second opinion

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

second opinion

Inläggav tyskamama » 2010-09-08 22:40:19

hej ... vet non om man kan får en second oppinion om man känner att det är inte rätt vad dom har kommit fram i min utredning ??? ... gäller det också för utredningar angående asperger att man har rätt att får en andra mening ???? ....... jag tycker att det finns fel i den utlåtande jag fick och jag kan inte kontakter psykologen då han är föräldrar ledig nu :shock:
vill jo bara att det står rätt hur det är .... spela ingen roll om jag får en diagnos eller ej .... huvudsaken det finns non som förstå hur det igentligen är .... och att det för en gångs skull blir riktig i utlåtandet .... nogång som vet vad man måste göra för att får en andra mening ??? :cry:

Moderator mnordgren: Ändrade lite i rubriken.
tyskamama
 
Inlägg: 303
Anslöt: 2010-07-10
Ort: sörmland

Inläggav Pemer » 2010-09-09 12:05:43

Rätten att begära en "second opinion" har man, vi verkar dock inte vara några här som vet riktigt hur det är man gör. Jag ska luska i det här och återkomma!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav A » 2010-09-11 15:58:38

Second opinion begär du på den enhet som gjorde utrednignen, alltså där psykologen arbetar.
Bäst är att vända dig till verksamhetschefen för verksamheten, vem det är kan du få reda på på mottagningen du gått till.

Vad är det du inte är nöjd med o som känns fel?
A
 
Inlägg: 647
Anslöt: 2005-10-22

Inläggav tyskamama » 2010-09-11 16:20:48

det är svårt att säger vad det är som jag tycker är fel .... det är mycket som jag tro att psykologen inte förståd .... och det verkar att han inte vet så mycket om det ärligt sagt ....
det som stör mig mest är att han säger att jag kan berätta vad som göra mig glad , lessen osv .... MEN han förstå inte att jag kan sätta ord på saker utan att känna dom !!! .... att jag har lärt mig hur man ska svara så att ingen tycker det är konstig .... så går det i huvudet andra skulle förmodligen säger så i den situationen så vet jag vad jag ska svara ..... och det går auromatislkt nu för tiden .... har sagt det till honom också .... men han vill inte akzeptera det ....
sen en andra sak är att han inte tycker att jag har specialinteresse ..... men det diskuteras ja hela tiden här .... och att jag kan glömma äta, duscha ja t o m barnen om jag inte akta mig pga att jag sitta vid data te .....
sen berättade jag för honom när jag skulle lägga bilder i rätt ordning att jag känner dom ..... att jag vet hur man lägga dom för att jag var så facinerad av cartoons ett tag .... och det känndes bekant .... men att det var logik för mig .... men nu i utlatandet säger han att jag kan tolka sociala situationer i dom här bilderna ....

jag kunde hitta mycket mer tyvärr .... han verkar bara inte tro mig i det jag säger ....

tyvärr
:cry:
tyskamama
 
Inlägg: 303
Anslöt: 2010-07-10
Ort: sörmland

Återgå till Aspergare och vården



Logga in