Skaffa barn eller inte?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Skaffa barn eller inte?

Inläggav antor » 2019-02-20 0:56:55

Jag (man) har bipolär sjukdom och AS (light versionen). Jag är inte så värst social men ensamhet är skit och det är då trevligt tycker jag att ha andra varelser i sitt hem. Det rimliga alternativet är väl då att skaffa familj för det är verkligen inga kvinnor som söker barnfri relation, de som gör det är bottenskrapets bottenskrap. Men ja att skaffa familj betyder då massa ansvar och att tvingas prioritera sig själv lägst hela tiden, fast jag egentligen bara vill ha sällskap och sex. Sen vetefan om jag själv skulle vilja ha en bipolär farsa egentligen...

Grundproblemet är väl att det ska vara så jävla "allt eller inget". Normer...
antor

Anslöt: 2018-04-17

Skaffa barn eller inte?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2019-02-20 1:06:23

Man är väl inte bottenskrap för att man inte vill ha barn :shock: , vilka fördomar du har!!! :-)Raging
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Skaffa barn eller inte?

Inläggav antor » 2019-02-20 1:35:18

Bjäbbmonstret skrev:Man är väl inte bottenskrap för att man inte vill ha barn :shock: , vilka fördomar du har!!! :-)Raging

Nej inte därför, som en direkt konsekvens. Menar de kvinnor som jag hittat som på nätet anger att de inte vill ha barn. De är inget o hänga i granen säger jag av erfarenhet, eller så söker de inget seriöst.
antor

Anslöt: 2018-04-17

Skaffa barn eller inte?

Inläggav Fabela » 2019-02-20 2:46:52

Hoppsan, det där lär inte vinna popularitetstävlingen här på forumet...
Skulle inte räkna med ragg härifrån iaf, efter det där :lol:
Fabela

Anslöt: 2013-12-08

Skaffa barn eller inte?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2019-02-20 3:21:10

antor skrev:Menar de kvinnor som jag hittat som på nätet anger att de inte vill ha barn. De är inget o hänga i granen säger jag av erfarenhet, eller så söker de inget seriöst.

Det beror antagligen på vart du letar. Det är klart att många vill ha barn i någon del av sitt liv, men en del får det inte, och en del har det redan. Du får väl leta upp nån som är lite äldre än dig så kan du vara säker på att det inte kommer några fler.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Re: Skaffa barn eller inte?

Inläggav popruta » 2019-02-20 9:07:12

Jag vet flera tjejer som inte vill ha barn som absolut inte är något bottennapp.

Jag ville inte heller ha barn men det råkade bli ett (men absolut inga fler). Och jag är ju en fantastisk person :-P

Men jo det är ju en del extra ansvar och du måste börja kompromissa ordentligt. Ingen dans på rosor på det viset.
popruta

Anslöt: 2019-01-25

Skaffa barn eller inte?

Inläggav ShakeItOut » 2019-02-20 14:32:15

Om du uttrycker dig så om kvinnor som inte vill ha barn här så, en sådan attityd brukar visa sig rätt fort. De har väl inte bara varit rätt för just dig.

Barn skaffar du för att du verkligen vill och inte för att få ha sex&sällskap. Risken finns alltid att förhållandet inte håller.
ShakeItOut

Anslöt: 2018-10-19

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in