Söka pengar ur fonder

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Söka pengar ur fonder

Inläggav 7twenty7 » 2013-12-22 19:00:56

Just nu känns det som jag behöver komma bort från verkligheten i en eller två veckor. Har diskuterat det med mina arbetskamrater och det är inga problem att ta semester en eller två veckor för att resa utomlands, problemet är pengarna. Vi (jag och min fru) har inte ekonomi till att ens åka på en kryssning till Åland, trots att jag ibland jobbar alla dagar i veckan, så jag har börjat titta på fondansökningar.

Jag har hittat en fond som ger bidrag till funktionshindrade i Sandvikens Kommun och där ska det gå att söka pengar till rekreationsresor.

Mitt problem är att jag tror att de flesta ser mig som en frisk person och det är inte många som märker av mina drag av asperger i vardagslivet. Jag märker av dom själv och mår periodvis inte bra av det. En del i problemet är att jag är en lätt offentlig person (lokalt), jag jobbar med lokalradio och det finns en stor chans att fondens styrelseledamöter vet vem jag är och att dom också lyssnar på mina program och tycker att jag gör ett bra jobb.

Hur skriver jag en bra ansökan där jag får dom att förstå varför jag behöver bidrag till en resa, trots att jag klarar att göra ett bra jobb?
7twenty7
 
Inlägg: 68
Anslöt: 2013-08-14
Ort: Sandviken

Söka pengar ur fonder

Inläggav Alien » 2013-12-22 20:08:00

Det kanske finns lämpliga fraser om hur diagnosen yttrar sig hos dig i läkarutlåtande/utredningsresultat? Och risken är väl hela tiden att du pga utmattning inte orkar (fortsätta att) göra ett bra jobb.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Söka pengar ur fonder

Inläggav 7twenty7 » 2013-12-22 20:57:02

Jag har inte fått ta del av några utredningsresultat, annat än ett väldigt luddigt läkarintyg där det bara står att jag är utredd och har ADD med drag av Aspegers syndrom.

Jag har ingen kontakt med läkare idag, så det kan bli svårt att få något mer utlåtande. Väntar på besked om jag kommer in på habiliteringen, kommer jag in där så blir det förhoppningsvis lättare.
7twenty7
 
Inlägg: 68
Anslöt: 2013-08-14
Ort: Sandviken

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in