära ner sig i också? Alltså de som brukar bli brevvänner med mördare som sitter inne eller så. :P
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Pemer » 2015-04-17 20:10:00

Allt öppet tillgängligt som arrangeras av Organiserade Aspergare eller Autism- och Aspergerföreningen:

http://stockholm.aspergare.org/ny/aktuellt/

"Fredagarna hos Pemer" är alltså även samarrangerade tillsammans med Attention Huddinge-Botkyrka-Salem, vilket gett möjlighet att få läsk och tilltugg finansierat den vägen.

Jag är alltså ordförande där, och i Organiserade Aspergare Stockholm. Det var intentionen med den integrerade hemsidan för Attention i länet och alla lokalföreningar att kalendarium skulle vara gemensamt, men det har inte verkat funka att få in lokalföreningarnas aktiviteter där, och jag vet inte om några andra lokalföreningar i området har något specifikt för vuxen med egen diagnos. Det som Attention Stockholms stad har finns här:

https://www.attention-stockholmslan.se/ ... agnos.html

(Det är mest centralt, händer överlag i länets/stockholmsföreningens lokal på Wennerbergsgatan 1 vid Västerbroplan, och medlemmar i alla lokalföreningar i regionen är välkomna.)
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Stockholm ...var börjar man?

Inläggav Weezer » 2015-04-19 21:29:25

Träffarna här är ju privata tillställningar, så de finns ingen väntetid på dem, alla som vill kan vara med. Sen vet jag att habiliteringen har mer organiserade träffar, men där finns de ju en officiell arrangör (som vården), misstänker att de är nån sån du ska på torsdag?

Om du är otålig så är de har Diskussionsgruppen möte redan på tisdag den 21/4, har varit nyfiken på den längre nu men haft andra saker för mig som gjort att jag inte kunnat gå bara.
Weezer
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2014-11-07

Återgå till Träffar



Logga in