Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 19:59:30

DIProgan skrev:"Filtret" är ju personerna i chatten! Skrev jag verkligen så svårt?


vad var det som skulle ske automatiskt, då?

det blir jättekonstigt om det ska vara olika regler beroende på vilka som är där. jag tycker det är ett jättekonstigt system.

vem ska granska alla downvotes? inget jobb jag vill ha. eller föreslår du att systemet inte ska följas upp överhuvudtaget? då blir det garanterat kaos
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav DIProgan » 2012-07-31 20:49:10

Ja i Aspergerforums politiskt korrekta värld blir det säkert kaos när folk kan fortsätta hacka på de som tystat en i chatten på forumet istället men på ett annat ställe där folk inte förväntar sig demokrati utan får stå sitt kast där hade det funkat bättre.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 20:55:45

DIProgan skrev:Ja i Aspergerforums politiskt korrekta värld blir det säkert kaos när folk kan fortsätta hacka på de som tystat en i chatten på forumet istället men på ett annat ställe där folk inte förväntar sig demokrati utan får stå sitt kast där hade det funkat bättre.


men det system du förespråkar är ett demokratiskt system... jag tror itne det hade varit lyckat någonstans
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav DIProgan » 2012-07-31 21:36:59

I demokratier får åtminstone vanligtvis minoriteter komma till tals. Och varför skulle det inte vara lyckat? IRC är jävligt lyckat och det är mycket hårdare regler på. Om majoriteten tycker något så är det per automatik lyckat för dem.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 21:40:11

DIProgan skrev:I demokratier får åtminstone vanligtvis minoriteter komma till tals. Och varför skulle det inte vara lyckat? IRC är jävligt lyckat och det är mycket hårdare regler på. Om majoriteten tycker något så är det per automatik lyckat för dem.


ja, det är chattrum gjorda för majoriteten, stor skillnad.

dessutom brukar det ofta bli alla mot några få i konflikter här, och då är det tur att det inte är några demokratiska modeller som avgör vem som har rätt.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav DIProgan » 2012-07-31 21:45:11

IRC chatrummen är ofta gjorda för operatorerna(Ops) även om majoriteten ska vara attraherade att vara där givetvis. Dessa chatrum jag pratar om blir per automatik gjorda för majoriteten hela tiden oavsett vad som händer i strukturerna. En del faller bort andra tillkommer, utvecklingen eller invecklingen fortskrider. Ingen enskild människa kan bestämma att det ska göras si eller så.

Konflikter löser sig själv för att minoriteten blir utkickad. Man kan tycka det är ett dåligt sätt att lösa konflikter på men det löser dem likväl för denna majoritet där och då. Nästa gång kan de rösta annorlunda.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 21:57:08

DIProgan skrev:Konflikter löser sig själv för att minoriteten blir utkickad. Man kan tycka det är ett dåligt sätt att lösa konflikter på men det löser dem likväl för denna majoritet där och då. Nästa gång kan de rösta annorlunda.


ja, och vi är ingen sådan majoritet så vi har inte råd att göra så. det skulle döda forumet snabbt. ingen tillväxt = dött forum
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav DIProgan » 2012-07-31 22:14:05

Det är din åsikt. Om majoriteten delar den så finns inga problem.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Zirre » 2012-08-01 0:21:26

Jag har läst stora delar av tråden och tycker att marxistens råd till sheyen är väldigt kloka.

Sen borde alla respektera varanda bättre.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-08-01 0:24:07

Zirre skrev:Jag har läst stora delar av tråden och tycker att marxistens råd till sheyen är väldigt kloka.

Sen borde alla respektera varanda bättre.


ja, vi vet att du hatar sheyen och gillar alla som kritiserar henne, det är inget nytt.

respekt går åt båda hållen, lilla du.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-08-01 0:27:35

Zirre skrev:Jag har läst stora delar av tråden och tycker att marxistens råd till sheyen är väldigt kloka.

Jaaa då! :-)Happy Självklart tycker du det...
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Zirre » 2012-08-01 1:01:24

Sheyen skrev:
Zirre skrev:Jag har läst stora delar av tråden och tycker att marxistens råd till sheyen är väldigt kloka.

Jaaa då! :-)Happy Självklart tycker du det...


Hade skrivit exakt samma oasett vem råden var vänt till.
Spoiler: visa
Nu blir det kanske försök till tjafs men det tänker jag inte delta i.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav nallen » 2012-08-01 20:59:35

Även jag får drista mig till att hålla med Henkkalexi här.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Abbreviation » 2012-08-01 21:05:10

nallen skrev:Även jag får drista mig till att hålla med Henkkalexi här.

+1
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Alien » 2012-08-01 21:10:32

Henkkalexi skrev:Bra sätt: "Någon här som har erfarenhet av (ex. oralsex) och har någon bra teknik, för jag lyckas inte få till det?"

Dåligt sätt: "Min pojkvän Patrik (fingerat namn, förstås, och han ligger dessutom och sover!) gav mig världens bästa avsugning för exakt en halvtimme sedan och sedan gjorde vi... *blablabla*..."


Du skriver mycket klokt och jag håller med det mesta. Fast jag personligen skulle inte vilja ha någondera i chatten. Det första passar bättre i en sexupplysningstråd (det finns en sådan).

I en chatt snackar man som vid fikabordet, trams, trivialt, tråkigt blandat med lite djupare saker någon gång. Men man tar inte upp frågor om sex vid ett sådant tillfälle. En chatt är ju som ett jättestort fikabord och då tar man inte saker som man vet att andra känner sig obehagliga med.

Det är vad jag tycker, men jag räknas väl inte. Jag orkar inte chatta själv.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav nallen » 2012-08-01 21:12:04

geocache skrev: I annat fall behöver det ju finnas någon inloggad som kollar det som skrivs. Kan bli "knepigt" sena nätter och morgnar...

kan man vända på steken och låta chatten vara stängd när det inte finns någon moderator i den. Om det är något man vill göra låter jag någon annan ta ställning till.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-08-01 21:12:23

Alien skrev: och då tar man inte saker som man vet att andra känner sig obehagliga med


och då dör chatten, då det i princip alltid finns någon som kan känna sig obehaglig av vilket ämne som helst.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Zirre » 2012-08-01 21:53:42

Allt handlar till stor del om respekt.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Nefarious » 2012-08-01 21:55:58

Zirre skrev:Allt handlar till stor del om respekt.


Jaså? Är det inte du som gillar att sitta i chatten och prata strunt om folk som inte är där?
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav MsFrost » 2012-08-01 21:57:14

Ett litet förslag bara. Vore det inte bättre med olika rum i chatten?
En allmän, vardaglig chatt och en där man får snacka sex m.m.
MsFrost
 
Inlägg: 178
Anslöt: 2012-03-27

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Zirre » 2012-08-01 22:00:23

Nefarious skrev:
Zirre skrev:Allt handlar till stor del om respekt.


Jaså? Är det inte du som gillar att sitta i chatten och prata strunt om folk som inte är där?

Vad har det med saken att göra då jag inte snackar sex i chatten.
Sen vet man att det som sägs förs vidare även till de som inte själva har möjlighet att ta del av det.
Senast redigerad av Zirre 2012-08-01 22:00:52, redigerad totalt 1 gång.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-08-01 22:00:30

Alien skrev:
Henkkalexi skrev:Bra sätt: "Någon här som har erfarenhet av (ex. oralsex) och har någon bra teknik, för jag lyckas inte få till det?"

Dåligt sätt: "Min pojkvän Patrik (fingerat namn, förstås, och han ligger dessutom och sover!) gav mig världens bästa avsugning för exakt en halvtimme sedan och sedan gjorde vi... *blablabla*..."


Du skriver mycket klokt och jag håller med det mesta. Fast jag personligen skulle inte vilja ha någondera i chatten. Det första passar bättre i en sexupplysningstråd (det finns en sådan).

I en chatt snackar man som vid fikabordet, trams, trivialt, tråkigt blandat med lite djupare saker någon gång. Men man tar inte upp frågor om sex vid ett sådant tillfälle. En chatt är ju som ett jättestort fikabord och då tar man inte saker som man vet att andra känner sig obehagliga med.

Det är vad jag tycker, men jag räknas väl inte. Jag orkar inte chatta själv.

Jag förstår inte riktigt. Om man frågar någon om suga kuk-tekniker så kanske någon svarar hur han/hon brukar göra. Då har man ju ändå yttrat sig om sitt eget sexliv. Jag blir förvirrad. Snälla förklara, Henkka.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Nefarious » 2012-08-01 22:02:00

Zirre skrev:
Nefarious skrev:
Zirre skrev:Allt handlar till stor del om respekt.


Jaså? Är det inte du som gillar att sitta i chatten och prata strunt om folk som inte är där?

Vad har det med saken att göra då jag inte snackat sex i chatten.
Sen vet man att det som sägs förs vidare även till de som inte själva har möjlighet att ta del av det.


Det indikerar att du egentligen ger blanka fan i allt vad respekt heter och bara försöker framställa dig själv i god dager. Lite patetiskt, i min mening.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-08-01 22:02:34

Zirre skrev:Vad har det med saken att göra då jag inte snackar sex i chatten.
Sen vet man att det som sägs förs vidare även till de som inte själva har möjlighet att ta del av det.


så du menar att respekt bara handlar om att inte prata om sex?

så allt annat är helt ok?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in