Stimulansersättning; habiliteringsersättningen borttagen?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Stimulansersättning; habiliteringsersättningen borttagen?

Inläggav Trefjorton » 2019-09-13 10:44:54

Jag har glömt klicka ur mig för dagen 2 gånger, och nu har jag inte fått ersättningen på 5kr/h slutet av förra månaden. Pengarna man får är från månaden innan.

Är det personalen som har gjort så, eller blir det automatiskt? Ska prata med dom nästa vecka, men det här är helt sjukt tycker jag. För att kunna fortsatta jobba där, måste jag köpa ögondroppar (pga jobbet), och nu får jag mindre pengar..

Får inte jag pengarna kommer jag sluta med DV helt då jag ändå inte får pengar från dom. Dessutom kommer jag aldrig mer bidra till samhället på något sätt. Får inte ett skit för det ju. Man ska aldrig jobba gratis!

Personalen har fan sagt rasistiska skämt, och annat man inte bör säga på jobbet. Dom bör bli av med lönen i så fall. Annars spelar jag in deras samtal i smyg för att jävlas tillbaka. JAG VILL HA MINA PENGAR NU!!!

Tips på vad som kan ha hänt? Pengarna blir lite mer än 100kr, och det har jag rätt till att få, annars känner jag min rånad, och det tar jag seriöst.
Trefjorton
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-07-14

Stimulansersättning/habiliteringsersättningen borttagen?

Inläggav sebastiann » 2019-09-13 11:30:07

Det är ju automatiskt, om de nu sagt att du måste "stämpla in" och "stämpla ut" och du inte gör det eller glömmer stämpla ut, så har de ingen möjlighet att räkna ut korrekt ersättning, alltså blir du utan.

Så där får du ju skylla dig själv lite.
sebastiann
Får inte posta eller skicka pm
 
Inlägg: 1355
Anslöt: 2018-01-19
Ort: 57°45'41.31"N 12°3'40.32"E (CTRL+V i google maps)

Stimulansersättning/habiliteringsersättningen borttagen?

Inläggav Trefjorton » 2019-09-13 11:42:54

sebastiann skrev:Det är ju automatiskt, om de nu sagt att du måste "stämpla in" och "stämpla ut" och du inte gör det eller glömmer stämpla ut, så har de ingen möjlighet att räkna ut korrekt ersättning, alltså blir du utan.

Så där får du ju skylla dig själv lite.


Personalen brukar stämpla ut alla som glömmer. Man borde utebli för dagen då, inte hela månaden, eller för alltid?

Vem är det som räknar ut det. Det är väl personalen själva? Dom vet vilka timmar jag jobbar.

Alltså är det personalen som tar ansvaret? Reder ut det nästa vecka. Hur som helst. Jag jobbar på som en slav, och det slutar jag med.

Vidrigt beteende av personalen.
Trefjorton
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-07-14

Stimulansersättning/habiliteringsersättningen borttagen?

Inläggav ShakeItOut » 2019-09-13 14:58:42

Det har säkert blivit något fel helt enkelt och inget som personalen menade illa med. Finns säkert någon ansvarig som kan reda ut det.

Att säga att du inte kommer bidra till samhället mer är en överreaktion. Det kan alltid bli fel. Däremot att de säger rasistiska saker bör tas med en chef och kanske att du behöver byta DV om det är dåligt för dig att vara där?
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Återgå till Aspergare och vården



Logga in