Samsung TouchWich

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Samsung TouchWich

Inläggav Lilla Gumman » 2015-11-07 19:19:04

Detta meddelande har börjat poppa upp på min Samsung Galaxy Note 3.

Det började med att smartphonen hängde sig. Jag satt och visade bilder och googlade. Smartphonen hängde sig på vanligt Android-maner, så jag fick ta ur batteriet och sätta i det igen. Vid uppstart kom bifogade meddelande.
Om jag väljer "endast en gång" får jag en enkel startskärm och smartphonen slutar tjata om TouchWich. Om jag väljer "alltid" går smartphonen tillbaka till det vanliga utseendet, men fortsätter tjata om TouchWich.

Jag borde kunna hitta program som startas vid uppstart, men icke. Det är tydligen en rätt omständlig procedur att inaktivera TouchWich.

Frågan är varför smartphonen tjatar nu, jag har ju haft den i cirka två år.

20151107_180rarsm721.jpg
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Samsung TouchWich

Inläggav Lilla Gumman » 2015-11-07 19:24:25

Jag var tvungen att gå in och välja mellan TouchWich och TouchWich enkel startsida. Då funkade det. Jag vet ju att Samsung har sitt eget gränssnitt som jag gillar, och ett enkelt gränssnitt. Men varför den tjatade just nu, är frågan. Nåja, nu funkar det igen.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Samsung TouchWich

Inläggav Lilla Gumman » 2015-11-10 0:39:27

Jag har haft smartphonen i två år ungefär. Nu börjar den krångla så alldeles. Plötsligen går klockan fel. När jag går in i Inställningar är det urbockat automatisk nätverkstid och det, så smartphonen tror jag är i en annan tidszon. Vilket jag enkelt ändrar på.

Det är förmodligen en slump. Men jag börjar nästan tro att Samsung vill att jag köper ny smartphone (vilket jag inte tänker göra). Jag har hört att tillverkare bygger in fel i apparater som utlöses efter ett par år, så man tvingas köpa nya prylar. Det är kanske en skröna. Men är det nån som tycker samma?
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in