Sista april i Uppsala?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alien » 2008-05-01 21:02:11

Med tanke på att vi alla är mer el mindre aspiga, så är det ju bara bra att folk visar sin aspighet. Annars skulle en del känna sig själva för aspiga.

Jag avbryter friskt när jag blir ivrig men utgår från att folk ska acceptera det. Vi sitter ju alla i samma båt.

Eftersom Inger försökt komma till Uppsala i ca 5 timmar tycker jag "brottet mot den heliga skoregeln" kan förstås. :lol: Man tar ju av sig skorna för att inte dra in snö och lera el av gammal vana. Och nu var det ju inget lerigt väder.

Tänk om nån kommer hem till mig med vita sockor, tar av sig skorna och kommer hem med svarta sockor! :oops:

Det är kanske bara i Sverige och Japan man tar av skorna vid besök. Så kommer man utomlands och börjar dra av sig skorna, så gör man som svensk bort sig.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Zombie » 2008-05-01 21:03:49

Fan... :cry: :D nu är ni sådär gulliga och roliga igen allihop...
Weasleys vänliga udd om något mycket viktigt...
Ska vi bråka om lyhördhet mot konventioner, Inger? :wink:
Snälla Mats - jag kände ju likadant! Nog möttes väl vi oavsett alla sådana nojor!? :D
Alien - hoppas du (och jag) "törs" träffas fler gånger...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Mats » 2008-05-01 21:38:29

Zombie: Peace, Love and Understanding! :D
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Inläggav weasley » 2008-05-01 21:43:29

Oj!

Menar ni att det jag skrev kunde uppfattas som en pik? Det var VERKLIGEN INTE en pik! Jag hade totalt glömt (struntat i) att Inger hade skorna på sej. Hmmm, jag får göra en omskrivning då...

Inger:

Det viktiga var att du var där, inte på vilken sida av handfatet du lägger tandborsten när du är hemma!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Zombie » 2008-05-01 21:48:52

Om nu det här hade med inlägget ovan att göra, så
Zombie skrev:Weasleys vänliga udd om något mycket viktigt...

nej nej, så menade jag inte, Weasley!
Jag trodde din anspelning var avsiktlig, eftersom den tydligen stämde och du är så himla skärpt osv. - men då en vänskaplig blinkning till Inger på grundval av den relation ni har som inte jag känner till eller så! Inte tror jag dig om något värre heller!! Inte en chans :wink:

[edit] Hm, för övrigt har jag själv kläckt ur mig många liknande saker i mitt liv, som verkligen har tagit folk hårt - utan någon sådan avsikt. [/edit]

(Och "något mycket viktigt" = konventioners futilitet, inte skor *kanske jag övergarderar mig mot missförstånd :oops: *)

Mats: same to you, always :D
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 3 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2008-05-01 21:59:07

Weasley, det är lugnt.

Lustigt hur många missförstånd det kan bli och hur många nojjor man har. :lol:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2008-05-01 22:07:18

:lol: ... och att vi är så förnuftiga och har alla hemma innanför bröstbenet :oops: , så att vi kan hjälpa varandra reda ut utan att tjafsa! *lättad suck*
Jag har träffat folk som sådant blir tjafs med också...

[edit] och att jag slipper vara den enda som är osäker!!! Tack allihop för att ni också är så struliga! :wink:
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav weasley » 2008-05-01 22:39:36

Snälle Zombie. :-D Du tar jättemycket saker personligt som du inte behöver ta personligt. Jag lovar att det är så! :-D

Det hade varit lite roligt att försöka ha den här förvirra(n)de konversationen IRL. Hihi!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Kristofer » 2008-05-01 22:55:01

Hoppas att ni hade trevligt½ Jag kunded lista mig först vid kl 21 och då var både jag trött av allt ståhej och samtidigt förstog jag att det skulle bli ganska sent som jag kom.

Min sista april har gett mig huvudbry, förvirring och någonslags plågande svidande harjaggjortbortmig-rädsla. Någon som kan hjälpa mig med att förklara om jag kommer få problem med det sociala då det kommer an på vissa kontakter. Nej, jag var inte packad men vissa saker fick mig att inte veta hur fan jag skulle göra...
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Inger » 2008-05-01 23:00:33

Kristofer skrev:Min sista april har gett mig huvudbry, förvirring och någonslags plågande svidande harjaggjortbortmig-rädsla.

Känns igen. Så brukar jag känna mig typ varje gång jag träffat folk. Utom möjligen förstående Aspergare, släktingar och nära vänner.

Någon som kan hjälpa mig med att förklara om jag kommer få problem med det sociala då det kommer an på vissa kontakter. Nej, jag var inte packad men vissa saker fick mig att inte veta hur fan jag skulle göra...

Utav den knapphändiga beskrivningen går det inte att gissa sig till nånting alls, än mindre förklara något.

Nu tänkte jag gå och sussa. Har varit sjukt trött hela dan och inte orkat göra mycket mer än att sitta vid datorn. Imorgon ska jag till stan och kolla på bättre begagnad mp3 med större minne. Natti natti.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 11:18:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2008-05-01 23:23:23

weasley skrev:Snälle Zombie. :-D Du tar jättemycket saker personligt som du inte behöver ta personligt. Jag lovar att det är så! :-D

Det hade varit lite roligt att försöka ha den här förvirra(n)de konversationen IRL. Hihi!

Ja, det hade det varit!

Tack Weasley!
Jag tror dig och tänker använda ditt löfte väl.
Vet det också sedan länge, "egentligen". Och har sedan ändå svårt att bedöma den saken i en massa konkreta situationer. Fast ändå ljusår lättare än vad det har varit. Innan jag hade AS-diagnosen som verktyg för att förstå mig själv så var det bara att sopa den här osäkerheten under mattan - vilket ledde till att jag till slut inte orkade med något umgänge alls och inte mitt eget heller. Nu, här, försöker jag ge mig själv det svängrum jag behöver, osäkerhet och allt, för att ta mig ur folkskyggheten och annan skit. Så om jag ser ut att ragla drucket är det därför. Ge mig gärna ett handtag :oops: , men inget att vara rädd för :wink:
_____________________________________________________________

[edit] Som sagt, Kristofer: du är inte ensam om det här.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 2 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Ganesh » 2008-05-01 23:37:09

Zombie skrev:
weasley skrev:Snälle Zombie. :-D Du tar jättemycket saker personligt som du inte behöver ta personligt. Jag lovar att det är så! :-D

Det hade varit lite roligt att försöka ha den här förvirra(n)de konversationen IRL. Hihi!

Ja, det hade det varit!

Tack Weasley!
Jag tror dig och tänker använda ditt löfte väl.
Vet det också sedan länge, "egentligen". Och har sedan ändå svårt att bedöma den saken i en massa konkreta situationer. Fast ändå ljusår lättare än vad det har varit. Innan jag hade AS-diagnosen som verktyg för att förstå mig själv så var det bara att sopa den här osäkerheten under mattan - vilket ledde till att jag till slut inte orkade med något umgänge alls och inte mitt eget heller. Nu, här, försöker jag ge mig själv det svängrum jag behöver, osäkerhet och allt, för att ta mig ur folkskyggheten och annan skit. Så om jag ser ut att ragla drucket är det därför. Ge mig gärna ett handtag :oops: , men inget att vara rädd för :wink:


Jag var ju inte där, men zombie (och kansle litet Kristofer)...Vad säger ni om:

"Skall man tvunget göra bort sig skall man det i goda vänners lag."
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav Zombie » 2008-05-01 23:44:25

Ja, Ganesh :cry: :D
(fan vad mycket av de två smileyna det blir idag...)
Det var ju det som kändes som en möjlig öppning för mig igår kväll och här idag...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Pemer » 2008-05-02 0:02:19

Ganska dråpligt också att det skulle hända saker i kön på Max-restaurangen så att man fick kommentarer om vad jag hade behövt gå kurs i... :D

När Matte och jag smådiskuterade skillnaden på Supreme- och Frisco-burgaren vänder sig tjejen närmast före i kön om och börjar prata med oss. Matte sade efteråt att han inte är så förtjust i dreadlocks, men jag tyckte hon var grymt snygg...

Det är väl sådana gånger andra sätter in sådana där SMS-hälsningar i Metro eller City: "Du med dreadlocks i Maxi-kön på Gränby. Jag med korta håret. Du är fett snygg! Singel? Fika en dag?" :D

Ännu skummare var att jag tyckte hon var jävligt bekant. Men hon verkade vara uppsalabo... om det inte var just det hon kanske inte alls var, hon frågade oss om vi inte var från stan. Men hon kanske brukar gå på Almtunas hemmamatcher, man var ju och såg AIS på hemmaplan hela fyra gånger den gångna säsongen...

Ja, jösses, ja... Har man väl lärt sig själv börja prata med tjejer, och att inte titta blygt bort eller gå därifrån, om faktiskt tjejer börjar prata med en, är nog rätt mycket vunnet inför framtiden, det är inte svårt att konstatera... :)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Pemer » 2008-05-02 4:20:38

Pemer skrev:För egen del har jag nu träffat 70 medlemmar från forumet IRL... 8)

Och siffran var fel redan när jag skrev den. Vid intensiva studier av forumets medlemslista upptäckte jag plötsligt två till som jag har träffat som har konton här, så siffran är 72...

Kan man tänka sig en mer aspig lista på Aspergerforum - "aspies som är med på Aspergerforum som jag har träffat"? (Nåja, den definitionen skulle i och för sig inte riktigt stämma, det är minst tre av de 72 som inte har AS...)

Agatha, AlexV, Alien, Aycon, Bjäbbmonstret, Bragge, Catasa, Cyborg, Daycatcher, Eddie The man, Elmindreda, ensamflickan, Flamey, Ford, Fredrik, idgie, Ikali, Inger, Isabo, Isse, jaanaj, Johan_82, Jonsch, Jossan, Kaks, Krigarsjäl, Kristofer, libertine, LillaFröken, Lilla Gumman, Linek, lion_queen, Matilda, Mats, Matte, Md2perpe, micke2, Mikaela, Milve, Milyc, Missbutterfly, Mitzerl, mjau, mondo beyondo, Moggy, mse2390, nallen, Panika, Pazuzu93, Pellefanten, pepsie, Peter, rdos, rottis30, Salkin, Sam, Sarah, Silentman, Staffan, Tess, Thunderchild, Tingeling, Titti, Tomtenissa, torATandet, Tuss, tvilling99, Underjord, VaiSing, Walkyrian, Weasley, Zombie

Det retar mig väldeliga att jag schabblade till det och inte kom iväg på Torbjörn Anderssons träff i Enköping i november, som jag var anmäld till. Vet att minst en forummedlem till som jag inte har träffat var där, bara en sådan sak... ;)

Det är en ganska kul lista att försöka hålla uppdaterad, man kan ju träffa medlemmar på forumet retroaktivt, när någon man tidigare har träffat lägger upp ett konto här efter att man har träffat honom/henne... :) Jag skulle nog kunna få ett tiotal till på listan om några fler stammisar på "Gunillas träffgrupp" lägger upp ett konto här... :D

Over and out! *gäsp*
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Mats » 2008-05-02 7:26:20

Pemer skrev:det är minst tre av de 72 som inte har AS...
Bara för att styrka att jag har AS - jag har bara inte berättat det för någon utredande läkare än:

Pemer skrev:Agatha, AlexV, Alien, Aycon, Bjäbbmonstret, Bragge, Catasa, Cyborg, Daycatcher, Eddie The man, Elmindreda, ensamflickan, Flamey, Ford, Fredrik, idgie, Ikali, Inger, Isabo, Isse, jaanaj, Johan_82, Jonsch, Jossan, Kaks, Krigarsjäl, Kristofer, libertine, LillaFröken, Lilla Gumman, Linek, lion_queen, Matilda, Mats, Matte, Md2perpe, micke2, Mikaela, Milve, Milyc, Missbutterfly, Mitzerl, mjau, mondo beyondo, Moggy, mse2390, nallen, Panika, Pazuzu93, Pellefanten, pepsie, Peter, rdos, rottis30, Salkin, Sam, Sarah, Silentman, Staffan, Tess, Thunderchild, Tingeling, Titti, Tomtenissa, torATandet, Tuss, tvilling99, Underjord, VaiSing, Walkyrian, Weasley, Zombie
- aycon, catasa, cyborg, elmindreda, ford, jonsch, linek, md2perpe, milve, missbutterfly, mitzerl, staffan, underjord, walkyrian och weasley skriver sina nick med liten initial.
- Ensamflickan, Micke2 och Mjau skriver med stor initial.
- KrigarSjäl och SilentMan har en stor bokstav inne i nicket.
- Någon Daycatcher finns inte på forumet men däremot en Daycather.
Moggy borde väl stå före mondo beyondo på listan?
:oops:

En annan sak som var uppe på träffen:
Stavar för svartvitt seende och tappar för färgseende.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

OT Inkompetenta människor!

Inläggav mondo beyondo » 2008-05-02 11:03:54

Mats, visst e det bara härligt att få rätta till felaktigheter. Jag tror översättarna på teevee fått in en riktig pärla på sista tiden. Zappade in på Top Models häromdagen och hade de inte en tjej med aspbergers där!:O

Och i ett hundprogram häromdagen fanns det med en tvättäkta Shit-zu, vi andra stavar rasen Shih-tzu. En ganska väsentlig skillnad! Men skulle man para den Shit hunden med en Bulldog blev det en Bullshit valp då? Weimaranern från tyska Weimar hade döpts om i översättningen till ngnting snarliknande fantasifullt. *Förbryllande*

Igår när jag tittade på en serie som verkade handla om en ung kufisk professorsämne som var och handlade mat med sin granne och rekommenderade henne att köpa 'manganese' alltså magnesium, så skrev översättaren mangojuice! *Aaaaargghhhh!*
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav Kristofer » 2008-05-02 12:02:55

Pemer:

Jeg behöver nog kursen ännu bättre. Nu riskerar jag att kapa träfftråden, om det blir så får moderator vidta åtgärder.

En kompis till min kursare som hade rest hit för valborg visade mycket intresse för mig. Vi bytte tfnnummer och så. Lite senare skulle hon och hennes gäng vidare och vi sda att vi skulle höras. Som ni säkert vet så somnade jag sedan på nattkvisten. Under min sömn hade hon skrivit ett SMS. Jag märkte det på morgonen och då var det kört. Tror jag. Jag skrev iaf tillbaka att jag däckat och frågade om de hade kul. Svaret blev: Ja det hade vi och vi hittade någonstans att sova allesammans. Nu är jag på väg hem till [min kursares namn]. Samt en fråga om jag mådde bättre. Lite senare svarade jag Mm. det gör jag.

Så vet jag inte alls vad jag ska göra. Har inte fått något svar på mitt SMS, har inte heller skickat ngt nytt själv. Och nästa vecka kommer jag konfronteras med detta ganska rejält eftresom jag har samarbete med min kursare + andra kursare som verkligen uppmanade mig att satsa. Och så schabblade jag bort det så... Just att behva tala om att man shcabblat bort det och att jag lixom också gjrt det i en situation där alla känner varandra på något sätt gör att det just nu svider i skinnet...

Hjälp pch råd mottages gärna av en förvirrad själ
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Pemer » 2008-05-02 12:44:48

Mats skrev:
Pemer skrev:det är minst tre av de 72 som inte har AS...
Bara för att styrka att jag har AS - jag har bara inte berättat det för någon utredande läkare än:

Pemer skrev:Agatha, AlexV, Alien, Aycon, Bjäbbmonstret, Bragge, Catasa, Cyborg, Daycatcher, Eddie The man, Elmindreda, ensamflickan, Flamey, Ford, Fredrik, idgie, Ikali, Inger, Isabo, Isse, jaanaj, Johan_82, Jonsch, Jossan, Kaks, Krigarsjäl, Kristofer, libertine, LillaFröken, Lilla Gumman, Linek, lion_queen, Matilda, Mats, Matte, Md2perpe, micke2, Mikaela, Milve, Milyc, Missbutterfly, Mitzerl, mjau, mondo beyondo, Moggy, mse2390, nallen, Panika, Pazuzu93, Pellefanten, pepsie, Peter, rdos, rottis30, Salkin, Sam, Sarah, Silentman, Staffan, Tess, Thunderchild, Tingeling, Titti, Tomtenissa, torATandet, Tuss, tvilling99, Underjord, VaiSing, Walkyrian, Weasley, Zombie
- aycon, catasa, cyborg, elmindreda, ford, jonsch, linek, md2perpe, milve, missbutterfly, mitzerl, staffan, underjord, walkyrian och weasley skriver sina nick med liten initial.
- Ensamflickan, Micke2 och Mjau skriver med stor initial.
- KrigarSjäl och SilentMan har en stor bokstav inne i nicket.
- Någon Daycatcher finns inte på forumet men däremot en Daycather.
Moggy borde väl stå före mondo beyondo på listan?
:oops:

Vilket underbart inlägg! :lol:

Att jag hade skrivit in många i den där filen såpass fel! För att inte tala om alfabetiska missen med Moggy och Mondo Beyondo!! Och dessutom missa att Daycatcher var felstavat i nicket. Jag såg det som hans annars identiska (rättstavade) nick på Attentions forum, han var med i söndags på Hermans.

Nu har jag lite rättande att göra i textfilen "Forummedlemmar jag träffat.txt"... :)

Jag kan förtydliga att jag räknar alla självdiagnosticerade som AS, däremot räknar sig ju Bjäbbis som alla vet som NT, och åtminstone Agatha har inte AS utan "bara" ADHD. En annan i listan, som numera är mest på Attentions forum, för övrigt medlem i OA Sthlm, har haft diagnos AS, men rätt nyligen fått den ändrad till autistiskt syndrom.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Pemer » 2008-05-02 13:13:48

Kristofer:

Jag hade nog satsat på ett nytt SMS, något i stil med "Hej igen! Vore kul att ses igen tycker jag!"

Känns väl som inget att förlora, men är hon också intresserad av att ses borde hon nappa på det. Svarar hon inte alls vet du då att hon inte är det.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav weasley » 2008-05-02 13:24:43

Kristofer

Nu jämrar du dej i onödan tycker jag. Det var sista april. Det var framåt kvällen. Det var öl och annan alkohol inblandat. Att då kasta in handduken och gå och lägga sej är fullständigt normalt och något de allra flesta kan relatera till.

Så, skicka henne ett sms och säg att du är ledsen att du inte hörde av dej men att du hade dängt i dej tre snapsar labbsprit på ett vad (ok, hitta på något mer lämpligt här om du vill ;-D ) och däckade alldeles för tidigt. Skriv också att du väldigt gärna skulle ses igen och att du inte ska gå och somna den här gången!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Kristofer » 2008-05-02 13:33:37

weasley skrev:Kristofer

Nu jämrar du dej i onödan tycker jag. Det var sista april. Det var framåt kvällen. Det var öl och annan alkohol inblandat. Att då kasta in handduken och gå och lägga sej är fullständigt normalt och något de allra flesta kan relatera till.

Så, skicka henne ett sms och säg att du är ledsen att du inte hörde av dej men att du hade dängt i dej tre snapsar labbsprit på ett vad (ok, hitta på något mer lämpligt här om du vill ;-D ) och däckade alldeles för tidigt. Skriv också att du väldigt gärna skulle ses igen och att du inte ska gå och somna den här gången!


Jag dängde iväg ett kort SMS redan på morgonen då jag såg att hon skrivit till mig under mitt sussande. Det blev dock en kort konversation, jag visste inte vad jag skulle säga/vilka "falska" förhoppningar jag ingett etc. Jag får helt enkelt ta och författa ngt nytt idag. Dock har hon nu med all säkerhet lämnat stan *suck* . Fortsättning följer...
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav tvilling99 » 2008-05-02 13:38:10

Det kanske börjar ljusna för kristofer på tjejfronten!
Klart du skall skicka ett sms och tala om att du vill träffa henne igen,kör på nu och ta chansen när du har en!
Får man fråga hur gammal hon är och var hon bor annars?
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Inläggav Kristofer » 2008-05-02 13:42:13

Ålder. Jag vet inte men jag tror att det är 23, möjligtvis 24.
Ort: Nkpg
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:18:21, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Återgå till Träffar



Logga in