Sömnproblem (paralyser och hallucinationer)
77 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Ok, ett par veckors förbruk av Cipralex, jag mår...
Bra, rätt så. Har dock märkt av smakförändringar, hade några dagar då nästan all mat smakade papper. Nu har de blivit bättre maten smakar mat, har gått ner lite i vikt då jag tappat aptiten. Sover bättre!!!! blir lättare trött på kvällarna, mindre ångest mycket mindre ältande. Skönt att inte känna något.
Bra, rätt så. Har dock märkt av smakförändringar, hade några dagar då nästan all mat smakade papper. Nu har de blivit bättre maten smakar mat, har gått ner lite i vikt då jag tappat aptiten. Sover bättre!!!! blir lättare trött på kvällarna, mindre ångest mycket mindre ältande. Skönt att inte känna något.
Senast redigerad av Suzz86 2011-05-04 19:30:58, redigerad totalt 1 gång.
Jag brukade få sömnparalys men det var tyvärr ett tag sedan senast... Anledningen till att jag skriver "tyvärr" trots att det är en rent fruktansvärd upplevelse är att jag har hört att sömnparalys kan användas som "portal" till klardrömmar, någonting jag bara upplevt någon enstaka gång. Om det kan leda till psykos vet jag inte men jag svarar med hänvisning till min signatur. 
Senast redigerad av Heed 2011-05-04 19:30:58, redigerad totalt 1 gång.
Just nu mår jag fördjävligt, har grym ångest, dödslängtan, och är allmänt konstig, dryg, upprepar saker gång på gång för att jag glömmer vad jag sagt (en vän talade om detta för mig). Jag vet inte om det delvis beror på min medicin, hämtade ut ett nytt paket förra veckan, samma tabletter men under ett annat namn. Drack vin för någon dag sedan, hm kan bero på det med..
Jag hoppas detta går över snart. Jag vet inte vad det är med mig. usch.
Jag hoppas detta går över snart. Jag vet inte vad det är med mig. usch.
Senast redigerad av Suzz86 2011-05-04 19:30:58, redigerad totalt 1 gång.
Re: Sömnproblem
Altus skrev:Inger skrev:Altus skrev:Leve benso. (Det är mitt livskall att med små medel motverka samhällets antibensopropaganda.)
Om jag någon gång behöver sömntabletter (några få gånger om året) så tycker jag rohypnol är oslagbart. Sover som en stock på 0,5 mg. Inte beroendeframkallande på mig i alla fall. Inga biverkningar utan bara djup och skön sömn. Andra sömntabletter jag provat blev jag bara konstig av.
Tack för tipset.Helst skulle jag vilja prova alla benso och använda flera av dem parallellt (men inte vid exakt samma tillfälle) eftersom de trots sina likheter är olika och kan passa vid olika tillfällen.
Och nu har turen kommit till just Rohypnol (Fluscand). Fick det utskrivet vid mitt senaste besök, främst för min sömn och som alternativ till Iktorivil (jag ville ha ett preparat med kortare halveringstid). Ska bli intressant att prova, fast det kommer att dröja ett tag.
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 19:30:58, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Aspergare och vården